Εντός του 2025 αναμένεται να γίνει η δημοπράτηση του έργου της διαπλάτυνσης της Λαγκαδά και στο τελευταίο εναπομείναν τμήμα της, από το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι τη διασταύρωση με την Αγίων Πάντων.
Πρόκειται για το περίφημο «ορφανό» χιλιόμετρο, αυτό που είχε απομείνει από το ολυμπιακό (!) έργο της διαπλάτυνσης της Λαγκαδά, το οποίο θα αποκτήσει κι αυτό τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση, περιορίζοντας τα μποτιλιαρίσματα και τις καθυστερήσεις.
Μάλιστα, το έργο θα μπορούσε να έχει δημοπρατηθεί εντός του 2024, αφού έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (μέσω ΕΣΠΑ), ωστόσο, όπως εξηγεί στο TheOpinion ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, οι αρχαιολογικές υπηρεσίες ζητούν πρόσθετες μελέτες προκειμένου να δώσουν την έγκρισή τους.
Υπενθυμίζεται ότι στο εν λόγω κομμάτι εντοπίζονται τα Συμμαχικά Νεκροταφεία και ως εκ τούτου πρέπει να δώσουν έγκριση και οι αρχαιολογικές υπηρεσίες.
Πρόκειται για ένα… ολυμπιακό έργο, καθώς η διαπλάτυνση της οδού είχε ενταχθεί σε αυτή την κατηγορία των έργων υποδομής που είχαν βαφτιστεί έτσι, αφού χρηματοδοτήθηκαν από τα κονδύλια που είχαν δοθεί ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
Στο πλαίσιο αυτό, ο δρόμος είχε αποκτήσει χαρακτηριστικά λεωφόρου από το ΤΙΤΑΝ μέχρι το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά κι από την οδό Αγίων Πάντων μέχρι την Εγνατία. Το ενδιάμεσο τμήμα παρέμενε και παραμένει ακόμη σε εκκρεμότητα, δημουργώντας το γνωστό μποτιλιάρισμα στο σημείο.
Έτσι, ενώ όλος ο υπόλοιπος άξονας της Λαγκαδά, που εξυπηρετεί περίπου μισό εκατομμύριο πληθυσμού, καθώς και την είσοδο των επισκεπτών από την ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, λειτουργεί με συνθήκες αυτοκινητοδρόμου και το τμήμα από την πλατεία Βαρδαρίου μέχρι τις 12όροφες έχει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα ασφαλείας, στο «ορφανό»χιλιόμετρο οι λωρίδες ανά κατεύθυνση είναι δύο και σχετικά στενές.
«Με την ολοκλήρωση των μελετών θα μπορούμε να δημοπρατήσουμε το έργο και να το ολοκληρώσουμε σύντομα, ώστε να δώσουμε ανάσα στη δυτική Θεσσαλονίκη και να αποκαταστήσουμε επιτέλους ένα πολυετές πρόβλημα στις μετακινήσεις των πολιτών», επισήμανε ο κ. Μπίλλιας.
Ο αντιπεριφερειάρχης επανέλαβε ότι η χρηματοδότηση για το έργο είναι εξασφαλισμένη μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η οδός Λαγκαδά στο “ορφανό” χιλιόμετρο θα αποκτήσει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με πλάτος 3,5 μέτρων, κεντρική διαχωριστική νησίδα 1,5 μ., ενώ θα αναμορφωθούν και τέσσερις ισόπεδοι κόμβοι στην Αγίων Πάντων, στη Νεοχωρίου, στην Αγίου Γεωργίου και στον κόμβο Παύλου Μελά. Επίσης, τα πεζοδρόμια θα είναι πλάτους 3,5 μέτρων και στις δυο κατευθύνσεις.
Στο ρεύμα εξόδου προς την περιφερειακή οδό θα προστεθεί λωρίδα στάθμευσης δύο μέτρων και με αυτό τον τρόπο το συνολικό πλάτος της οδού διαμορφώνεται στα 31,5 μ.
Η διαπλάτυνση της οδού θα πραγματοποιηθεί προς το δυτικό όριο της οδού όπου υφίσταται διαθέσιμος χώρος σύμφωνα με το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Οι εργασίες θα γίνουν στο πλαίσιο μιας εργολαβίας διαδοχικά ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας.