«Βροχή» τα περιστατικά τηλεφωνικής απάτης με πρόφαση δήθεν τροχαία ατυχήματα στο Αγιονέρι Κιλκίς, με θύματα ανυποψίαστους ηλικιωμένους
Δεν έχουν τέλος οι απάτες σε βάρος ανυποψίαστων ηλικιωμένων, με τους δράστες να «σκαρφίζονται» θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, προκειμένου να αποσπάσουν χρηματικά ποσά.
Στο Αγιονέρι, Κιλκίς τις τελευταίες ημέρες – σύμφωνα με πληροφορίες του TheOpinion– άγνωστος δράστης τηλεφωνεί σε ανυποψίαστους ηλικιωμένους και τους λέει ότι κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο έχει εμπλακεί σε τροχαίο δυστύχημα ζητώντας τους χρήματα.
Χαρακτηριστικό περιστατικό είναι η υπόθεση 85χρονης γυναίκας. Η ηλικιωμένη σήκωσε το τηλέφωνό και στην άλλη άκρη της γραμμής άκουσε κάποιον να της λέει ότι ο γιος της έχει χτυπήσει με το αυτοκίνητό του κι έχει τραυματίσει θανάσιμα μία κοπέλα!
Πάνω στον πανικό της αλλά και την αγωνία της, η γυναίκα έδωσε τα χρήματα που της ζήτησε ο επιτήδειος δράστης προκειμένου -όπως της είπε- να βοηθήσει τον γιο της.
Δεν είναι όμως αυτή η μοναδική περίπτωση. Πριν από λίγες ημέρες άγνωστος κάλεσε μία 74χρονη γυναίκα στην ίδια περιοχή και της είπε ότι ο εγγονός της χτύπησε, παρέσυρε και σκότωσε με το αυτοκίνητό του μία γυναίκα στην Νέα Μεσημβρία.
Η 74χρονη σοκαρίστηκε, αλλά για καλή της τύχη εκείνη την ώρα έμπαινε στο σπίτι ο εγγονός της, με αποτέλεσμα η ηλικιωμένη να γλιτώσει και να μην πέσει θύμα απάτης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του TheOpinion, μέσα σε λίγες ημέρες έχουν σημειωθεί περισσότερες από επτά τηλεφωνικές απάτες στην περιοχή, με τους κατοίκους να είναι ανάστατοι.
Με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη τέτοιων περιστατικών η ΕΛ.ΑΣ. εξέδωσε οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν.
Συγκεκριμένα οι αστυνομικοί συμβουλεύουν στους πολίτες:
- Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
- Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
- Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.
- Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
- Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
- Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
- Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.