Ένα από τα ζητήματα της Θεσσαλονίκης που φαίνεται να «πληγώνει» για χρόνια την πόλη, είναι αυτό της έλλειψης καλών συγκοινωνιών. Συμπληρώστε σε αυτό και την έλλειψη χρηστικής πληροφόρησης. Η σύγκριση με την Αθήνα δυστυχώς είναι συντριπτική.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, μετά από πολλές αλλαγές και πειραματισμούς, έχει ίσως μια από τις πιο αχανείς μορφές που θα μπορούσε, με τον μοναδικό τρόπο μεταφοράς του κοινού εντός αλλά και εκτός του αστικού ιστού, να αποτελεί γολγοθά για την καθημερινότητα.
Το πιο μελανό σημείο του Οργανισμού, είναι η σχέση του με την τεχνολογία. Στη Θεσσαλονίκη συμβαίνει το εξής προφανές: Oι στάσεις και οι διαδρομές των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, δεν υπάρχουν στους δωρεάν χάρτες της google. Το γεγονός αυτό φέρνει μόνο προβλήματα στους χιλιάδες ανθρώπους που χρησιμοποιούν καθημερινά τα λεωφορεία. Το φαινόμενο δεν επηρεάζει μόνο τους κατοίκους της πόλης, αλλά και τους επισκέπτες της, με τους εκατοντάδες φοιτητές από άλλες χώρες και τους χιλιάδες τουρίστες ανά διαστήματα, να μην μπορούν να πληροφορηθούν για το πως θα μετακινηθούν με ευκολία εντός και εκτός πόλης.
Η σύγκριση με την Αθήνα
Για να αντιληφθούν οι αναγνώστες το ζήτημα, ακόμα και οι μη χρήστες των google maps ή του ΟΑΣΘ, το TheOpinion παρουσιάζει τους αντίστοιχους χάρτες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Όπου δυστυχώς για την πόλη μας, η σύγκριση είναι συντριπτικά υπέρ της πρωτεύουσας.
Δείτε τον χάρτη την Θεσσαλονίκης στην περιοχή της Καμάρας στην οδό Εγνατία. Καία αναφορά και καμία ένδειξη ότι στην περιοχή υπάρχουν στάσεις λεωφορείων.
Αντίστοιχα ένα σημείο του χάρτη στην Αθήνα στην Αγία Παρασκευή (δεν μιλάμε για Σύνταγμα δηλαδή). Εικονίδια και για στάσεις λεωφορείων και Μετρό.
Επίσης στους διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης που προσφέρει ως χρηστική πληροφορία η Google στην Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει πληροφόρηση για τα λεωφορεία. Αντίστοιχα στην Αθήνα όχι μόνο σου δίνει αναλυτικά πληροφορίες έχει και πρόταση για εναλλακτική μετακινήση (και μάλιστα με διαφήμιση).
Ανύπαρκτα info spots
Σε διάφορα σημεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά και σε μεγάλα σταυροδρόμια λεωφορείων, όπως το ΙΚΕΑ ή ο Τερματικός Σταθμός της Σταυρούπολης, είναι τοποθετημένα κουβούκλια του Οργανισμού, τα οποία κατά κύριο λόγο διαθέτουν εισιτήρια ή κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Κανένα από τα παραπάνω, δεν είναι σε θέση να δώσει τις αναγκαίες πληροφορίες για την μετακίνηση κάποιου από ένα σημείο της πόλης σε ένα άλλο, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τουρίστες, με την εξυπηρέτηση να πρέπει να γίνει στα αγγλικά. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το κουβούκλιο του ΟΑΣΘ στο πέταλο της Αριστοτέλους, της πιο πολυσύχναστης πλατείας της Θεσσαλονίκης, που αναγράφεται χειρόγραφα και στα αγγλικά «no info, only tickets».
Στα «χαμένα» οι τουρίστες με την συγκοινωνία
Σε ηλεκτρονικές εφαρμογές παραπέμπουν τους επισκέπτες οι άνθρωποι των ξενοδοχείων, προκειμένου να μπορέσουν να μετακινηθούν με τα λεωφορεία εντός και εκτός της Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει εργαζόμενος ρεσεψιόν σε γνωστό hostel στο κέντρο της πόλης « Δεν είναι λίγες οι φορές που οι επισκέπτες μας ρωτάνε γιατί δεν μπορούν να δουν την συγκοινωνία στο google maps. Ειδικά οι ξένοι, που το έχουν συνηθίσει, δεν μπορούν να καταλάβουν πως κινούμαστε. Εμείς από μεριάς μας, τους παραπέμπουμε να χρησιμοποιούν συγκεκριμένη εφαρμογή που έχει μέσα όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Ευρώπη, μιας και αυτή του ΟΑΣΘ δεν είναι και πολύ εύχρηστη για κάποιον που δε γνωρίζει την περιοχή που θέλει να πάει».
Πολλές συζητήσεις χωρίς αποτέλεσμα
Το δημοτικό συμβούλιο Νέων του δήμου Θεσσαλονίκης έχει φέρει πολλές φορές το συγκεκριμένο ζήτημα επί τάπητος, πράγμα που δείχνει το πόσο απασχολεί τη νέα γενιά η συγκεκριμένη κατάσταση. Όπως αναφέρουν μελη του ΔΣΝΘ «Είναι στην ατζέντα μας, αφού μας επηρεάζει καθημερινά». Από μεριάς του, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακών Έργων Θεσσαλονίκης έχει κάνει κάποιες προσπάθειες στο παρελθόν, προκειμένου να βρεθούν λύσεις και να προχωρήσει το project, χωρίς να έχει ευδοκιμήσει καμία κίνηση μέχρι στιγμής.
Οι φοιτητές το λένε εδώ και χρόνια
Η κουβέντα γύρω από το συγκεκριμένο θέμα δεν ξεκίνησε πρόσφατα. Σε φόρουμ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έξι χρόνια πριν, οι φοιτητές έχουν θίξει το ζήτημα, αναφέροντας μάλιστα πως δεν χρειάζεται να δημιουργηθούν κι άλλες επί πληρωμή εφαρμογές, αλλά να χρησιμοποιούνται τα Google Maps, όπως συμβαίνει και με εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο.
Στα άμεσα σχέδια του Οργανισμού
Στις προτεραιότητες του Οργανισμού φαίνεται να είναι η διαδικασία ένταξης των στάσεων των λεωφορείων στους δωρεάν χάρτες της Google. Μετά από επικοινωνία του The Opinion με ανθρώπους του ΟΑΣΘ, το χρόνιο ζήτημα φαίνεται να λυθεί εντός…ημερών.