Για… μελέτες εφαρμογής που θα αμβλύνουν τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό από το Flyover άκουσε για μια ακόμη φορά χτες η Θεσσαλονίκη.
Μετά τη σύσκεψη που έγινε στο Διοικητήριο υπό τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, ανακοινώθηκαν έξι παρεμβάσεις για την ανακούφιση από το κυκλοφοριακό. Πρώτη εξ αυτών, όπως είπε ο υπουργός, είναι «η εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας».
«Πάλι μελέτες; Ποια η αναγκαιότητα για νέες μελέτες, για ένα έργο που έχει ήδη ξεκινήσει; Πόσο καιρό θα πάρει να ολοκληρωθούν οι μελέτες αυτές;», ρωτήσαμε τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρι Μπίλλια.
«Αυτή τη φορά, οι μελέτες για τις οποίες έκανε λόγο ο υπουργός δεν είναι οι μελέτες που μάς τρομάζουν με τις συνήθεις χρονοβόρες διαδικασίες», εξήγησε στο TheOpinion ο κ. Μπίλλιας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται στην ουσία για τη συγκρότηση μιας ομάδας υπό την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, στην οποία θα μετέχουν επιστήμονες από διάφορους τομείς που ασχολούνται με το κυκλοφοριακό.
«Η ομάδα αυτή θα ασχολείται με τη λύση προβλημάτων που προκύπτουν κάθε φορά κατά την πορεία των εργασιών για το Flyover. Μιλάμε για μια δυναμική διαδικασία που θα εξελίσσεται διαρκώς και επομένως αναμένονται κάθε φορά να δημιουργούνται διάφορα θέματα», επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων.
Με αυτά ακριβώς τα θέματα θα καταπιάνεται η ομάδα αυτή, προκειμένου να υποδεικνύει τις κατάλληλες και πιο αποτελεσματικές λύσεις στο κάθε πρόβλημα.
Φανάρια και αμφιδρομήσεις
«Για παράδειγμα, υπάρχει ένας αριθμός φαναριών τα οποία είναι αρρύθμιστα σε συγκεκριμένα σημεία στο οδικό δίκτυο. Η ομάδα αυτή θα λέει τι πρέπει να γίνει, πού, ποιοι πρέπει να επιληφθούν και θα αποτιμά το σχετικό κόστος», επισημαίνει ο κ. Μπίλλιας.
Παρεμβάσεις μπορεί επίσης να χρειαστούν με τη λήψη μέτρων συγκεκριμένης διάρκειας. «Για παράδειγμα, μπορεί να απαιτηθεί η αμφιδρόμηση ή η μονοδρόμηση μιας οδού σε κάποια περιοχή. Η ομάδα αυτή θα αποφασίζει», προσθέτει ο αντιπεριφερειάρχης.
Υπάρχει για παράδειγμα πρόταση του ΟΣΕΘ και της Τροχαίας για τη μονοδρόμηση εκ νέου της 26ης Οκτωβρίου, μπροστά στα Δικαστήρια και την αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου.
Κατά τη σύσκεψη που έγινε στο Διοικητήριο, καταγράφηκε πάντως η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών να συνδράμει σε ό,τι το αφορά και οικονομικά για να υλοποιηθούν οι παρεμβάσεις που κάθε φορά απαιτούνται. Παράλληλα, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι είναι έτοιμο να συνδράμει και με τη γρήγορη υπογραφή των αποφάσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση των προτεινόμενων μέτρων.
Οι υπόλοιπες… συγκεκριμένες παρεμβάσεις
Μεταξύ των άλλων μέτρων που ανακοινώθηκαν ήταν η χρήση τμημάτων εντός του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για την ανεμπόδιστη κυκλοφορία των ασθενοφόρων προς τα νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424.
Επίσης, η Εγνατία Οδός ΑΕ αναλαμβάνει αρμοδιότητα για τη λειτουργία της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών). Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε αν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα όχημα που έχει κλείσει τον δρόμο στον περιφερειακό και να έρθει η οδική βοήθεια.