Έντονα παράπονα και καταγγελίες πολιτών προκαλεί ήδη το «λουκέτο» που μπήκε από σήμερα Δευτέρα σε τρία υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ στη Θεσσαλονίκη, τρία από τα συνολικά 25 που κλείνουν σε όλη τη χώρα.
Πρόκειται για τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στη Χαριλάου, στην Ευκαρπία αλλά και στο Ελευθέριο. Το κλείσιμο των 25 υποκαταστημάτων ανακοινώθηκε τις προηγούμενες μέρες από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ και με επιστολή προς τους εργαζόμενους.
Όπως εξηγούν στο TheOpinion εργαζόμενοι στα ταχυδρομεία, δεν ήταν λίγοι οι πελάτες που με το άκουσμα της είδησης για λουκέτο στο πλαίσιο του «σχεδίου αναδιοργάνωσης» των ΕΛΤΑ «θυμήθηκαν» το οικονομικό σκάνδαλο Πάτση, περί απευθείας αναθέσεων ις οποίες έκαναν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προς τον (διαγραμμένο πλέον) βουλευτή της ΝΔ, Ανδρέα Πάτση για νομικές υπηρεσίες.
Μετά από συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα ΕΛΤΑ με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, καταγράφηκε άσχημη εικόνα στα οικονομικά της εταιρίας.
Σύμφωνα με ενημέρωση της Ομοσπονδίας προς τα μέλη της, «το κεφάλαιο της χρηματοδότησης έχει εξαντληθεί» και «η εταιρία εμφανίζει σημαντικό οικονομικά έλλειμμα λειτουργίας, το οποίο είναι ζήτημα επιβίωσης να αντιμετωπιστεί άμεσα. Ο χρόνος δυνατότητας παρέμβασης για τη διάσωση είναι μικρός και μετράει αντίστροφα».
Όπως επισημαίνεται σχετικά, «η χρηματοδότηση που δόθηκε το 2020 δεν απέδωσε τα αναμενόμενα εξαιτίας του κακού σχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος εθελουσίας εξόδου και της ανυπαρξίας απαραίτητων παράλληλων ενεργειών επιχειρησιακής προσαρμογής της εταιρίας».
Επιστολή στον υπουργό
Επιστολή διαμαρτυρίας στον αρμόδιο υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, έστειλε ήδη ο Δήμαρχος Παύλου Μελά, Δημήτρης Δεμουρτζίδης.
Όπως επισημαίνει μιλώντας στο TheOpinion o κ. Δεμουρτζίδης, ο ίδιος έγινε αποδέκτης παραπόνων πολιτών από την περιοχή της Ευκαρπίας και για τον λόγο αυτό κινητοποιήθηκε άμεσα, όταν γνωστοποιήθηκε το θέμα.
«Στείλαμε ήδη επιστολή στον υπουργό και εξ΄ όσων γνωρίζω, ο κ. Παπαστεργίου θα είχε συνάντηση με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ. Στην επιστολή μας, εξηγούμε τις ιδιαιτερότητες της περιοχής. Εξηγούμε ότι το συγκεκριμένο υποκατάστημα εξυπηρετούσε επιχειρήσεις και βιοτεχνίες, που έχουν έδρα την ευρύτερη περιοχή και όχι μόνο. Άλλωστε, το πιο κοντινό υποκατάστημα ΕΛΤΑ στην περιοχή είναι αυτό στη Σταυρούπολη, το οποίο όχι μόνο είναι αρκετά μακριά, αλλά καλείται να εξυπηρετήσει ξαφνικά πολύ περισσότερο κόσμο, με το υπάρχον προσωπικό, που ήδη είναι αποδεκατισμένο. Μάλιστα, το κατάστημα των ΕΛΤΑ στην Σταυρούπολη ήδη… βογκά από τότε που έκλεισε άλλο υποκατάστημα στην Πολίχνη!», εξηγεί ο κ. Δεμουρτζίδης.
Παράπονα δέχεται από τους κατοίκους του Ελευθερίου και ο Δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου, Κλεάνθης Μανδαλιανός.
«Δεχτήκαμε παράπονα. Θα προχωρήσουμε σε επιστολή διαμαρτυρίας σε κάθε αρμόδιο», τονίζει στο TheOpinion ο κ. Μανδαλιανός.
Τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν
Τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν είναι τα εξής:
Κοκκινιάς,
Καλυβίων Θορικού,
Αμφιθέας (Π. Φαλήρου 2),
Αγίων Αναργύρων,
Αγίας Τριάδας Αργολίδας,
Πάτρας 4,
Ερυθρών Αττικής,
Ελευθέριου Θεσσαλονίκης,
Δεριγνύ στην Αθήνα,
Αργυρούπολης,
Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη,
Κορυδαλλού,
Κοντόπευκου,
Κολωνακίου,
Κηφισιάς (Κέντρο),
Κάτω Πατησίων (ΑΘ. 42),
Καμινίων,
Καλλιθέα 3,
Ευκαρπίας Θεσσαλονίκης,
Ελληνορώσων,
Βυτίνας Αρκαδίας,
Νοσοκομείου Ρίου,
Παλαίρου Αιτωλοακαρνανίας,
Νέας Ιωνίας Βόλου και
Νεάπολης Νίκαιας.
Η επιστολή της διοίκησης προς τους εργαζόμενους
Σε επιστολή του προς τους εργαζόμενους ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρης Σκλήκας, εξηγεί πως ο στόχος της εταιρίας είναι η αύξηση της αποτελεσματικότητας, η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη της κερδοφορίας της.
«Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Διανύουμε μια μεταβατική περίοδο στην ιστορία των ΕΛΤΑ, μια περίοδο μεγάλων απαιτήσεων και ταυτόχρονα αυξημένων δυνατοτήτων. Κάθε περίοδος μετάβασης είναι ευκαιρία για ανανέωση, επανεκκίνηση και εκσυγχρονισμό. Θέλω να μοιραστώ μαζί σας ότι βρισκόμαστε στα πρώτα βήματα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αναδιοργάνωσης και ολιστικής επαναπροσέγγισης της εξυπηρέτησης των πελατών μας και των υπηρεσιών μας.
Με αποφασιστικότητα και όραμα, απαντάμε στις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος. Με πλήρη επίγνωση της ευθύνης που συνεπάγεται ο επιχειρηματικός μας ρόλος, εδώ και 195 χρόνια.
Πρόκειται για ένα πλάνο που σχεδιάστηκε λεπτομερώς από ανθρώπους των ΕΛΤΑ, σε συνεργασία με εξωτερικό σύμβουλο, λαμβάνοντας υπόψιν τη δυναμική της εταιρείας και τις ανάγκες της αγοράς, με στόχο, σε ορίζοντα 18 μηνών, να είμαστε παντού, αλλά καλύτερα, για την εταιρεία μας, τους ανθρώπους και τους πελάτες μας.
Όραμά μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ενοποιημένο, πλήρως εκσυγχρονισμένο και λειτουργικό δίκτυο με υποκαταστήματα σε όλη την επικράτεια, να ενισχύσουμε και να αναβαθμίσουμε την παρουσία μας σε κομβικές περιοχές καθώς και στον χώρο των ταχυμεταφορών, με τη διεύρυνση των συνεργειών με την ΕΛΤΑ Courier. Το νέο πλάνο στοχεύει να αναβαθμίσει την εμπειρία και την εξυπηρέτηση των πελατών μας και να αυξήσει την αποτελεσματικότητά μας, ως μια σύγχρονη και πλήρως ανταγωνιστική εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών, ενώ παράλληλα δημιουργεί προϋποθέσεις περαιτέρω ανάπτυξής της.
Προχωράμε, λοιπόν, μπροστά, κρατώντας από το παρελθόν αυτά που μας κάνουν πιο δυνατούς, το ισχυρό όνομα και αξιόπιστο δίκτυό μας, τη μακρά ιστορία και τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και αποχωριζόμαστε μη λειτουργικές και ξεπερασμένες διαδικασίες. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε προστιθέμενη αξία, τόσο για την εταιρεία όσο και για τους ανθρώπους μας, εσάς, μέσα από καλύτερες συνθήκες εργασίας, αποδοτικότερη λειτουργία των υπηρεσιών μας αλλά και αναβάθμιση της εμπειρίας εξυπηρέτησης των πελατών.
Η πραγματική δύναμη των ΕΛΤΑ και το πρόσωπό τους στην κοινωνία είμαστε όλοι εμείς. Εκφράζω την πεποίθηση ότι η εταιρεία μας στη νέα της πορεία, με τη δική σας ενεργή υποστήριξη, συμβολή και δέσμευση, θα φτάσει εκεί που της αξίζει και θα διαδραματίσει το δικό της αναπτυξιακό ρόλο στην ελληνική οικονομία»