Σε νέο διαγωνισμό για την προμήθεια λεωφορείων με τη μέθοδο του leasing προχωρά ο ΟΑΣΘ. Πρόκειται για 150 νεότερα λεωφορεία από αυτά που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, τα οποία αναμένεται να δρομολογηθούν στα τέλη του έτους.
«Η διαδικασία ‘‘ανοίγει’’ εντός του Απριλίου και θα αφορά 150 λεωφορεία νεότερης τεχνολογίας, αφού όρος του διαγωνισμού θα είναι η ‘‘ηλικία’’ τους να είναι μικρότερη των δέκα ετών», δηλώνει στο TheOpinion ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.
Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, η διάρκεια της μίσθωσης θα φτάνει το ανώτερο τα τρία χρόνια, ενώ τα λεωφορεία αυτά θα έρθουν να αντικαταστήσουν τα παλιά που ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης ως απόρροια του προηγούμενου διαγωνισμού με leasing που είχε διενεργήσει ο ΟΑΣΘ.
Η δαπάνη για τη μίσθωση αυτών των νέων λεωφορείων, σύγχρονων προδιαγραφών, με προηγμένα συστήματα άνεσης για τους επιβάτες και αξιοπιστία στη χρήση, εγκρίθηκε ήδη από τον περασμένο Αύγουστο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και φτάνει στα 30,2 εκατομμύρια ευρώ, για την τριετία 2024-2026.
Προηγούνται τα ηλεκτρικά
Τα νέα λεωφορεία που θα έρθουν με τον διαγωνισμό αυτό θα «συμπληρώσουν» την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη μετά και την έλευση των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.
Έξι από τα ηλεκτρικά λεωφορεία ήδη κάνουν δοκιμαστικά δρομολόγια χωρίς επιβάτες και από τα μέσα Μαΐου θα ενταχθούν κανονικά στο καθημερινό πρόγραμμα του ΟΑΣΘ.
Η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα γίνει μόλις το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία διανύσει 5.000 χιλιόμετρα, δηλαδή, όπως υπολογίζεται, στο τέλος Απριλίου. Αμέσως μετά θα παραληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και θα δοθούν στον ΟΑΣΘ. Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων. Ακολούθως τα λεωφορεία θα πάρουν πινακίδες κυκλοφορίας και θα ασφαλιστούν. Μέσα στον Μάιο οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί και θα αρχίσουν τα δρομολόγια.
«Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους ο στόλος του ΟΑΣΘ θα έχει ανανεωθεί στο μεγαλύτερο ποσοστό του. Ο Οργανισμός πατάει πλέον γερά στα πόδια του. Εργαζόμαστε με σχέδιο, επιμονή και προσήλωση για να παρέχουμε ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης», καταλήγει ο κ. Ταγγίρης.
Μέσα στην επόμενη τριετία, εξάλλου, αναμένεται και η αγορά 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εκ των οποίων τα 250 θα αφορούν την Θεσσαλονίκη.