Από τον σταθμό των Νέων Πόρων το μοιραίο βράδυ, πέντε λεπτά μετά τις 11, αναχώρησε η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση προς Αθήνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του TheOpinion περίπου ένα τέταρτο πριν τη σύγκρουση των δύο συρμών, ο σταθμάρχης που είχε βάρδια εκείνη τη νύχτα στους Νέους Πόρους ενημέρωσε τον σταθμάρχη της Λάρισας ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρίσκεται στη γραμμή καθόδου, χωρίς εκείνος να αντιδράσει για το δρομολόγιο της επιβατικής αμαξοστοιχίας, με τις τραγικές συνέπειες που όλοι γνωρίζουμε.
Αυτό το στοιχείο δείχνει, λένε κάποιοι, πως ακόμη πίστευε ότι είχε κλειδώσει το μοιραίο intercity στη γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη, αλλά κάτι τέτοιο ποτέ δεν συνέβη.
Η συγκεκριμένη συνομιλία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες είναι καταγεγραμμένη τόσο σε ηχητική μορφή όσο και γραπτά.
Η επαγγελματική πορεία του σταθμάρχη
Αρκετά ερωτήματα προκαλεί και ο τρόπος, αλλά και ο χρόνος που τοποθετήθηκε ο σταθμάρχης στη θέση της Λάρισας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος είχε ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του στις αρχές Ιανουαρίου. Τέλη του μήνα φαίνεται ότι εξασκήθηκε για πέντε μέρες στο σταθμό της Λάρισας, ως βοηθητικός στο πλευρό άλλου σταθμάρχη.
Στη συνέχεια εργάστηκε στο σταθμό της Καλαμπάκας ως τα μέσα Φεβρουαρίου. Ακολούθως μετακινήθηκε στον Σταθμό των Νέων Πόρων, όπου έκανε μαθητεία για τρεις ημέρες και μετά εργάστηκε ως βασικός σταθμάρχης Νέων Πόρων στις 22 και 23 Φεβρουαρίου.
Και την επόμενη μέρα μετακινήθηκε στη Λάρισα όπου σύμφωνα με πληροφορίες έκανε μαθητεία μόλις μίας ημέρας για να αναλάβει στη συνέχεια υπηρεσία ως σταθμάρχης στο σταθμό της Λάρισας. Και να έχει υπηρεσία μόνος του το μοιραίο βράδυ, με εμπειρία ως βασικός σταθμάρχης συνολικά μόλις 16 μέρες, στους σταθμούς της Καλαμπάκας και των Νέων Πόρων.