Έως τις 20 Ιουνίου έχει διορία η κοινοπραξία εταιριών ΑΤΜ – EGIS, που είχε καταθέσει προσφορά για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, να υποβάλλει πρόσθετα δικαιολογητικά καθώς επελέγη (δεν ανακηρύχθηκε ακόμη) προσωρινή ανάδοχος του έργου.
Ο πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ (όπως μετονομάστηκε η Αττικό Μετρό ΑΕ), Νίκος Ταχιάος, επισημαίνει σε ανάρτησή του ότι η Επιτροπή Διαγωνισμού είναι σε διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου.
Το προηγούμενο διάστημα, η κοινοπραξία, που κατέθεσε την πιο συμφέρουσα προσφορά στον διαγωνισμό, κλήθηκε να καταθέσει φάκελο με πρόσθετα δικαιολογητικά ως προσωρινός ανάδοχος. Πρόκειται για τη σύμπραξη της ιταλικής Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ) και της γαλλικής Egis (υπεύθυνες η μεν πρώτη για τη λειτουργία του αυτόματου Μετρό της Κοπεγχάγης και του Μιλάνο, και η δεύτερη για το Μετρό της Λυών).
Το μεγάλο ερώτημα, βέβαια, παραμένει το αν θα ακολουθήσουν ενστάσεις από την άλλη εταιρία που μετείχε στον διαγωνισμό (ΑΚΤΩΡ-Neotrans), αλλά και το πόσο διάστημα θα χρειαστεί η ανάδοχος εταιρία να θέσει το μετρό σε λειτουργία από τη μέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση.
Μετά την κατάθεση των δικαιολογητικών, θα ακολουθήσει η προβλεπόμενη περίοδος ενστάσεων, ακολουθεί προσυμβατικός έλεγχος στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά η υπογραφή της σύμβασης. Μετά την υπογραφή της, είναι απαραίτητη η εκπαίδευση του προσωπικού.
Πόσο εφικτό είναι από σήμερα έως τις αρχές του 2024, όταν κατασκευαστικα θα είναι έτοιμο το μετρό, η κοινοπραξία να μπορεί να ανεβάσει τους πρώτες επιβάτες στα βαγόνια; Θα αξιοποιήσει η Ελληνικό Μετρό τη δυνατότητα που της έδωσε νομοθετικά η Βουλή το προηγούμενο διάστημα να δώσει προσωρινά το έργο στην εταιρία που το κατασκευάζει, για 2+1 χρόνια από την ολοκλήρωσή του;
Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και είναι αξίας με ΦΠΑ 362,08 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 292 εκατ. ευρώ), για την ανάθεση για 11 έτη της συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης δηλαδή τα 14,5 χλμ. από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως τη Νέα Ελβετία και την επέκταση προς Καλαμαριά (25ης Μαρτίου-Μίκρα).