Καθόλου άγνωστη δεν είναι προς τους φοιτητές της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης η εικόνα να κάθονται στα περβάζια των παραθύρων την ώρα του μαθήματος.
Το περιστατικό τραυματισμού του 19χρονου φοιτητή που έπεσε από το παράθυρο του 3ου ορόφου κατά την διάρκεια διάλεξης, μοιάζει να είναι η “σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι”.
Το αδιαχώρητο σε όλα τα τμήματα
Κάθε χρόνο, η Νομική Σχολή του ΑΠΘ δέχεται περίπου 500 νέους εισακτέους. Πρόκειται για ένα τμήμα με μεγάλο βαθμό δυσκολίας, που αυτομάτως δημιουργεί την ανάγκη επαναπαρακολούθησης μαθημάτων, προκειμένου οι φοιτητές να φτάσουν στο πολυπόθητο πτυχίο.
Ενώ οι φοιτητές χωρίζονται σε τμήματα, έχουν το δικαίωμα της επιλογής του με ποιον καθηγητή θα παρακολουθούν το μάθημα που θέλουν, βάσει του επιπέδου του καθηγητή. Οι περιπτώσεις που στα “βαριά” μαθήματα της σχολής, οι φοιτητές επιλέγουν έναν συγκεκριμένο καθηγητή, δεν είναι λίγες. Έτσι, καθημερινά παραδίδονται μαθήματα με φοιτητές να κάθονται στα παράθυρα, στο πάτωμα, στα σκαλιά, να παίρνουν καρέκλες από άλλες αίθουσες ή ακόμα και να μένουν όρθιοι καθ’όλη την διάρκεια της διάλεξης.
Αυτό το ντόμινο κινήσεων, από την διάλεξη ενός συγκεκριμένου καθηγητή μέχρι και την επιλογή του φοιτητή, έχει μετατρέψει εδώ και χρόνια αίθουσες με χωρητικότητα 200 ατόμων, να καταλήγουν να έχουν 300 και 400 άτομα στοιβαγμένα.
Μάθημα χωρίς καμία ασφάλεια
Ο Π.Ξ., φοιτητής της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, μιλάει στο The Opinion για τις καθημερινές καταστάσεις που ζει με τους συμφοιτητές του, προκειμένου να μην χάσει το μάθημα του.
“Κάθε μέρα λέγαμε ότι κάποιος θα πέσει από κάποιο παράθυρο και μόνο τότε θα γίνει κάτι ώστε η Κοσμητεία της σχολής να πάρει την κατάσταση σοβαρά. Όχι ότι είναι σίγουρο γιατί πολλούς καθηγητές δεν τους ενδιαφέρει η ασφάλεια μας.”
Αντιδράσεις στο μάθημα που ακολούθησε μετά το περιστατικό
“Ο καθηγητής που ακολούθησε μετά από την πτώση του φοιτητή, έκανε πως δεν ήξερε τίποτα. Κι ενώ επικρατούσε και στο δικό του μάθημα το αδιαχώρητο, έπρεπε οι φοιτητές αλλά και οι φοιτητικές παρατάξεις να παρέμβουν ώστε το μάθημα να ακυρωθεί. Ο καθηγητής δεν έκανε τίποτα. Παρίστανε ότι δεν υπάρχουν φοιτητές στα παράθυρα και δεν μπήκε στη διαδικασία να αιτηθεί για αλλαγή αίθουσας. Δεν είναι η πρώτη φορά που ζητάμε οι φοιτητές κάτι τέτοιο, αφού η αίθουσα που έχουν ορίσει δεν μας χωράει. Δεν τους ενδιαφέρει η ασφάλεια μας κι αυτό φαίνεται, όταν αντί να αλλάξουμε αμφιθέατρο, παραμένουμε στην αίθουσα και οι φοιτητές αναγκάζονται να κλείσουν στις εξόδους ασφαλείας με καρέκλες, προκειμένου να παρακολουθήσουν το μάθημα. Είμαστε πάρα πολλοί για να εκκενώσουμε τέτοιες αίθουσες με ασφάλεια, σε περίπτωση σεισμού πλημμύρας ή κάποιας τέτοιας ανάγκης” αναφέρει στο The Opinion ο Π.Ξ.
Υπάρχει ευχέρεια αλλά δεν υπάρχει θέληση
Για την θέληση των καθηγητών για την σωστή διεξαγωγή των μαθημάτων κάνουν λόγο οι φοιτητές, με τον Π.Ξ. να αναφέρει στο The Opinion ότι πρόσφατα σε μάθημα καθηγήτριας που διδάσκει μάθημα επιλογής χωρίς αρκετό κόσμο, η ίδια πήρε την πρωτοβουλία και άλλαξε αίθουσα, προκειμένου κανένας φοιτητής να μην μείνει όρθιος και να μπορέσει να παρακολουθήσει το μάθημα υπό κανονικές συνθήκες. “Μας είπε από μόνη της ” Σηκωθείτε, φεύγουμε. Δεν μπορώ να βρω την γραμματεία αλλά δεν γίνεται έτσι.” οπότε έκανε όλες τις διαδικασίες και βρήκε μεγαλύτερη αίθουσα. Πλέον κάνουμε σε μεγαλύτερη αίθουσα” λέει χαρακτηριστικά.