Επτά σούπερ φρούτα – Ποια τα οφέλη τους για την υγεία
Ποια η λειτουργία του οργανισμού που προστατεύουν
Η προσθήκη φρούτων στην καθημερινή μας διατροφή είναι αναγκαία, καθώς έτσι μπορούμε να τη διατηρήσουμε υγιεινή και ισορροπημένη, σύμφωνα με τη μελέτη που ηγήθηκε η Jung Eun Kim, επίκουρη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Βόρειας Καρολίνας και η οποία δημοσιεύθηκε στο «Food & Function Magazine».
Όπως είναι γνωστό, τα φρούτα έχουν πολλά και διαφορετικά οφέλη για την υγεία και οι διατροφολόγοι συνιστούν να καταναλώνουμε μεγάλη ποικιλία, με σκοπό να δώσουμε ώθηση στο σώμα μας.
Ορισμένες τροφές μπορεί ακόμη και να είναι ευεργετικές για συγκεκριμένες λειτουργίες του σώματος και η νέα αυτή μελέτη, έδειξε ότι υπάρχει ένα φρούτο το οποίο θα μπορούσε να βοηθήσει στη βελτίωση της όρασής μας σε μεγάλη ηλικία.

Η Jung Eun Kim, μέσα από την έρευνά της, κατέληξε στο ότι τα σταφύλια, τα οποία είναι γεμάτα με ισχυρά αντιοξειδωτικά, ωφελούν την όραση του ανθρώπου, όταν καταναλώνονται καθημερινά.
Σύμφωνα, μάλιστα, με την έρευνα, 34 μεσήλικες και ηλικιωμένοι άνθρωποι που κατανάλωναν σταφύλια καθημερινά -ποσότητα ίση με περίπου 1,5 φλιτζ.- για διάστημα 16 εβδομάδων, παρουσίασαν σημαντική αλλαγή στην υγεία των ματιών τους.
Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωσαν τα σταφύλια, είδαν βελτίωση στην οπτική πυκνότητα της χρωστικής της ωχράς κηλίδας, η οποία έχει ευεργετικές επιδράσεις στον αμφιβληστροειδή, ενώ ακόμη, έδειξε αύξηση στην αντιοξειδωτική ικανότητα του πλάσματος και στο συνολικό περιεχόμενο φαινολών.
Η καθηγήτρια δήλωσε με το πέρας της έρευνας: «Η μελέτη μας είναι η πρώτη που δείχνει ότι η κατανάλωση σταφυλιού επηρεάζει ευεργετικά την υγεία των ματιών μας, κάτι που είναι πολύ συναρπαστικό, πόσο μάλλον σε ηλικιωμένους ανθρώπους. Τα σταφύλια είναι φρούτα που μπορεί κανείς να βρει πολύ εύκολα και για τα οποία μελέτες έχουν δείξει, ότι μπορεί να έχουν πολύ θετικό αντίκτυπο καταναλώνοντάς τα σε καθημερινή βάση».

Εκτός από τα σταφύλια, υπάρχουν κι άλλα φρούτα που περιέχουν σημαντικές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Η διάσημη διατροφολόγος Caroline Farrell από το Λονδίνο, εξήγησε ποια φρούτα έχουν τα περισσότερα θρεπτικά οφέλη.
Ποια τα 7 θρεπτικά φρούτα και τα οφέλη τους
Blueberries Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που ονομάζονται ανθοκυανίνες (πολυφαινολικές αντιοξειδωτικές ενώσεις) και τα οποία έχουν συνδεθεί με βελτιωμένη γνωστική λειτουργία και μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
Κεράσια Αυτά τα ζουμερά φρούτα μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα μελατονίνης, κάτι που θα μπορούσε να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου.
Αβοκάντο Αν και συχνά θεωρείται λαχανικό, το αβοκάντο είναι στην πραγματικότητα φρούτο. Η Farrell λέει: «Είναι πλούσιο σε υγιή λίπη, ιδιαίτερα σε μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία είναι καλά για την υγεία της καρδιάς».
Σταφύλια Εκτός από καλό στην όρασή μας, τα σταφύλια -ειδικά τα κόκκινα σταφύλια- περιέχουν ρεσβερατρόλη, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει από τη γήρανση.
Ανανάς Οι ανανάδες είναι μια καλή πηγή βρωμελίνης, ενός ενζύμου που μπορεί να βοηθήσει την πέψη.
Μάγκο Αυτά τα γλυκά τροπικά φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες Α και C, οι οποίες είναι ευεργετικές για την υγεία του δέρματος και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.
Μύρτιλα Είναι γνωστά για τον ρόλο τους στη βελτίωση της υγείας του ουροποιητικού συστήματος.