Η πολυβραβευμένη μαύρη κωμωδία της Charlotte Jones «Άκρως Συμπαντικό» (πρωτότυπος τίτλος «Humble Boy»), σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, έρχεται στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, στις 27, 28 και, με μία επιπλέον παράσταση, στις 29 Μαρτίου.
Η Φωτεινή Ντεμίρη πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Άκρως Συμπαντικό», η οποία κάνει πρεμιέρα, σήμερα, στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα έργο που πραγματεύεται τις ανθρώπινες σχέσεις· ένα «μελίσσι», όπως το χαρακτηρίζει, καθώς οι μέλισσες για την ίδια αποτελούν τον ορισμό μιας αλληλέγγυας κοινωνίας.
«Η βάση του να είναι κάποιος ευτυχισμένος, είναι η αλήθεια, η αγάπη μεταξύ των ανθρώπων. Που, κυρίως, περνάνε πολλά για να το συνειδητοποιήσουν.
Ο ρόλος μου αφορά σε μια γυναίκα που θέλει να προσφέρει. Είναι ένας άνθρωπος γεμάτος ενσυναίσθηση, ταπεινότητα, υπομονή και αγάπη, που θέλει να προσφέρει στους γύρω της. Για να είναι όλοι ευτυχισμένοι, να είναι καλά. Δεν θέλει να πληγώνει τους ανθρώπους, προσπαθεί για αυτούς.
Δεν εισπράττει την αντίστοιχη συμπεριφορά, αλλά δεν την πειράζει. Αυτή έχει τον σκοπό της. Δηλαδή, θέλει να είναι εν Θεώ, γιατί πιστεύει και πολύ, ένας καλός άνθρωπος», αναφέρει στο TheOpinion.
Και συμπληρώνει: «Σε ένα ξέσπασμά της, σε ένα τραπέζι, βρίσκεται σε πάρα πολύ δύσκολη θέση και λέει τις αλήθειες της, μέσα από μια προσευχή. Όπως ακριβώς σε ένα οικογενειακό τραπέζι, που τσακωνόμαστε. Οι οικογενειακές υποθέσεις, με τον δικό τους τρόπο η καθεμία, είναι παντού οι ίδιες. Οι οικογένειες έχουν τα σημεία που χωλαίνουν, που κάποια στιγμή, όταν βρίσκονται μαζί, βγαίνουν. Και οι αλήθειες είναι δύσκολες, πονάνε.
Αυτή της η αλήθεια, όμως, και η αγάπη, κάνει τους άλλους να “κοιτάξουν” στον εαυτό τους και να δουν τα πράγματα με άλλο μάτι. Σε εκείνο το σημείο του έργου είναι σαν να γίνονται όλα αλλιώς.
Είμαι πολύ χαρούμενη που κάνω αυτόν τον ρόλο. Από την πρώτη στιγμή με άγγιξε. Και η προσευχή αυτής της γυναίκας».
«Οι μεσογειακοί λαοί δεν κρατάμε σε απόσταση ούτε το δράμα ούτε την κωμωδία»
Όσο για τα εγκωμιαστικά λόγια που απέσπασε η παράσταση, στην ελληνική εκδοχή της, από τη συγγραφέα Charlotte Jones, επισημαίνει η Φωτεινή Ντεμίρη στο TheOpinion:
«Της άρεσε πολύ η προσέγγιση που κάναμε εμείς ως Έλληνες. Γιατί, απ’ ό, τι καταλαβαίνω, οι Άγγλοι έχουν έναν δικό τους, πιο αποστασιοποιημένο τρόπο να εκφράζουν και το χιούμορ και τα αισθήματά τους. Εμείς οι μεσογειακοί λαοί είμαστε “έντονοι”. Δεν φοβόμαστε να “βουτήξουμε” στη λύπη. Δεν κρατάμε σε απόσταση ούτε το δράμα ούτε την κωμωδία.
Η συγγραφέας μαθαίνει ελληνικά. Αγαπάει πολύ την Ελλάδα. Μας έγραψε κι ένα σημείωμα στα ελληνικά, ήταν πολύ συγκινητικό. Παραδέχτηκε, βέβαια, ότι η γλώσσας μας είναι πολύ δύσκολη. Ήταν πολύ γλυκιά, πάρα πολύ συμπαθής. Κι έδειξε να μας εκτιμάει. Είπε πολύ καλά λόγια για όλους μας».
Διαβάστε επίσης: Μιχάλης Μαρκάτης στο TheOpinion: «Ανεβαίνω στη σκηνή και οφείλω να ξεχάσω οτιδήποτε και να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό»
«Την τηλεόραση δεν την είχα στον ορίζοντά μου, δεν ήξερα την αξία της»
Τη Φωτεινή Ντεμίρη θα μπορούσε κάποιος να την χαρακτηρίσει ως μία θεατρική ηθοποιό. Το τηλεοπτικό της ντεμπούτο το έκανε με τον ρόλο της Κανέλλας, στην τηλεοπτική σειρά του ΑΝΤ1 «Το Καφέ της Χαράς». Παραδέχεται στο TheOpinion:
«Μεγάλωσα και “ζυμώθηκα” και έμαθα τη δουλειά μέσα στο θέατρο. Ήταν εντελώς προσωπική επιλογή. Παλιά την τηλεόραση δεν την είχα στον ορίζοντά μου, δεν ήξερα την αξία της. Λάτρευα τόσο πολύ να είμαι πάνω στο σανίδι, να “ζωνταντεύω” έναν ρόλο από το χαρτί πάνω στο σανίδι.
Από τότε που τη γνώρισα, δεν σας κρύβω ότι μου αρέσει και η δουλειά στην τηλεόραση. “Τo Καφέ της Χαράς” μου άρεσε σαν σενάριο, το πήρα στα χέρια μου και γελούσα. Ήταν πολύ ωραίο το κλίμα. Ήμασταν σαν μια οικογένεια όλοι κι αυτό κράτησε τρία χρόνια. Ήταν πολύ ευχάριστος ο τρόπος της δουλειάς. Ήταν ωραία.
Το θέατρο είναι περισσότερο εφήμερο. Ακόμα κι αν μαγνητοσκοπηθεί η παράσταση, δεν είναι το ίδιο πράγμα· σε αυτό χάνει πάρα πολύ. Στο σινεμά και στην τηλεόραση κάνεις κάτι και μένει. Όλα, όμως, έχουν τις χάρες τους».
«Όταν πρωτοείδα “ Το Κόκκινο Ποτάμι”, σκέφτηκα ότι κι εγώ θα ήθελα να ήμουν εκεί»
Το διάστημα αυτό την βλέπουμε, σε quest εμφανίσεις, στο σίριαλ των Ρέππα – Παπαθανασίου «Μαίρη, Μαίρη, Μαίρη». Στο παλμαρέ της, ωστόσο, έχει προσθέσει έναν ακόμα ρόλο, καθώς ενσαρκώνει έναν από τους «τραγικούς» χαρακτήρες στο «Κόκκινο Ποτάμι» του Μανούσου Μανουσάκη.
«Ο Μανούσος Μανουσάκης είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζουμε όλοι πόσο καλά ξέρει να κάνει αυτή τη δουλειά. Και πόσο βοηθάει τους ηθοποιούς, για να πάρει το καλύτερό τους.
Χαίρομαι πάρα πολύ που είμαι σε μια σειρά που μιλάει για την ιστορία μας. Όταν την πρωτοείδα, σκέφτηκα ότι κι εγώ θα ήθελα να ήμουν εκεί. Και τελικά έγινε. Χαίρομαι πολύ, παρόλο που είναι ένας ρόλος “δυστυχής”. Που κλαίει πολύ και υποφέρει», σημειώνει η Φωτεινή Ντεμίρη στο TheOpinion.
Διαβάστε επίσης: Μπέσσυ Μάλφα στο TheOpinion: «Το θέατρο είναι κάθαρση, τραγωδία, μίμηση πράξεως σπουδαίας και τελείας – Το θέατρο είναι ιερό»
«Τους νέους τους θυμώνουμε κάθε μέρα, πιο πολύ. Τους έχουμε στερήσει το όνειρο»
Πολλές οι εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα τον τελευταίο καιρό και η ηθοποιός δεν μπορούσε παρά να πάρει θέση απέναντι σε όλα αυτά:
«Ζούμε σε μια πάρα πολύ δύσκολη εποχή. Προσπαθούσα να θυμηθώ αν τα προηγούμενα χρόνια, παλιότερα, ήταν τόσο δύσκολα· τόσο απανωτά τα χτυπήματα. Νομίζω ότι, όσο πάει, γίνεται πιο ”μαύρη” η ζωή μας.
Είναι απαράδεκτο το ότι η Κυβέρνηση απαξίωσε τα πτυχία μας και τα εξίσωσε με απολυτήριο Λυκείου. Ουσιαστικά, δηλαδή, σαν να μην σπουδάσαμε τίποτα, ενώ σπουδάζουμε τρία έως τέσσερα χρόνια, κάποιοι, στις δραματικές σχολές. Τις πληρώνουμε. Δίνουμε εξετάσεις για να μπούμε στο Υπουργείο Πολιτισμού, δίνουμε εξετάσεις για να βγούμε. Έχουμε υποχρεωτική παρακολούθηση. Αυτά τα πράγματα είναι ανεπίτρεπτα. Και παρά όλους τους αγώνες που γίνονται, η Κυβέρνηση κωφεύει.
Έχει συμβεί και η τραγωδία στα Τέμπη, με τους τόσους νεκρούς… Πάλι από αδιαφορία και απαξίωση προς τους πολίτες που, τι να πρωτοπείς;
Τους νέους τους έχουμε θυμώσει. Και τους θυμώνουμε κάθε μέρα, πιο πολύ. Κι έχουμε μόνον απαιτήσεις. Τους έχουμε στερήσει το όνειρο. Λυπάμαι πολύ για όλα αυτά».
Διαβάστε επίσης: Κώστας Καζανάς στο TheOpinion: «Η σχολή ήταν απαραίτητη για αυτό που συνεχίζω να κάνω – Με έκανε να αντέξω»
Πληροφορίες
«Άκρως Συμπαντικό», της Charlotte Jones
Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ (Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα 27/03 και Τρίτη 28/03 στις 21.00, Τετάρτη 29/03 στις 20.00
Εισιτήρια: 18€ Ζώνη Α/15€ Ζώνη Β
Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, viva.gr
Τηλέφωνο: 231 023 0013
Διάρκεια παράστασης: 115 λεπτά
Δημιουργική ομάδα
Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη
Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Οικονόμου
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αργύρης Θέος
Βοηθός σκηνοθέτη: Πάμελα Οικονομάκη
Make-up artist: Ράνια Γιαννάκη
Creative Agency: Grid Fox
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού
Παραγωγή: A PRIORI
Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά)
Κώστας Καζανάς, Μπέσσυ Μάλφα, Μιχάλης Μαρκάτης, Κωνσταντίνος Μουταφτσής,
Φωτεινή Ντεμίρη, Τζούλι Τσόλκα