Η πολυβραβευμένη μαύρη κωμωδία της Charlotte Jones «Άκρως Συμπαντικό» (πρωτότυπος τίτλος «Humble Boy»), σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, έρχεται στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, στις 27, 28 & 29 Μαρτίου.
Οι περισσότεροι, ίσως, τον έχουμε ταυτίσει με τη δραματική σειρά του Mega «Αέρινες Σιωπές». Το παραδέχεται κι ο ίδιος, άλλωστε· μετά από είκοσι τρία χρόνια εξακολουθούν να τον φωνάζουν «πιλότο», ακόμα και οι νεότερες γενιές.
Σήμερα, ο χρόνος του είναι μοιρασμένος μεταξύ των γυρισμάτων για τη σειρά εποχής του Open «Έρωτας Φυγάς» και τη θεατρική παράσταση «Άκρως Συμπαντικό». «Πολύωρα γυρίσματα και μετά θέατρο. Σε αυτό που αγαπάω βέβαια, είναι γλυκιά η κούραση», εξομολογείται ο Κώστας Καζανάς στο TheOpinion.
«Άκρως Συμπαντικό»
Το χρονικό των ανθρώπινων σχέσεων εκτυλίσσεται σε έναν κήπο, κάπου στην επαρχία της Αγγλίας, όπου κι «εγκλωβίζονται» οι έξι ήρωες -εκ πρώτης τόσο διαφορετικοί, μα στην ουσία τους τόσο όμοιοι. Αναφέρει ο Κώστας Καζανάς στο TheOpinion:
«Το έργο ξεκινάει με την κηδεία μου. Οπότε, είναι ένα κομμάτι το πραγματικό, αυτό που ζούμε. Και το άλλο, το μεταφυσικό.
Όταν ήρθε η συγγραφέας για να δει την παράσταση, επισήμανε ότι ήμασταν εύστοχοι όλοι, είδε πράγματα που δεν έχει δει σε άλλες παραστάσεις. Όσο να ‘ναι αυτό μας έκανε και χαρήκαμε, ότι βάλαμε κι εμείς το στίγμα μας.
Μάλιστα, ειδικά για τον ρόλο του εραστή στην παράσταση, κατάλαβε ότι αυτός έχει ρίζες…απ’ την Ελλάδα. “Δικαιολόγησε” πολλά πράγματα που είχε στη γραφή της για αυτόν τον χαρακτήρα, που δεν τα είχε συνειδητοποιήσει πριν».
Διαβάστε επίσης: Μιχάλης Μαρκάτης στο TheOpinion: «Ανεβαίνω στη σκηνή και οφείλω να ξεχάσω οτιδήποτε και να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό»
«Δεν υπάρχει συνταγή για την επιτυχία»
Τον Κώστα Καζανά, την περίοδο αυτήν, τον απολαμβάνουμε στη συχνότητα του Open TV, στην καθημερινή σειρά «Έρωτας Φυγάς».
«Υποδύομαι έναν γιατρό στη δεκαετία του ’50, που είναι προοδευτικός, αντιβασιλικός, στοργικός με την κόρη του. Και ενώ είναι ένας δεύτερος ρόλος, βλέπω κι εδώ μια ανταπόκριση από τον κόσμο. Ίσως επειδή είναι ένας θετικός χαρακτήρας στο σίριαλ. Στα περισσότερα έκανα πιο “σκληρούς”, πιο “αρνητικούς” χαρακτήρες. Όλα υπάρχουν μέσα μας. Το θέμα είναι σε τι ποσοστό στον καθένα. Έτσι δουλεύουμε και οι ηθοποιοί για τους χαρακτήρες που χτίζουμε.
Ωστόσο, δεν υπάρχει συνταγή για την επιτυχία. Κι εμείς, ξεκινώντας τον “Έρωτα Φυγά”, δεν ξέραμε ότι θα γίνει αυτός ο χαμός. Και σε ένα κανάλι που παλεύει να σταθεί στο ύψος του, να φτιάξει το πρόγραμμά του. Δώσαμε κι εμείς κάτι σε όλο αυτό», επισημαίνει ο ηθοποιός στο TheOpinion.
«Πέρασα τα πιο ευτυχισμένα χρόνια της ζωής μου στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου»
Ποια γεγονότα, όμως, συνδέουν τον Κώστα Καζανά με τη Θεσσαλονίκη; Και πώς ξεκίνησε ο ηθοποιός το «ταξίδι» του στη γνώση μέσα από τη σχολή του Εθνικού Θεάτρου;
«Κινηματογραφικά ξεκίνησα με το “Τέλος Εποχής” το ’94, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ήταν μία πολύ καλή αρχή και χαρούμενη. Πήγε πολύ καλά η ταινία, όλοι οι συντελεστές που ήμασταν μαζί το χαρήκαμε και μας “έσπρωξε”, μας έδωσε κουράγιο να συνεχίσουμε την πορεία μας.
Από τη Θεσσαλονίκη, όμως, ξεκίνησα και θεατρικά. Πριν πάω στο Εθνικό, είχα ξεκινήσει επαγγελματικά να είμαι στο θέατρο· στο Θεατρικό Εργαστήρι της Θεσσαλονίκης, που η έδρα του ήταν το Άνετον», εξηγεί στο TheOpinion.
Και συνεχίζει: «Πριν πω ότι ξεκινάω κάτι, το δοκιμάζω για να δω αν μπορώ να το κάνω. Γιατί, ξέρετε, ότι στη φαντασία γίνονται πολλά, αλλά στην πράξη λίγα. Και σκεπτόμενος ότι μπορώ να σταθώ ως ηθοποιός, μέσα από κάποιες συγκυρίες, βρέθηκα στο Θεατρικό Εργαστήρι. Το ξεκίνημά μου ήταν καλό κι ελπιδοφόρο. Κι ήρθαν πολλοί άνθρωποι απ’ την Αθήνα. Όταν ανέβαιναν Θεσσαλονίκη, περνούσαν από το Θεατρικό Εργαστήρι και έβλεπαν τις παραστάσεις που ανέβαζε. Ήταν ένας χώρος τέχνης και θεάτρου που τους ενδιέφερε.
Ο Ηλίας Λογοθέτης, που είδε τότε την παράσταση, με έπιασε και μου είπε: “Άκου. Στέκεσαι, αλλά πρέπει να πας και σε μια σχολή, γιατί εκεί είναι ένα φυτώριο. Είναι ένας προθάλαμος για να μπεις ομαλά στο επάγγελμα”. Έτσι τον άκουσα. Έδωσα εξετάσεις και στο Κρατικό και στο Εθνικό, πέρασα και στα δύο. Σκεπτόμενος ότι, στην Αθήνα, για έναν νέο ηθοποιό υπάρχουν περισσότερα πράγματα που ίσως μπορεί να κάνει, αποφάσισα να πάω στο Εθνικό. Ήταν δύσκολη απόφαση, γιατί ήθελα να ζήσω και να μείνω στη Θεσσαλονίκη.
Τελειώνοντας το Λύκειο πας σε κάτι ανώτερο να βελτιωθείς. Είναι κάτι που δεν είναι ίδιο με το Λύκειο. Κι έρχεται μια ωραία πρωία η κυρία Πρόεδρος της Δημοκρατίας και το ισοπεδώνει.
Ευγνωμονώ τον Ηλία Λογοθέτη. Πέρασα τα πιο ευτυχισμένα χρόνια της ζωής μου στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Είχα δει ότι μπορώ να το κάνω και, μπαίνοντας στη σχολή, απόλαυσα όλα τα μαθήματα, χωρίς άγχος. Ζούσα την κάθε μέρα. Τρία χρόνια δημιουργικά, τρία χρόνια μάθησης. Αυτό ήταν που με έκανε να αντέξω, μαζί με τα χρόνια στο Θεατρικό Εργαστήρι. Γιατί, από ‘κει και πέρα, είναι πολλές οι κακουχίες. Πολλές φορές φτάνεις στο σημείο να πεις ότι “μέχρι εδώ, δεν πάει άλλο”. Το βίωμά μου είναι ότι η σχολή ήταν απαραίτητη για αυτό που συνεχίζω να κάνω».
Διαβάστε επίσης: Μπέσσυ Μάλφα στο TheOpinion: «Το θέατρο είναι κάθαρση, τραγωδία, μίμηση πράξεως σπουδαίας και τελείας – Το θέατρο είναι ιερό»
Πληροφορίες
«Άκρως Συμπαντικό», της Charlotte Jones
Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ (Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα 27/03 και Τρίτη 28/03 στις 21.00, Τετάρτη 29/03 στις 20.00
Εισιτήρια: 18€ Ζώνη Α/15€ Ζώνη Β
Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, viva.gr
Τηλέφωνο: 231 023 0013
Διάρκεια παράστασης: 115 λεπτά
Δημιουργική ομάδα
Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη
Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Οικονόμου
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αργύρης Θέος
Βοηθός σκηνοθέτη: Πάμελα Οικονομάκη
Make-up artist: Ράνια Γιαννάκη
Creative Agency: Grid Fox
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού
Παραγωγή: A PRIORI
Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά)
Κώστας Καζανάς, Μπέσσυ Μάλφα, Μιχάλης Μαρκάτης, Κωνσταντίνος Μουταφτσής,
Φωτεινή Ντεμίρη, Τζούλι Τσόλκα