Προβληματισμός σχετικά με την εφαρμογή του διπλού μηχανογραφικού από τις ερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις. Το θέμα έχει απασχολήσει σοβαρά την κυβέρνηση, καθώς θεωρείται πολύ πιθανό να συνοδευθεί από παρενέργειες που θα ανατρέψουν και πάλι την ισορροπία του συστήματος.
Ο αρχικός σκοπός, που ήταν ο περιορισμός των εισακτέων με χαμηλότατες βαθμολογίες και η στροφή των υποψηφίων προς τα τμήματα του ενδιαφέροντος τους, θεωρείται από πολλούς ότι έχει ήδη επιτευχθεί με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, θέμα άλλωστε που είχε σηκώσει πλήθος διαμαρτυριών μεταξύ υποψηφίων αλλά και πολιτικών κομμάτων.
Τι προβλέπει το «διπλό μηχανογραφικό»
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείο Παιδείας ο οποίος φαίνεται πως τίθεται εν αμφιβόλω, στις επόμενες πανελλαδικές οι υποψήφιοι θα είχαν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν στο πρώτο μηχανογραφικό τους μόνο το 10% των σχολών κάθε επιστημονικού πεδίου (20% στην περίπτωση των Επαγγελματικών Λυκείων).
Στη δεύτερη φάση που θα ακολουθούσε εάν εφαρμοζόταν το συγκεκριμένο μέτρο, δεν θα υπήρχε περιορισμός επιλογών, αλλά τα επόμενα μηχανογραφικά θα συμπληρώνονται μόνο από όσους υποψηφίους δεν εισήχθησαν στην Α’ φάση και θα περιείχαν μόνο τις θέσεις που θα απέμεναν κενές και τα τμήματα που δεν θα είχαν συμπληρώσει τις θέσεις τους (εφόσον επιτυγχανόταν και η καθορισμένη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής κάθε τμήματος).
Τι θα γίνει αν «κοπεί» το διπλό μηχανογραφικό
Στην περίπτωση πάντως που το «διπλό μηχανογραφικό» τελικά δεν εφαρμοστεί, το εξεταστικό σύστημα θα έχει την περυσινή μορφή – Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής με τις νέες προσαρμογές των ΑΕΙ στους συντελεστές τους κ.ο.κ.
Στις πανελλαδικές εξετάσεις συμμετέχουν ετησίως περίπου 100.000 άτομα, ενώ πέρυσι προσφέρθηκαν από το υπουργείο Παιδείας συνολικά 77.415 θέσεις στην ανώτατη εκπαίδευση.
Το 2021, δύο τμήματα ΑΕΙ είχαν μετά την εξεταστική διαδικασία λιγότερους των 10 εισακτέων, 29 λιγότερους των 30 και 111 είχαν πληρότητα 50% των θέσεων που έλαβαν από την κατανομή του υπουργείου Παιδείας. Περίπου 35.000 υποψήφιοι έμειναν τελικά εκτός ΑΕΙ, με τους 25.000 από αυτούς από την κατηγορία των Γενικών Λυκείων.
Με πληροφορίες από tanea