Νέα έρευνα δείχνει πως παρόλα τα συστήματα ασφαλείας και τις καινοτομίες που έχουν γίνει για την ασφάλεια των σύγχρονων αυτοκινήτων, εστιάζουν περισσότερο στους εμπρός επιβάτες και αμελούν τους πίσω.
Κάτι που για τον περισσότερο κόσμο δεν είναι αποδεκτό, καθώς στα πίσω καθίσματα επιβαίνουν συνήθως τα παιδιά.
Για τον σκοπό αυτό, ο οργανισμός IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις ΗΠΑ, προχώρησαν σε μία νέα εκδοχή των crash-test που πραγματοποιούν, προσθέτοντας και ένα έξτρα dummy πίσω από τον οδηγό.
Για να διαπιστώσει σε τι επίπεδο είναι η ασφάλεια του πίσω επιβάτη, το IIHS έκανε τεστ σε 13 μεσαίου και μεγάλου μεγέθους SUV.
Όπως αναφέρει το newsauto.gr σε αυτά τα τεστ το dummy αντιπροσωπεύει μία γυναίκα ή ένα παιδί 12 ετών από άποψη σωματοδομής.
Στα τεστ εξετάστηκε στο αν υπήρχε τραυματισμός στο κεφάλι και τα πόδια της “κούκλας” και αν υπήρχε αρκετός χώρος ώστε ο επιβάτης που κάθεται σε αυτό το κάθισμα να επιβιώσει.
Ελέγχθηκε επίσης και η λειτουργία της ζώνης ασφαλείας, στο αν προκαλεί τραυματισμό ή αν αφήνει τον επιβάτη να γλιστρήσει κάτω από αυτήν (το λεγόμενο και φαινόμενο του “υποβρυχίου”).
Από τα 13 SUV που συμμετείχαν, μόνο τέσσερα πήραν καλό βαθμό για την προστασία των πίσω επιβατών, τα Ford Explorer, Ford Mustang Mach-E, Subaru Ascent και Tesla Model Y.
Σε όλα αυτά υπήρχε εξαιρετική προστασία για τους πίσω επιβάτες, με καλή απόδοση της ζώνης ασφαλείας, σωστή λειτουργία των αερόσακων κουρτίνας και χωρίς σοβαρή καταπόνηση του σώματος της κούκλας.
Τα υπόλοιπα μοντέλα που συμμετείχαν είχαν χαμηλότερες επιδόσεις όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που παραθέτουμε.
Σε κάθε περίπτωση, τα νέα τεστ του IIHS εστιάζουν σε κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για το οποίο δεν είχε δοθεί η απαραίτητη έμφαση μέχρι σήμερα.
Οι πίσω επιβάτες έχουν προφανώς και αυτοί την ανάγκη να νιώθουν απόλυτα ασφαλείς και σίγουροι, πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για τα παιδιά και άτομα ιδιαίτερα ευαίσθητα και με ειδικές ανάγκες στην προστασία τους.