Η κωμική θεατρική μεταφορά της κλασικής ομότιτλης ταινίας του Άλφρεντ Χίτσκοκ, «Τα 39 Σκαλοπάτια», έρχεται στο Θέατρο Αμαλία στη Θεσσαλονίκη, στις 29, 30 και 31 Μαΐου. Τέσσερις ηθοποιοί ερμηνεύουν εκατό διαφορετικούς χαρακτήρες, προσπαθώντας να λύσουν το μυστήριο μιας δολοφονίας με…ξεκαρδιστικά αποτελέσματα.
«Δεν έχει καμία σχέση η ταινία του Χίτσκοκ – τα κλασικά νουάρ, τα γκανγκστερικά, οι “μαύρες” ιστορίες- με το θεατρικό ανέβασμα. Εδώ πέρα βλέπουμε απ’ την άλλη πλευρά· την κωμική χροιά αυτής της κατασκοπικής ιστορίας. Πρόκειται για μια πιο ευφάνταστη και χαρούμενη και κωμική εξέλιξη αυτών των ηρώων και του έργου», επισημαίνει ο ηθοποιός Σαράντος Γεωγλερής στο TheOpinion.
Τον ίδιο τον απολαύσαμε, πριν λίγο καιρό, στον ρόλο του Δημόσιου Κατήγορου στη θεατρική παράσταση «Αθώος ή Ένοχος», στο Θέατρο Αμαλία. Ως ένας «αστυνομικός ηθοποιός» για τη φετινή σεζόν -όπως εύστοχα σχολιάζει ο περίγυρός του- επιστρέφει στον «τόπο του εγκλήματος», υποδυόμενος τον κεντρικό ήρωα γύρω από τον οποίο εκτυλίσσονται τα γεγονότα. Αναφέρει στο TheOpinion:
«Είναι ένας ήρωας που έχει μετακομίσει στην Αγγλία και βαριέται ασύστολα. Άγγλος είναι, δούλευε χρόνια στο εξωτερικό και γυρίζει στην πατρίδα του. Και πλήττει στο διαμέρισμά του. Ευκατάστατος είναι. Υγιέστατος είναι, όπως λέει και ο ίδιος.
Και μπλέκεται, ξαφνικά, σε μια δολοφονία, η οποία είναι αρκετά πολύπλοκη. Μέσα στην ίδια του τη βαρετή και πληκτική ζωή, λοιπόν, βρίσκεται κεντρικός ήρωας μιας κατασκοπικής ιστορίας που έχει σχέση με τη χώρα του, την ασφάλεια, με πληροφορίες μυστικές, με ανθρώπους που θέλουν το κακό αυτής της χώρας».
«Αυτό που κερδίζει είναι πως το κοινό περνάει πολύ έντονα και δυνατά, με γέλιο και συγκινήσεις»
Στην αστυνομική αυτήν ιστορία, εκτός από τον πρωταγωνιστή που παραμένει ο ίδιος, τα άλλα τρία πρόσωπα εναλλάσσουν τους υπόλοιπους ρόλους· αλλάζουν, δηλαδή, ολόκληρο χαρακτήρα και υπόσταση ήρωα, μπαίνοντας σε έναν υποκριτικό «μαραθώνιο».
«Αυτό έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον, γιατί γίνεται επί σκηνής. Δηλαδή, μπαίνει από τη μια πόρτα ένας ήρωας, βγαίνει από την άλλη πόρτα άλλος ήρωας. Που σημαίνει διαφορετικά και ρούχα και φωνή. Κι έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον και για τον θεατή και, βέβαια, για τον ηθοποιό», υπογραμμίζει ο Σαράντος Γεωγλερής στο TheOpinion.
«Απαιτεί έναν “πρωταθλητισμό” υποκριτικής και αντοχής, για να μπορέσει να βγει αυτή η δίωρη, περίπου, παράσταση. Είναι απαιτητική, αλλά, νομίζω, ότι αυτό που κερδίζει είναι πως το κοινό περνάει πολύ έντονα και δυνατά, με γέλιο και συγκινήσεις. Κι αυτό δίνει τη χαρά στον ηθοποιό ότι “Ξέρεις κάτι ρε φίλε; Τη φανέλα την ίδρωσα, αλλά την ίδρωσα και άξιζε”».
Και συμπληρώνει:
«Η θεατρική μεταφορά βασίζεται πάνω στο καλό και στο κακό, γιατί πατάει πάνω στο φασιστικό κομμάτι και μη. Είναι περίοδος Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά αυτό υπογραμμίζεται από μία στιγμή. Βέβαια, βλέπουμε ότι, σε όλη την παράσταση, υπάρχει ένα πολιτικό περιεχόμενο· μιλάει για την αφοσίωση, την αγάπη, την ανιδιοτέλεια και τα περνάει εύστοχα».
«Είναι από τις παραστάσεις που τις βλέπεις και τις επικοινωνείς μετά»
Ως προς τη σκηνοθετική προσέγγιση της Αννέτας Παπαθανασίου, τονίζει ο ηθοποιός στο TheOpinion:
«Έχει κάνει μια αξιόλογη δουλειά η Αννέτα. Η σκηνοθεσία είναι πολύ ιδιαίτερη όσον αφορά στα σκηνικά και στους ηθοποιούς. Είναι πάρα πολλοί χώροι που φτιάχνονται από τους ηθοποιούς. Εδώ πέρα έχει βάλει το χεράκι της και η χορογράφος μας, η Βρισηίδα Σολωμού, που έχει κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά στο κομμάτι της κίνησης και των αλλαγών.
Είναι μια παράσταση που, πραγματικά, “μιλάει” από μόνη της. Θα έρθει κόσμος που αγαπάει γενικότερα το αστυνομικό αλλά και τον Χίτσκοκ. Ευελπιστώ -γιατί αυτό συμβαίνει συνήθως- ότι, βλέποντας την παράσταση, το κοινό θα βγει ενθουσιασμένο. Κι είναι από τις παραστάσεις που τις βλέπεις και τις επικοινωνείς μετά. Η διαφήμιση γίνεται από τον ίδιο τον θεατή. Είναι μια καλή δουλειά, που βγάζει τον θεατή χαρούμενο κι ευχαριστημένο από αυτή τη μιάμιση – δύο ώρες που κάθεται και παρακολουθεί. Από ‘κει κερδίζουμε, πόσω μάλλον οι παραστάσεις που έχουν δράση. Που δεν μπορείς να μεταφέρεις με λόγια το συγκλονιστικό κομμάτι της κίνησης και των ηρώων».
Πληροφορίες
«Τα 39 Σκαλοπάτια», Η κωμική θεατρική μεταφορά της κλασικής ταινίας του Άλφρεντ Χίτσκοκ
Θέατρο Αμαλία (Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα 29/05 και Τρίτη 30/05 στις 21:00, Τετάρτη 31/05 στις 19:00 & 21:15
Εισιτήρια: 15€ Γενική Είσοδος, 13€ για Φοιτητές, Ανέργους
Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr
Διάρκεια παράστασης: 90’
Συντελεστές
Συγγραφέας: Τζον Μπάκαν
Θεατρική Διασκευή: Πάτρικ Μπάρλοου
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Αννέτα Παπαθανασίου
Σκηνικά – Κοστούμια: Ομάδα Ορίζοντας – Δέσποινα Βολίδη
Χορογραφία – Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού
Μουσική επιμέλεια: Μαρία Χριστίνα Κριθαρά, Εύη Γιαννακοπούλου
Φωτισμοί: Θανάσης Ρουμελιώτης
Φωτογραφίες: Γιάννης Γιαννακόπουλος, Γιώργος Κρίκος
Κατασκευές: Χρήστος Ξενιτόπουλος – Ολυμπία Μπασκλαβάνη
Παραγωγή: Θεατρική Εταιρία Ορίζοντας
Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble
Παίζουν οι ηθοποιοί
Σαράντος Γεωγλερής
Χριστόφορος Μπαρμπαγιάννης
Στυλιανή Κλείδωνα
Στάθης Λαγκάδας