Το έγγραφο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας που ενημερώνει Δήμους της Θεσσαλονίκης για τη μετατόπιση στην αρχική χωροθέτηση του πλωτού σταθμού LNG στον Θερμαϊκό φέρνει στο φως το TheOpinion.
Πρόκειται για την αίτηση τροποποίησης της άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΦΣΑ), η οποία είχε ήδη δοθεί στην Elpedison με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας από τον Σεπτέμβριο.
Όπως τονίζεται στο έγγραφο που αποστέλλεται στους Δήμους Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού, η αίτηση αφορά «την προκαταρκτική εξέταση μεταβολής της περιοχής εγκατάστασης, αλλαγή της όδευσης του υποθαλάσσιου αγωγού και προσθήκη δεύτερου πλοίου FSU στον πλωτό τερματικό σταθμό, ο οποίος κατά τον αρχικό σχεδιασμό αποτελούνταν από ένα πλοίο FSRU».
Όπως σημειώνεται στο έγγραφο της Αρχής, «σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η εταιρία, ο πλωτός σταθμός θα βρίσκεται στην περιοχή του Θερμαϊκού κόλπου σε απόσταση 3,4 χιλιομέτρων νότια – νοτιοδυτικά του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και σε απόσταση 3,1 χλμ από την πλησιέστερη ακτή στα δυτικά. Η απαιτούμενη επιφάνεια για τη χωροθέτηση των ναυδέτων πρόσδεσης / παραβολής και την αγκυροβόληση των πλωτών μονάδων και του εξυπηρετούμενου πλοίου LNG αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 80 στρέμματα».
Μάλιστα, δίνεται διορία 15 ημερών στους Δήμους από τη λήψη της επιστολής για την υποβολή αντιρρήσεων.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο
Στο θέμα αναφέρθηκαν με ανακοίνωσή τους και οι Δημοτικές Κινήσεις «Κίνηση για τη Θεσσαλονίκη 2310» και «Οικολογία-Αλληλεγγύη» με επικεφαλής τον Άκη Σακισλόγλου και Μιχάλη Τρεμόπουλο αντίστοιχα.
«Η προθεσμία μόλις 15 ημερών, εντός της προεκλογικής περιόδου, που δόθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΑΕΥ) προς τους Δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης οι οποίοι έχουν θαλάσσιο όριο στον Θερμαϊκό Κόλπο, ώστε να υποβάλουν αντιρρήσεις στο αίτημα για την επέκταση της υπάρχουσας αδειοδότησης για την κατασκευή Πλωτού Τερματικού Σταθμού LNG, είναι προσχηματική. Και θυμίζει αντίστοιχες μεθοδεύσεις που έγιναν στην περίοδο της καραντίνας για τον κορονοϊό, όπως η έγκριση της καύσης απορριμμάτων στην τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ», τονίζεται χαρακτηριστικά.
«Δυστυχώς, αν και η Elpedison έχει ξεκινήσει τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης από πέρυσι και το θέμα έχει δημοσιοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2022, η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης δεν έχει δείξει καμία διάθεση να ασχοληθεί με το ζήτημα. Είναι όμως υποχρεωμένη να το φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο της επόμενης Δευτέρας», τονίζεται.
To MεΡΑ25
Στο θέμα είχαν αναφερθεί αναλυτικά σε συνέντευξη Τύπου οι υποψήφιοι βουλευτές του ΜεΡΑ25 την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ διοργανώθηκε και συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επίκειται άλλωστε και σύσκεψη για τη δημιουργία συντονιστικού φορέα που θα αναλάβει να συντονίσει τις αντιδράσεις πολιτών και φορέων της Θεσσαλονίκης.