«Ανεβαίνει» στις προτιμήσεις μεγάλων επιχειρήσεων και εταιριών η χορήγηση κουπονιών σίτισης ως «αντίδωρο» στα μπόνους παραγωγικότητας και τις αυξήσεις που μπορεί να δοθούν στους εργαζόμενους.
Η ανεξέλεγκτη πληθωριστική κρίση έχει αποτελέσει μια ευκαιρία για ολοένα και περισσότερους εργοδότες που καταφεύγουν στην εφαρμογή διατακτικών σίτισης, καθώς προβλέπεται από το νόμο.
«Κάλυψη δαπανών»
Ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ μιλώντας στο TheOpinion εξηγεί ότι δεν πρόκειται για ένα σύγχρονο φαινόμενο, ωστόσο το τελευταίο διάστημα φαίνεται να σημειώνεται «στροφή» πολλών εργοδοτών στη λύση αυτή.
«Είναι παρά πολλές οι εταιρίες που δίνουν μια ενίσχυση στο μισθό μέσα από κουπόνια, ενώ σε άλλες περιπτώσεις υπάρχουν συμφωνίες με μεγαλες επιχειρήσεις τροφίμων. Πρόκειται στην ουσία για κάλυψη δαπανών που οι εργαζόμενοι θα έκαναν ούτως ή άλλως».
Ειδικότερα πρόκειται για παροχές σε είδος προς τους εργαζόμενους, οι οποίες δεν αντικαθιστούν σε καμία περίπτωση τη νόμιμη αμοιβή του εργαζόμενου, ούτε φορολογούνται όπως τα εισοδήματα από την εργασία.
Συμφωνίες με τα σούπερ μάρκετ
Ταυτόχρονα, όπως εξηγεί στο TheOpinion και ο Χάρης Κυπριανίδης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες ή επιχειρήσεις που προβαίνουν σε τέτοιου είδους συμφωνίες ευνοούνται κατά κάποιο τρόπο από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τροφίμων κερδίζοντας ανταποδοτικά μεγαλύτερο αριθμό διατακτικών σίτισης για τους εργαζόμενους.
Η πρακτική αυτή μοιάζει να έχει αρκετά ενσωματωθεί στο «σκεπτικό» πολλών εργοδοτών, αφού οι συμφωνίες και οι συμβάσεις που προχωρούν με τους εργαζόμενούς τους προβλέπουν εκ των προτέρων την ενίσχυση, αντί χρημάτων, μέσω κουπονιών ή διατακτικών σίτισης, αναφέρει ο κ. Κυπριανίδης.