Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Μπαίνει στον πάγο η χώρα – Ο καιρός μέχρι τη Δευτέρα

    04/02/23, 14:06

    Σε «δαιμονιώδη» φόρμα ο Γιάννης: Τα καλύτερά του από τα τελευταία πέντε παιχνίδια (ΒΙΝΤΕΟ)

    04/02/23, 14:05

    Τηλεθέαση: Μάχη στην prime time της Παρασκευής

    04/02/23, 13:50
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    The Opinion
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • OPINIONS
    • THE SPY
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • MEDIA
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    The Opinion
    OPINIONS

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Για να μην ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε

    Διαπιστώσεις με αφορμή τα χθεσινά ρεπορτάζ των ΜΜΕ.
    27/11/22, 15:56Δεν υπάρχουν ΣχόλιαΆκης ΣακισλόγλουΆκης Σακισλόγλου
    Facebook Twitter WhatsApp Email

    Εδώ και μέρες και με αφορμή τον θεσμό του Open House, παρατηρείται μια προσπάθεια της κυβέρνησης (και των ΜΜΕ που την «αβαντάρουν») να παρουσιάσουν μια εικονική πραγματικότητα σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, την πορεία του έργου και το χρονοδιάγραμμα έναρξης της λειτουργίας του (δηλαδή απλώς παράδοσης της κεντρικής γραμμής του).

    Σας φαίνεται σκληρό το «τα ΜΜΕ που αβαντάρουν την κυβέρνηση»; Ισως να είναι. Πώς αλλιώς, όμως, να χαρακτηρίσεις τίτλους όπως «Επιτέλους μετρό στη Θεσσαλονίκη», «Ενθουσιασμός των πολιτών» ή «Οι Θεσσαλονικείς παίρνουν το μετρό»; Εικονική πραγματικότητα.

    Για να μην ξεχάσουμε, λοιπόν, κι αυτά που ξέρουμε, αλλά και για να μην νομίζουν μερικοί πως είμαστε εντελώς αφελείς και μειωμένης αντιληπτικής ικανότητας, οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής:
    Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα έχουμε πριν τα τέλη του 2024! Όταν θα αποκτήσουμε θα έχουμε απλώς την κεντρική γραμμή «Μοναστηρίου – Νέα Ελβετία». Πρόκειται για μία ευθεία γραμμή μήκους λίγων χιλιομέτρων κατά τα οποία ο ταλαίπωρος ΟΑΣΘ έχει αξιοπρεπέστατο δίκτυο γραμμών και από το κάθε σημείο περνούν και τρία και τέσσερα διαφορετικά δρομολόγια λεωφορείων που σημαίνει πως η διευκόλυνση σε πρώτη φάση θα αφορά λίγο κόσμο και θα έχει ως όφελος λίγα λεπτά ανά κάθε μετακίνηση (και με μεγαλύτερο κόστος εισιτηρίου). Φυσικά δεν απαξιώνουμε αυτήν την μικρή κεντρική γραμμή, δε σημαίνει πως δεν την περιμένουμε με ανυπομονησία, ωστόσο η γραμμή αυτή (δεν ξέρουμε καν αν θα παραδοθεί μέσα στο 2024) δεν δικαιολογεί με τίποτα τίτλους όπως «Επιτέλους» ή «Ενθουσιασμός».

    Το πόσο μικρό κομμάτι του μετρό ΘΑ λειτουργεί σε ενάμιση χρόνο το αποδεικνύει και το γεγονός πως τα σχεδιασμένα συνολικά χιλιόμετρα ξεπερνούν τα 35, το συγκεκριμένο εκτείνεται σε 8-9 χιλιόμετρα και με τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά (για τις οποίες δεν έχουμε καμία εικόνα πότε θα ολοκληρωθούν) θα φτάσουν τα 14! Το λέτε εσείς αυτό μετρό; Εμείς το λέμε «δείγμα»!

    Θα αναρωτιέστε ίσως που βρίσκονται τα υπόλοιπα 20 χιλιόμετρα ενός (έτσι κι αλλιώς μικρού για τη Θεσσαλονίκη) υπογείου δικτύου συγκοινωνίας; Βρίσκονται στη φάση σχεδιασμού, τόσο προς δυτικά (Επτάλοφο, Εύοσμο, Σταυρούπολη, Ευκαρπία) όσο και προς το αεροδρόμιο. Σημειώστε: Σε μια πόλη που ποντάρει στον τουρισμό (σάματις παράγει και κάτι για να φέρει χρήματα στην εσωτερική οικονομία της;) και καμαρώνει ότι εξελίσσεται σε ξενοδοχειακές μονάδες και υποδομές, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΡΟ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ούτε συχνή λεωφορειακή γραμμή μέχρι το κέντρο και οι επισκέπτες έρχονται και φεύγουν με… ταξί!

    Δείτε τον χάρτη του μετρό. Το κόκκινο θα τελειώσει το 2024 κι εμείς πανηγυρίζουμε. Το μπλε έχει ξεκινήσει και είναι άγνωστο το πότε θα τελειώσει. Το κίτρινο που αφορά την μισή Θεσσαλονίκη είναι στις αρχικές μελέτες. Το σιέλ που αφορά στη σύνδεση της πόλης με το εξωτερικό είναι απλώς ένα ερωτηματικό. Αυτό το μετρό «επιτέλους ήρθε» για κάποιους.

    Πότε θα έχουμε μετρό στο αεροδρόμιο; Άγνωστο! Εντελώς! Πότε θα έχουμε μετρό στα νοσοκομεία μας Παπαγεωργίου και 424; ΑΓΝΩΣΤΟ! Κάποτε στο μέλλον. Ισως δε θα ζούμε εμείς για να το δούμε! Πότε θα έχει μετρό ο Λαγκαδάς που συγκεντρώνει την οικονομία όλης της Β περιφέρειας Θεσσαλονίκης, η Θέρμη που μας την διαφημίζουν ως… «επίγειο παράδεισο εκτός πόλης» ή το Πανόραμα και ο Χορτιάτης; ΠΟΤΕ!

    Κι ενώ συνειδητοποιείς ότι ένα έργο το οποίο το σχεδιάζουν (περισσότερο ως φάρσα) από το 1987, κατασκευάζεται επισήμως από το 2005 και 17 χρόνια αργότερα δεν έχει λειτουργήσει ούτε το αρχικό 1/4 της γραμμής, διαβάζεις δηλώσεις υπουργών όλο περηφάνεια και αυταρέσκεια πως «το μετρό τελειώνει!» Όχι, δεν είναι το μετρό που τελειώνει. Η υπομονή μας είναι.

    Υ.γ.: Όταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε τον σταθμό του μετρό στο σιντριβάνι με μουσαμάδες και ζωγραφιές για κερματοδέκτες εισιτηρίων, δέχτηκε σφοδρή κριτική. Πρώτος πρώτος είχα γράψει στην Parallaxi πως «εγκαίνια με μουσαμάδες είναι απάτη». Κι όμως, ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε ένα έργο παρατημένο και παρέδωσε σχεδόν έτοιμη την μικρή αυτή βασική γραμμή. Έριξε χρήματα, έδωσε προτεραιότητα και το έργο προχώρησε. Τι έγινε από το 2019 μέχρι σήμερα; Οι παλινωδίες του σταθμού Βενιζέλου, ο τεμαχισμός και η απόσπαση των αρχαίων του Ντεκουμάνους Μάξιμους, μεγάλες αποζημιώσεις στον εργολάβο για τις καθυστερήσεις, ακατανόητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις όπου αφαιρέθηκαν οι λαμαρίνες και ελάχιστη πρόοδος στην ολοκλήρωση του έργου. Αυτή είναι η πραγματικότητα και οτιδήποτε άλλο προσβάλλει τη νοημοσύνη μιας πόλης ενός εκατομμυρίου ανθρώπων.

    ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕΤΡΟ
    Facebook Twitter WhatsApp Email
    Share. Facebook Twitter WhatsApp Email
    Προηγούμενο άρθροΙταλία: Άλλες δύο σοροί ανασύρθηκαν στο νησί Ισκιά – Τρεις νεκροί
    Επόμενο άρθρο Σέρρες: Κάτοικοι χωριού απειλούν να δεθούν στις γραμμές του τρένου (VIDEO)

    ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ

    υπνωτήριο,

    Δήμος Θεσσαλονίκης: Διευρύνεται το ωράριο στις δομές φιλοξενίας ενόψει κακοκαιρίας

    03/02/23, 14:30
    διακοπή νερού,

    Έκτακτες διακοπές νερού σε τρεις περιοχές της Θεσσαλονίκης

    03/02/23, 9:44

    Ένας διαφορετικός σιωπηλός επιτάφιος η πορεία στην μνήμη του Άλκη Καμπανού (ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ)

    02/02/23, 14:12
    Αριστοτέλους,

    Ανάπλαση Αριστοτέλους: Υπογράφηκε η σύμβαση για την ανάθεση των μελετών

    02/02/23, 13:55
    Νέα Παραλία,

    Φίλοι Νέας Παραλίας: Βήμα προς βήμα οι φθορές – «Δύο χαμένα χρόνια με ευθύνη του Δήμου Θεσσαλονίκης»

    02/02/23, 13:02

    Και να που τελικά το διαφορετικό χρώμα κάθε φανέλας ενώνει!

    02/02/23, 11:07
    ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

    ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ Cancel Reply

    The Opinion
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣH
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    © 2023 The Opinion. Powered by .