Αρκετά πιθανό είναι το ενδεχόμενο να σημειώσουν αύξηση τα αεροπορικά εισιτήρια εξαιτίας της αδυναμίας βελτίωσης της βιομηχανίας διύλισης, αλλά και την οικονομική κατάσταση των αεροπορικών μετά την πανδημία, σύμφωνα όσα αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), William Walsh.
Η μείωση της ικανότητας διύλισης κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι υψηλότερες τιμές των καυσίμων αεροσκαφών που προκαλούνται από την αύξηση της ζήτησης για καύσιμα προκαλούν ανησυχία για τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, δήλωσε ο Walsh στο CNBC.
Η ικανότητα διύλισης των ΗΠΑ μειώθηκε κατά 5,4% το 2022 από τότε που κορυφώθηκε το 2019 — το χαμηλότερο των τελευταίων οκτώ ετών.
Σύμφωνα με το Walsh, ενώ οι καταναλωτές πληρώνουν υψηλότερες τιμές εισιτηρίων, οι αεροπορικές εταιρείες δεν αποκομίζουν απαραίτητα κέρδη.
Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 25% το περασμένο έτος — το μεγαλύτερο ετήσιο άλμα από το 1989. Μόνο τον Απρίλιο, τα αεροπορικά εισιτήρια αυξήθηκαν κατά 18,6%, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία
Ένας ακόμη παράγοντας που θα μπορούσε να εκτοξεύσει τις τιμές των εισιτηρίων, είναι η ανακοίνωση της Ρωσίας για επιστράτευση, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Qatar Airways Akbar Al Baker.
Ο Al Baker τόνισε στο CNBC ότι οι πολιτικές της Κίνας για τον Covid είναι η «το λιγότερο που τον απασχολεί» και ότι η μεγαλύτερη ανησυχία των αεροπορικών εταιρειών είναι η κλιμάκωση του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας.
«Για μένα, η μεγαλύτερη ανησυχία είναι η εξάπλωση της σύγκρουσης, η οποία θα τροφοδοτήσει τον πληθωρισμό, ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού», πρόσθεσε. «Το καθαρό αποτέλεσμα θα είναι λιγότεροι επιβάτες σε πτήσεις».
«Με ανησυχεί επίσης… η αστάθεια της τιμής του πετρελαίου, την οποία δεν θέλω να μεταφέρω στους επιβάτες, κάτι που στη συνέχεια θα τους αποθαρρύνει από το να ταξιδέψουν».
Οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν περισσότερο από 2% μετά την ανακοίνωση του Πούτιν, μετά τις ανησυχίες για κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία και συμπίεση των προμηθειών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Με πληροφορίες από ΙΝ