Ποτέ μια επιχειρησιακή στρατηγική δεν είναι η συνταγή για την επιτυχία στο διηνεκές.
Εντύπωση είχε προκαλέσει πριν από λίγους μήνες, η απόφαση της Nike να αποσύρει τα προϊόντα της από τα ράφια των καταστημάτων και να ωθήσει τους καταναλωτές της στο online store της εταιρείας και στα όλο και λιγότερα φυσικά σημεία πώλησης.
Η γνωστή εταιρεία αθλητικής ένδυσης όμως δεν είναι η μόνη καθώς τη σκέψη της φαίνεται να συμμερίζονται και άλλες εταιρείες του κλάδου της ένδυσης, όπως η Adidas, η Crocs και η Ralph Lauren. Οι εταιρείες αυτές αλλάζουν μοντέλο πώλησης και επιλέγουν να δώσουν έμφαση στα διαδικτυακά καταστήματα και τους επιλεγμένους χώρους που ελέγχουν οι ίδιες.
Το πρόβλημα που δημιουργείται για τα μικρά μαγαζιά και τα τοπικά σημεία πώλησης είναι το γεγονός πως θα χάσουν από την γκάμα τους brands – κράχτες που έδιναν «αέρα» στο κατάστημά τους.
«Μας ενδιαφέρουν λιγότερο οι μικροί παίκτες που δεν έχουν πολύ καλά επίπεδα εξυπηρέτησης ή ιδιαίτερα στάνταρ στα καταστήματά τους», είπε ο CEO της Crocs, Andrew Rees, σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές τον Απρίλιο. Οι πρώτες σκέψεις για το νέο αυτό μοντέλο είχαν γεννηθεί πριν την πανδημία, όμως ο κορονοϊός έφερε πιο κοντά την εφαρμογή του.
«Ακόμα και εάν τα brands δεν εστίαζαν πολύ στις απευθείας πωλήσεις προ-κορονοϊού, τώρα το κάνουν», λέει η αναλύτρια της B. Riley Securities, Susan Anderson.
Άλλωστε, γνωστά βbands όπως τα Under Armour και Ralph Lauren, για παράδειγμα, μείωσαν τις αποστολές προϊόντων τους προς καταστήματα outlet.