Μουσική και θέατρο σας προτείνει το TheOpinion για σήμερα, αύριο και την Κυριακή.
Γλυκερία και Μελίνα Ασλανίδου στο Vergina Theatro (31/3)
Η Γλυκερία και η Μελίνα Ασλανίδου παρουσιάζουν ένα ξεχωριστό και αυθεντικό μουσικό πρόγραμμα γεμάτο με τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους, αλλά και αγαπημένα τραγούδια-σταθμούς μεγάλων Ελλήνων δημιουργών.
«Πάμε μαζί» με ένα ξεσηκωτικό πρόγραμμα!
«Πάμε μαζί» με την γνήσια λαϊκή φωνή της Γλυκερίας & τη μοναδική χροιά της Μελίνας!
Οι αγαπημένες σε όλους Γλυκερία και Μελίνα ενώνουν τις φωνές τους στο Vergina Theatro και μας χαρίζουν ανεπανάληπτες βραδιές με τις ερμηνείες τους και μοναδική σκηνική τους παρουσία.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Ο Μπάμπης Στόκας στον Μύλο (31/3)
Ο Μπάμπης Στόκας, ένας από τους πιο εμβληματικούς Έλληνες τραγουδοποιούς, έρχεται Παρασκευή 31 Μαρτίου στην σκηνή του club του Μύλου, για μια εμφάνιση που συμπυκνώνει την πολύχρονη πορεία του στη μουσική. Μας καλει να ονειρευτούμε και να διασκεδάσουμε με ένα πρόγραμμα εφ’ όλης της ύλης!
Απρόβλεπτος και αυθεντικός, μοιράζεται τις αλήθειες του, μέσα από τον νέο του δίσκο – που θα κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες – καθώς και με διασκευές όπως το πολύ γνωστό, αγαπημένο και διαχρονικό λαϊκό τραγούδι «Μια Ζωή Μέσα Στους Δρόμους», που αποκτά μια άλλη χροιά μέσα από την εκτέλεση του Μπάμπη και το οποίο ακούγεται στην τηλεοπτική σειρά “Αυτή η Νύχτα Μένει”.
Μέσα από τη μοναδική του ικανότητα να κινείται με άνεση και αγάπη τόσο σε ηλεκτρικές μπαλάντες όσο και σε αυθεντικά λαϊκά ακούσματα, κάνει μια αναδρομή στα τραγούδια που τον χαρακτήρισαν. Από κομμάτια των Πυξ Λάξ σε τραγούδια της προσωπικής του πορείας, αλλά και σε απρόβλεπτες διασκευές.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» στο Θέατρο Μονής Λαζαριστών (31/3 & 1&2/4)
Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάζεται η παράσταση «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου στο κατάμεστο Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Αργκάν υποφέρει. Η υγεία του έχει κλονιστεί και οι γιατροί δοκιμάζουν πάνω του όλες τις θεραπείες της επιστήμης τους με σκοπό να τον απαλλάξουν από τις ασθένειές του. Είναι όμως ο ασθενής πράγματι ασθενής; Είναι οι γιατροί αληθινοί γιατροί και, άραγε, είναι η ιατρική επιστήμη, πραγματική επιστήμη; Ο Μολιέρος μέσα από τη διάσημη αυτή κωμωδία, θέτει σε αμφιβολίατα κίνητρα και τις προθέσεις τόσο του ασθενή όσο και των γιατρών και σχολιάζει τα βαθύτερα ψυχολογικά αίτια, όπως αυτά ανιχνεύονται πίσω από τους χαρακτηριστικούς κωμικούς τύπους. Έτσι, οι ήρωές του αποκαλύπτονται μέσα στην πεζή ανθρώπινή τους διάσταση: μικροί, φοβισμένοι, εγωιστές, αδύναμοι. Βαθύτερα κίνητρα και επιδιώξεις θα ξεσκεπαστούν και οι ανθρώπινες σχέσεις θα αποκαλυφθούν μέσα στην αλήθεια τους αλλά και μέσα στη φαυλότητά τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«ΑΛΓΟ-ΡΥΘΜΟΣ, μια σουρεαλιστική περιπλάνηση μνήμης» στο Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (31/3 & 1&2/4)
H νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «ΑΛΓΟ-ΡΥΘΜΟΣ», μια σύγχρονη περφόρμανς σε σύλληψη – σκηνοθεσία, ερμηνεία επί σκηνής Ελεάνας Γεωργούλη & Αλεξάνδρας Καζάζου, αποκαλύπτει με τον πιο οδυνηρό τρόπο την αλήθεια των σκηνοθετών που μιλάνε για την ασφάλεια και την θαλπωρή της λήθης.
Οι βελούδινες χροιές της Ελεάνας και της Αλεξάνδρας μετατρέπονται σε σπαρακτικές φωνές και τα κορμιά τους σε άψυχες κούκλες που εκτελέστηκαν, προκαλούν ρίγη συγκίνησης αλλά και συναισθήματα θυμού και απελπισίας.
Για μια ώρα και 20 λεπτά η σκηνή του Φουαγιέ στο Θέατρο της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών σαν χρονομηχανή ταξιδεύει τους θεατές στην μνήμη του πόνου και του αφανισμού της ανθρώπινης υπόστασης, ψυχρά αποτυπωμένης από έναν αλγόριθμο.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«Σ’ εσάς που με ακούτε» στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (31/3 & 1&2/4)
Σε ένα σπίτι στο Βερολίνο «μπαίνουν» ως παρατηρητές οι θεατές της νέας παραγωγής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Σε εσάς που με ακούτε, της πάντα επίκαιρης και με το ανήσυχο βλέμμα της στραμμένο στην πολιτική, Λούλας Αναγνωστάκη.
Η παράσταση
Βερολίνο, 2001 ή 2023.
Βερολίνο, τώρα.
Σε μια πόλη σύμβολο του ταραγμένου παρελθόντος της Ευρώπης, επικρατεί πολιτική και κοινωνική αναστάτωση αλλά και η λήθη που «προσφέρει» η καθημερινότητα. Αύριο, θα γινεί μια τεράστια ειρηνική συγκέντρωση. Αύριο, όλοι θα πρέπει να μιλήσουν. Όλοι θα πρέπει να δηλώσουν τη θέση τους, στον νέο κόσμο. Μέσα στο σπίτι της Μαρίας και του Χανς, μαζί με αυτούς, η Σοφία, ο Άγης, η Τρούντελ, ο Νίκος, ο Τζίνο, η Έλσα, ο Ιβάν κι εμείς, οι θεατές, θα μετρήσουμε τα τραύματα μας. Τις αφόρητες συλλογικές ήττες, τις εφήμερες προσωπικές νίκες. Το ατομικό επίπεδο που διαμορφώνει το πανανθρώπινο, το πολιτικό επίπεδο που ορίζει τη ζωή του καθένα μας ξεχωριστά. Ίσως ανακαλύψουμε πως είμαστε της Γης οι χαμένοι, μα αυτό δεν θα μας σταματήσει από το να χορεύουμε, να τραγουδάμε, να ερωτευόμαστε, να γελάμε, να ελπίζουμε.
Να ελπίζουμε.
Να ελπίζουμε, πως μια μέρα κι εμείς θα νικήσουμε.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Εχθροί, μια ερωτική ιστορία στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (31/3 & 1&2/4)
Το έργο του νομπελίστα συγγραφέα Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ Εχθροί, μια ερωτική ιστορία θα παρουσιαστεί από το ΚΘΒΕ στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε θεατρική διασκευή Ρόι Χεν, μετάφραση Λεωνίδα Καρατζά και δραματουργική επεξεργασία – σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Ένας άντρας προσπαθεί να ξεπεράσει τον εφιάλτη, το αξεπέραστο τραύμα του ολοκαυτώματος και βρίσκεται αντιμέτωπος με τις τρεις σημαντικότερες γυναίκες της ζωής του, ψάχνοντας για έρωτα, αγάπη και σωτηρία.
Λίγα λόγια για το έργο
«Χέρμαν… Δεν φταίμε εμείς.
Ο κόσμος γύρω μας έγινε κομμάτια
κι εμείς είμαστε τα θραύσματα.»
Ο Χέρμαν Μπρόντερ, εβραϊκής καταγωγής, έχοντας διασωθεί από το Ολοκαύτωμα ζει στη Νέα Υόρκη, λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι μνήμες της καταδίωξης τον αναγκάζουν να επιβιώνει στη σκιά, προστατεύοντας διαρκώς τα ίχνη του. Παντρεμένος με την Πολωνή υπηρέτριά του που τον έσωσε, διατηρεί σχέση με τη Μάσα, με την οποία είναι ερωτευμένος, ενώ τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν εμφανίζεται στην πόλη και η Ταμάρα, η πρώην γυναίκα του, που τη θεωρούσε νεκρή.
Ο Χέρμαν προσπαθεί να συλλάβει την ύπαρξή του, μέσα σε έναν κόσμο, που η φιλοσοφία δεν δίνει απαντήσεις, η πίστη στην πρόοδο της ανθρωπότητας έχει εγκαταλειφθεί και ο Θεός έχει πεθάνει. Ενώ αποζητά τρόπους να ορθοποδήσει μετά το τραύμα, οι επιλογές του τον καθιστούν υπόλογο τόσο απέναντι στον αμερικάνικο νόμο, όσο και απέναντι στην ηθική και στον Θεό.
Ο νομπελίστας συγγραφέας, Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ, έγραψε το μυθιστόρημα Εχθροί, μια ερωτική ιστορία το 1966 στα Γίντις. Μέσα από τον σκοτεινό κόσμο των ηρώων του αναδύονται ο ερωτισμός, το μαύρο χιούμορ και η βαθιά υπαρξιακή ειρωνεία, έτσι όπως το γέλιο συνοδεύει τη δυστυχία, όταν η συνείδηση παύει να επαναπαύεται σε καθησυχαστικές αφηγήσεις. Στη θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος από τον Roy Chen, ο χαρακτήρας του Χέρμαν καλείται να επιβιώσει και να ισορροπήσει μεταξύ ενοχής και απόλαυσης, μη μπορώντας να πάρει μια απόφαση για τη ζωή του.
* Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«Γκάρης, το μιούζικαλ» στο Βασιλικό Θέατρο (2/4)
«Πετάει ο γάιδαρος»; Ναι απαντούν, με ενθουσιασμό, κάθε Κυριακή μικροί και μεγάλοι που παρακολουθούν την παιδική παράσταση του Κρατικού Θέατρου Βορείου Ελλάδος «Γκάρης, το μιούζικαλ» στο Βασιλικό Θέατρο.
Η παράσταση
Γκάρης, το μιούζικαλ είναι η ιστορία ενός γαϊδάρου, που με την ανέλπιστη ικανότητά του να πετάει παρασύρει τα παιδιά σε συναρπαστικές περιπέτειες και ανατρέπει την αναμενόμενη απάντηση του λαϊκού παιχνιδιού (αλλά και του ρητορικού ερωτήματος), «πετάει ο γάιδαρος;».
Η Τασούλα, μια δυναμική δημοσιογράφος, καλείται να γράψει ένα άρθρο για τον Σούπερμαν. Εκείνη όμως, μέσα σε έναν οίστρο δημιουργικότητας και έρευνας, αρχίζει να αναρωτιέται το πώς εδραιώθηκε η κακή φήμη των γαϊδάρων. Έτσι ξεκινά μια αναζήτηση για να εντοπίσει πού βασίζονται αυτές οι προκαταλήψεις και πώς μπορούμε να δούμε τα τόσο ιδιαίτερα και καλοσυνάτα ζώα αυτά αλλιώς.
Ο Γκάρης είναι ένας γάιδαρος που κάποια στιγμή συνειδητοποιεί ότι μπορεί να πετάξει. Η υπερδύναμή του ενεργοποιείται όμως μόνο μέσω της ενσυναίσθησης: αφουγκράζεται και νιώθει τον πόνο των άλλων και στο τέλος τους βοηθά – με κριτήριο πάντοτε το καλό και το δίκαιο. Ο Γκάρης θα μεταφέρει τα παιδιά στον κόσμο της φαντασίας, κάνοντάς τα να αγαπήσουν έναν «δικό μας» σούπερ ήρωα: το ταλαιπωρημένο ανά τους αιώνες γαϊδουράκι της ελληνικής υπαίθρου. Κι είναι αυτό, το παρεξηγημένο στη λαϊκή μας παράδοση αλλά και στη γλώσσα μας, ζώο, που καταφέρνει να κάνει την υπέρβαση: να μας «πετάξει» σε έναν τόπο όπου οι έννοιες της δικαιοσύνης, της συντροφικότητας, της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης επανακτούν τη θέση και την αξία τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.