Υποβάθμιση της δημόσιας σχολικής εκπαίδευσης με όπλο την υποχρηματοδότηση της Παιδείας καταγγέλλει το ΚΚΕ φέρνοντας για παράδειγμα τον δήμο Καλαμαριάς.
Σε ερώτηση των βουλευτών της Θεσσαλονίκης προς τους υπουργούς Παιδείας, Εσωτερικών και Υποδομών τονίζεται πως στον δήμο με 93.000 κατοίκους και πάνω από 11.000 μαθητές, για ακόμα μία χρονιά από το 2005 αναστέλλεται η λειτουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς.
«Την ίδια ώρα είναι αναγκαίο να κατασκευαστεί και το 8ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, το οποίο θα έλυνε σοβαρά ζητήματα τόσο σε σχέση με τον μεγάλο όγκο των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ΓΕΛ, ειδικά στην ανατολική Καλαμαριά, όσο και με το ζήτημα των μεγάλων αποστάσεων που διανύουν οι μαθητές/τριες για να μεταβούν σε σχολεία που είναι μακριά από τη γειτονιά τους» επισημαίνουν στην ερώτησή τους οι Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης.
«Η ανέγερση των συγκεκριμένων σχολείων, πέρα από το ότι θα λύσει ένα χρόνιο πρόβλημα σε σχέση με τη σχολική στέγη, θα δημιουργήσει και πιο κατάλληλες παιδαγωγικές συνθήκες από τη στιγμή που θα υπάρχουν νέα σύγχρονα σχολεία. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχολεία με αίθουσες χωρισμένες με γυψοσανίδα, αποχαρακτηρίζονται αίθουσες που προορίζονται για άλλη χρήση για να γίνουν σχολικές αίθουσες, μιας και οι μαθητές δε χωράνε. Ειδικά το ζήτημα του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου έχει ξεχωριστή σημασία, μιας και αφορά παιδιά που χρήζουν ιδιαίτερης φροντίδας, και το σχολικό περιβάλλον – εκτός των άλλων – παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόοδο και την ανάπτυξή τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι για πολλά χρόνια μεταφέρονται σε όμορους δήμους για να μπορέσουν να φοιτήσουν σε κάποια Δημόσια Δομή» σημειωνουν μεταξύ άλλων.
«Οι ευθύνες της κυβέρνησης και των αρμόδιων φορέων για την απουσία ολοκληρωμένων μελετών και ανέγερσης σύγχρονων σχολικών μονάδων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης είναι μεγάλες, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι την ίδια ώρα μεγάλο ποσοστό των τμημάτων φτάνει ή ξεπερνά τα 25 παιδιά ανά τάξη, τοποθετούνται σαν τα μανιτάρια κοντέινερ σε αυλές σχολείων, υπάρχει Νηπιαγωγείο που λειτουργεί σε υπόγειο (στο 7ο Γυμνάσιο), μαθητές υποχρεώνονται σε μετακινήσεις για να φτάσουν στο σχολείο τους. Από την άλλη υπάρχουν σχολικές μονάδες που αυξάνουν την οργανικότητά τους (π.χ. 17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, που γίνεται 16/Θ από 14/Θ) δημιουργώντας τεράστια σχολεία με πάνω από 400 μαθητές, όπως και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, το οποίο κατασκευάστηκε με προδιαγραφές 12/Θ και λειτουργεί ως 18/Θ» καταλήγουν.