Με υπέρογκη αύξηση της τάξεως του 40% στην τιμή των μηνιαίων καρτών μετακινούνται από τις αρχές Ιανουαρίου εργαζόμενοι μεταξύ Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.
Αιτία η απόφαση του ΚΤΕΛ Πέλλας να αυξήσει την τιμή της μηνιαίας κάρτας του δρομολογίου Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από 180 ευρώ μηνιαίως σε 250 ευρώ!
Το θέμα έφερε στη Βουλή ο βουλευτής Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Χήτας από την Ελληνική Λύση, ο οποίος αναφέρθηκε στην έντονη διαμαρτυρία εργαζομένων όπως εκπαιδευτικών και υπαλλήλων στο νοσοκομείο της Έδεσσας και όσων χρησιμοποιούν καθημερινά το ΚΤΕΛ για να προσέλθουν στις εργασίες τους.
Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι καταγγέλλοντες, η προσπάθειά τους για να βρεθεί λύση με τον πρόεδρο του Δ.Σ. των ΚΤΕΛ Πέλλας Α.Ε. απέβη άκαρπη, ενώ ψευδώς η ιστοσελίδα των ΚΤΕΛ αναγράφει ότι η αύξηση κυμαίνεται στο 9%. Όπως τονίζουν οι εκ Θεσσαλονίκης εργαζόμενοι στην Έδεσσα, η διοίκηση των ΚΤΕΛ Πέλλας χωρίζει σε δύο κατηγορίες τους επιβάτες αφού στη διαδρομή Γιαννιτσά – Σκύδρα η μηνιαία κάρτα αυξήθηκε κατά 15%, σε αντίθεση με τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.
Μάλιστα, αναφέρουν ότι άλλα ΚΤΕΛ διαθέτουν μηνιαίες κάρτες ή εκπτωτικά εισιτήρια προς όφελος των εργαζομένων σε χαμηλότερες τιμές και για μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις.
Η απάντηση των ΚΤΕΛ
Στην ιστοσελίδα των ΚΤΕΛ έχει πράγματι εκδοθεί ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία«η πρώτη, ήπια, αναπροσαρμογή στην τιμή του εισιτηρίου, μετά από 14 χρόνια, τίθεται σε ισχύ κατόπιν υπουργικής απόφασης που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «προβλέπεται αύξηση κατά 9% στην τιμή των εισιτηρίων, όπως αναγράφεται στο ΦΕΚ, με τροποποίηση της υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/15/2015 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας» (Β’ 2498).
Η τελευταία αύξηση (και) στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Πέλλας Α.Ε. εφαρμόστηκε το 2010, όταν το μεταφορικό και λειτουργικό κόστος ήταν αισθητά πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με σήμερα.
Ως Υπεραστικό ΚΤΕΛ Πέλλας απορροφήσαμε όλους τους “κραδασμούς” που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, σεβόμενοι πρώτα από όλα την κοινωνία και το επιβατικό μας κοινό. Οι πληθωριστικές τάσεις συνεχίζουν να πιέζουν, το ενεργειακό κόστος παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Καθόσον δοκιμάζεται η βιωσιμότητά μας και οι νέες επενδύσεις προς όφελος του επιβατικού κοινού, κρίθηκε αναγκαίο να εφαρμόσει η εταιρεία μας την απόφαση για αναπροσαρμογή.
Όπως συζητήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα τελευταία 14 χρόνια, οπότε και παρέμεινε σταθερή η τιμολογιακή μας πολιτική, μία εκτιμώμενη αύξηση του 38% θα κάλυπτε εξ ολοκλήρου τις απώλειες λόγω της κατακόρυφης αύξησης κόστους των καυσίμων, ανταλλακτικών, συντήρησης, διοδίων, ασφαλίστρων, μισθολογικών αναπροσαρμογών, ασφαλιστικών εισφορών κτλ).
Έχοντας όμως πλήρη επίγνωση της δύσκολης καθημερινότητας του πολίτη και λαμβάνοντας υπόψιν τον επιβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό, συμφωνήθηκε μία μικρή αναπροσαρμογή της τάξης του 9%, ώστε να αντιμετωπιστούν κάποια από τα αυξημένα λειτουργικά κόστη».
Τι απαντά το υπουργείο
Παρόλο που με την απάντησή τους τα ΚΤΕΛ επικαλούνται αυξήσεις κατόπιν συζήτησης με το υπουργείο Μεταφορών, το ίδιο το υπουργείο, στην απάντησή του προς τον κ. Χήτα, ρίχνει το… μπαλάκι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με απάντηση, «τα κόμιστρα των Υπεραστικών γραμμών κάθε φορέα παροχής συγκοινωνιακού έργου καθορίζονται με αποφάσεις των οικείων Περιφερειαρχών».