Η ανάπτυξη των βιομηχανιών αυτοκινήτου έχει κάνει τα νέα μοντέλα πολύπλοκα και γεμάτα αισθητήρες και λογισμικά.
Σύμφωνα με την αμερικάνικη εταιρεία Focus Advisors, που διεξήγαγε και την αντίστοιχη έρευνα, το φαινόμενο αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τα επόμενα χρόνια, σχεδόν όλα τα παραδοσιακά συνεργεία. Τα περίφημα συνεργεία της γειτονιάς.
Ο λόγος είναι απλούστατος. Η τεχνολογία προχωρά με τόσο γοργά βήματα, που οι μικρές επιχειρήσεις αδυνατούν να ακολουθήσουν. Είναι θέμα στελέχωσης του δυναμικού μια και οι περισσότεροι είναι πλέον 60 ετών και πάνω, είναι θέμα συνεχούς εκπαίδευσής του, που σημαίνει τεράστιο κόστος και τέλος είναι φυσικά ο πανάκριβος εξοπλισμός, που πρέπει διαρκώς να ανανεώνεται.
Ήδη πολλές από τις φίρμες των καινούριων οχημάτων μπορούν να συντηρηθούν μόνο με ειδικά εργαλεία και ανάλογα μηχανήματα διάγνωσης, λόγω της σύνθετων συστημάτων που διαθέτουν. Από την άλλη, για τις κάθετες μονάδες των αντιπροσωπειών, η κατάσταση είναι σίγουρα καλύτερη.
Οι μεγάλες εταιρείες μπορούν να επενδύσουν σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, από τη στιγμή που διαθέτουν τα απαιτούμενα κεφάλαια, ενώ ένα απλό συνεργείο, τι δυναμική μπορεί να έχει;
Το carandmotor, αναφέρει πως έως το 2030, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα διπλασιάσουν τις δαπάνες τους για την εξέλιξη και κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων και τις μπαταρίες τους, οι οποίες θα αγγίξουν το 1,2 τρισεκατομμύρια ευρώ, με τις προβλέψεις να μιλούν για παραγωγή 54 εκατομμυρίων EVs.