EURO 2024: Το πανόραμα των προκριματικών – Ξεκίνημα με τρίποντο η Ελλάδα, μεγάλες νίκες για Γαλλία και Αγγλία στα ντέρμπι

    25/03/23, 23:59

    Κόκε: Κινδυνεύει με 16 χρόνια φυλάκισης για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης

    25/03/23, 23:30

    Νέα… πιπεράτη αποκάλυψη για Σακίρα και Πικέ!

    25/03/23, 23:00
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    The Opinion
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • OPINIONS
    • THE SPY
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • MEDIA
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    The Opinion
    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    Νόνη Ιωαννίδου στο TheOpinion: «Στον τόπο μας, όλα “ανάβουν” και “σβήνουν” και ξεχνιούνται – Το θέμα είναι να έχει και διάρκεια αυτή η “φλόγα”»

    Η ηθοποιός Νόνη Ιωαννίδου, με αφορμή την παράσταση «Αθώος ή Ένοχος», μιλάει στο TheOpinion και τη Δέσποινα Δαϊλιάνη
    17/03/23, 14:38Δεν υπάρχουν ΣχόλιαΔέσποινα ΔαϊλιάνηΔέσποινα Δαϊλιάνη
    Facebook Twitter WhatsApp Email

    Το δικαστικό δράμα «Αθώος ή Ένοχος», του Βρετανού θεατρικού συγγραφέα Jeffrey Archer, έρχεται, από 17 Μαρτίου, στο Θέατρο Αμαλία. Μία παράσταση με ανατρεπτικό φινάλε, ανάλογα με την ετυμηγορία των θεατών. Θα αθωώσουν ή θα καταδικάσουν οι Θεσσαλονικείς τον κατηγορούμενο;

     

    «Είστε μια υπέροχη πόλη», επισημαίνει η Νόνη Ιωαννίδου στο TheOpinion. «Έχει ένα “όνειρο” γύρω της αυτή η πόλη, μια περίεργη ατμόσφαιρα. Που και μόνον να την κουβεντιάζεις, να την αναφέρεις σαν λέξη, σε γοητεύει. Είναι έντονη η ζωή της; Είναι μια μεγαλούπολη, αλλά δεν έχει αυτόν τον ίλιγγο της Αθήνας. Κάτι διευκολύνει εκεί πάνω να είναι πιο κοντά οι άνθρωποι; Ή αυτό ισχύει για όλες τις πόλεις πια; Είμαστε, τελικά, όσο θέλουμε να είμαστε κοντά με τους άλλους; Δεν ξέρω… Με ελκύει αυτή η πόλη».

    Με την ίδια ακεραιότητα πρόκειται να «συνομιλήσει» και με το κοινό, επί σκηνής του Θεάτρου Αμαλία, ενσαρκώνοντας την Πρόεδρο του Δικαστηρίου στην παράσταση «Αθώος ή Ένοχος»· έναν περισσότερο εξισορροπητικό ρόλο, όπως τον χαρακτηρίζει, μεταξύ μαρτύρων, θεατών-ενόρκων και αντιδίκων.

     

     

    «Αθώος ή Ένοχος»

    Πρόκειται για μια μέρα στο δικαστήριο, όπου ερευνάται η περίπτωση μιας δολοφονίας. Οι σχέσεις των ανθρώπων διαπλέκονται και συμπλέκονται και γίνονται…«μαλλιά κουβάρια»!

    «Με το που ξεκινάει η δίκη, βαπτίζονται οι θεατές μας αυτομάτως “ένορκοι”. Και καλούνται να αφουγκραστούν, πολύ προσεκτικά, την εξέλιξη των καταθέσεων και των στοιχείων, γιατί είναι εκείνοι που αποφασίζουν, στο τέλος, για την έκβαση της δίκης. Εξαρτάται, βέβαια, από την καλλιέργεια ενός θεατή, από την αντίληψή του, από την κουλτούρα του.

    Το έργο έχει πολλές ανατροπές και δεν μπορείς να είσαι βέβαιος. Σε ιντριγκάρει, σε βάζει, έτσι, σε μια διαδικασία. Υπάρχουν ανατρεπτικά στοιχεία και για το “αθώος” και για το “ένοχος”. Έχουμε και κάποιες αποκαλύψεις στην πορεία… Κι εκεί που λες ότι ο κατηγορούμενος είναι αθώος, υπάρχει κάτι που κλονίζει την πεποίθησή σου. Πόσο ρευστά είναι τα πράγματα και πώς ανατρέπονται…

    Η προσέγγιση του Φρατζεσκάκη έχει μία απλότητα και μία ειλικρίνεια. Η δίκη βαδίζει χωρίς τερτίπια. Βέβαια, ο συνήγορος χρησιμοποιεί τα “όπλα” του, ο κατήγορος το ίδιο. Έρχονται αποκαλύψεις. Αλλά πάντα μένει αυτό το “Βρε, μπας και είναι αθώος”; “Μήπως είναι ένοχος”;

    Το έργο έχει ενδιαφέρον, με την έννοια του ότι, όταν φεύγεις από το θέατρο, κάτι έχει μείνει. Κάτι έχει συμβεί μέσα σου», αναφέρει η Νόνη Ιωαννίδου στο TheOpinion.

     

     

    «Η τέχνη της υποκριτικής είναι κατάδυση ψυχής»

    Σε μία εποχή που η κοινωνία σείεται συθέμελα, η έννοια της τέχνης κατακερματίζεται, ποιος είναι ο ρόλος τόσο της ίδιας όσο και του καλλιτέχνη; Η Νόνη Ιωαννίδου δίνει τη δική της απάντηση στο TheOpinion:

    «Η τέχνη της υποκριτικής είναι κατάδυση ψυχής. Ο καλλιτέχνης έχει την ευλογία να μπορεί να ανασύρει από μέσα του. Δηλαδή, έχουμε μέσα μας πολλές πτυχές και, κατά καιρούς, καλείσαι να υλοποιήσεις, και με το άλλοθι ενός κειμένου – τι πιο ασφαλές;- μία από αυτές τις πτυχές. Ποιος είσαι; Είσαι φωτεινός; Σκοτεινός; Πονηρός; Σατανικός; Τι; Το θέμα είναι να μην μένεις στην αυταρέσκεια ή στον ναρκισσισμό. Εκεί, νομίζω, είναι η διάκριση της τέχνης.

    Ο καθένας μπορεί να διαβάσει κάτι, να κλάψει, να γελάσει με την καρδιά του. Το θέμα είναι ότι ο καλλιτέχνης έρχεται να γίνει το ενδιάμεσο. Η τέχνη έρχεται να γεφυρώσει ή να λυτρώσει ή να φτάσει στην κάθαρση. Αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει πρώτα να περάσεις από τη “σταύρωση” για να φτάσεις στην “ανάσταση”.

    Έρχονται από πάνω –όπως ο καθένας το εννοεί- πολύ υψηλές “δονήσεις”. Πρέπει λιγάκι να αφουγκραστούμε τι συμβαίνει γύρω μας. Έχω την αίσθηση ότι, εάν δεν ανέλθουμε, θα απέλθουμε. Οι καιροί δεν σηκώνουν πολλά. Ρε ανθρωπάκο –και το λέω πρώτα στον εαυτό μου- δεν είσαι τίποτα. Είσαι μια μοναδούλα. Ευλογημένη, χαρισματική, αλλά είσαι το ενδιάμεσο της δημιουργίας. Δεν είσαι ο δημιουργός. Αυτό πιστεύω και για τον καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης πρέπει να δουλέψει πολύ το “δοχείο” του για το πώς θα φιλτράρει και θα μεταδώσει αυτά που του δίνονται. Ή αυτά που αντιλαμβάνεται, τέλος πάντων».

     

     

     

    «Η ανθρωπότητα επαναλαμβάνει τα λάθη της με ανελέητο τρόπο»

    Αναφορικά με την αναστάτωση στον καλλιτεχνικό χώρο, η οποία επανέφερε στο προσκήνιο και τον δημόσιο διάλογο μια παθογένεια χρόνων, υπογραμμίζει η ηθοποιός στο TheOpinion:

    «Έρχονται φορές που θλίβομαι αφάνταστα. Και λέω “Αν είναι δυνατόν! Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ;”. Η ανθρωπότητα επαναλαμβάνει τα λάθη της με ανελέητο τρόπο. Δηλαδή, μόνον το περιτύλιγμα; Στην ουσία, τίποτα δεν θα αλλάξει; Μαζί με το συλλογικό, αν δεν εξελιχθεί και το ατομικό, αν δεν γίνουμε λίγο καλύτεροι ο καθένας, δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε μπροστά.

    Και ωραία είναι όλα αυτά που γίνονται. Έχουν δύναμη, έχουν νιότη, έχουν “φλόγα”. Αλλά το θέμα είναι να έχει και διάρκεια αυτή η “φλόγα”. Γιατί, συνήθως, στον τόπο μας, όλα “ανάβουν” και “σβήνουν” και ξεχνιούνται. Ή συμβαίνουν τρομερά πράγματα, γίνεται ένας αναβρασμός, ευθύνες από ‘δω κι από ‘κει, τελειώνει. Σβήνει. Το θέμα είναι κάποτε να πάμε πιο βαθιά ρε παιδί μου…

    Μετά από χρόνια, βλέπεις λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Κι αυτό είναι κι η εξέλιξή μας. Ο κόσμος δεν αλλάζει γύρω μας, απ’ το μέσα μας εξαρτάται πώς θα δούμε γύρω μας. Εξαρτάται από το προσωπικό σου υλικό και πόσο θέλεις να το δουλέψεις. Να το δεις και να το σμιλέψεις».

     

     

    Πληροφορίες

    «Αθώος ή Ένοχος», του Jeffrey Archer

    Θέατρο Αμαλία (Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη)

    Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Από 17/03 κάθε Παρασκευή στις 21.00, Σάββατο και Κυριακή στις 19.00 & 21.00

    Εισιτήρια:

    Μία μέρα πριν από κάθε παράσταση: 15€ (Γενική είσοδος), 13€ (Φοιτητές, Άνεργοι, Πολύτεκνοι, ΑμεΑ, άνω των 65)

    Την ημέρα της παράστασης: 17€ (Γενική είσοδος), 15€ (Φοιτητές, Άνεργοι, Πολύτεκνοι, ΑμεΑ, άνω των 65)

    Ομαδικά (άνω των 5 ατόμων): 12€, Γκρουπ (άνω των 15 ατόμων): 10€

    Προπώληση εισιτηρίων: Θέατρο Αμαλία & viva.gr

    Κρατήσεις: 231 084 2509 (καθημερινά: 10.30 -14.30 & 17.30 – 21.00)

    Διάρκεια παράστασης: 100΄

     

    Συντελεστές

    Απόδοση: Κώστας Σπυρόπουλος

    Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Φρατζεσκάκης

    Σκηνικό – Κοστούμια: Βαλεντίνο Βαλάσης

    Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης

    Βοηθοί σκηνοθέτη: Ελένη Βουτυρά, Στάθης Λαγκάδας

    Art Work: Μιμίκα Καπούλα

    Φωτογραφία – Video: Γιώργος Κρίκος

    Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

    Παραγωγή: Γιάννης Ρουμελιώτης

     

    Ερμηνεύουν

    Πρόεδρος Δικαστηρίου: Νόνη Ιωαννίδου

    Κατηγορούμενος: Αντώνης Ραμπαούνης

    Δικηγόρος Υπεράσπισης: Γιώργος Φρατζεσκάκης

    Φαρμακοποιός: Αννέτα Παπαθανασίου

    Δημόσιος Κατήγορος: Σαράντος Γεωγλερής

    Καθηγητής Τοξικολογίας: Κώστας Ζέκος

    Ιατρός: Βαρβάρα Λάρμου

    Φύλακας: Στάθης Λαγκάδας

    Voice Off

    Στον ρόλο του επιθεωρητή: Χάρης Σώζος

    Στον ρόλο της γυναικολόγου: Ελένη Βουτυρά

     

    ΑΤΖΕΝΤΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΕΜΑ THEOPINION
    Facebook Twitter WhatsApp Email
    Share. Facebook Twitter WhatsApp Email
    Προηγούμενο άρθροViral η χελώνα που ξέφυγε μέσα από το στόμα τεράστιου αλιγάτορα (VIDEO)
    Επόμενο άρθρο Δέκα δρόμοι αλλάζουν όψη – Μακέτες του Δ. Θεσσαλονίκης (ΦΩΤΟ)

    ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Θεσσαλονίκη: Ουρές για μπακαλιάρο στο λιμάνι υπό τους ήχους πλανόδιων μουσικών (ΦΩΤΟ-VIDEO)

    25/03/23, 15:05
    παρέλαση,

    Θεσσαλονίκη: Με μηνύματα ενότητας και παρέμβαση για τα Τέμπη η παρέλαση της 25ης Μαρτίου (ΦΩΤΟ+VIDEO)

    25/03/23, 14:32

    «Οι Έλληνες ενωμένοι μπορούμε να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο» – Τα μηνύματα πολιτικής ηγεσίας και τοπικής αυτοδιοίκησης μετά την παρέλαση (VIDEO)

    25/03/23, 13:53
    παρέλαση,

    Πολίχνη: Μάθημα ζωής από μαθήτρια – σημαιοφόρο σε αμαξίδιο (ΦΩΤΟ+VIDEO)

    25/03/23, 12:37
    διαμαρτυρία,

    Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία φοιτητών για το δυστύχημα των Τεμπών στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου (ΦΩΤΟ+VIDEO)

    25/03/23, 11:56
    παρέλαση,

    Ξεκίνησε η μεγάλη παρέλαση της 25ης Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ+VIDEO)

    25/03/23, 11:45
    ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

    ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ Cancel Reply

    The Opinion
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣH
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    © 2023 The Opinion. Powered by .