Νιγρίτα – Θεσσαλονίκη σε χρόνο λιγότερο από μια ώρα και μάλιστα σε δρόμο… ανθρώπινο, ασφαλτοστρωμένο, χωρίς στροφές, ανηφόρες και κατηφόρες.
Σε αυτό ευελπιστούν οι κάτοικοι του Δήμου Βισαλτίας Σερρών και κυρίως της περιοχής της Νιγρίτας, μετά το «πράσινο φως» που πήρε από την Επιτροπή Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το οδικό έργο «Νιγρίτα-Σοχός-Ασκός-Βαϊοχώρι» συνολικού μήκους 32,6 χλμ.
Σήμερα οι κάτοικοι της Νιγρίτας έχουν δύο επιλογές για να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη. Η μία επιλογή είναι μέσω του Στρυμονικού, σε έναν δρόμο με πολλά προβλήματα κάνοντας περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη, κι αυτό στην περίπτωση που δεν τύχουν να βρίσκονται πίσω από μια νταλίκα, κάτι που σημαίνει ακόμη περισσότερη καθυστέρηση.
Η δεύτερη επιλογή είναι μέσω του δρόμου, που πήρε το «πράσινο φως» για να προχωρήσει, μέσω του Σοχού και του Βαϊοχωρίου, ο οποίος «βγάζει» στην Εγνατία, ο οποίος είναι μεν πιο σύντομος, ωστόσο χαρακτηρίζεται από τους ντόπιους ως πιο δύσκολος δρόμος.
Όπως εξηγούν στο TheOpinion υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου Βισαλτίας, πρόκειται για ένα οδικό έργο που εδώ και χρόνια ζητά η περιοχή, καθώς οι κάτοικοι ταλαιπωρούνται τόσο από τη δύσκολη χάραξη μέσω των οικισμών, όσο και λόγω της κακής ασφαλτόστρωσης.
Με τα έργα στο οδικό τμήμα «Νιγρίτα-Σοχός-Ασκός-Βαϊοχώρι» συνολικού μήκους 32,6 χλμ., επιτυγχάνεται η ταχύτερη σύνδεση της Νιγρίτας (παλαιά οδό Νιγρίτας – Θερμών) με την Εγνατία Οδό (στο ύψος Βαϊοχωρίου) και του νομού Σερρών με τη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα ο Σοχός να έρχεται πιο… κοντά στη Νιγρίτα σε 13 λεπτά από μισή ώρα που είναι σήμερα, ενώ το «Νιγρίτα – Θεσσαλονίκη» μειώνεται κατά 23% σε χρόνο.
Παρακάμπτονται οι οικισμοί
Με τη νέα οδό που θα είναι στο σύνολό της υπεραστική και θα παρακάμπτει όλους τους οικισμούς από τους οποίους διέρχεται (Νιγρίτας, Σοχού, Ασκού), επιδιώκεται:
* Η αποφόρτιση του οδικού άξονα 60 (Προμαχώνας-Σέρρες-Θεσσαλονίκη).
* Η μείωση της απόστασης σύνδεσης της Νιγρίτας με τη Θεσσαλονίκη έως 18%, δηλαδή κατά περίπου 15 χιλιόμετρα και του χρόνου διαδρομής αντίστοιχα, έως 23%, δηλαδή κατά 12,5 λεπτά.
* Η μείωση της απόστασης σύνδεσης της Νιγρίτας με το λεκανοπέδιο του Σoχού κατά 47%, δηλαδή από 34 σε 18χλμ και του χρόνου διαδρομής αντίστοιχα, κατά 55%, από 30 σε 13 λεπτά.
* Η μείωση της απόστασης και του χρόνου από και προς την Θεσσαλονίκη και την Καβάλα από την ευρύτερη περιοχή της Νιγρίτας και του Σοχού.
*Η μείωση των κινδύνων ατυχημάτων και των πιθανών αρνητικών επιπτώσεων για το φυσικό περιβάλλον, σε σύγκριση με την υφιστάμενη οδό.
«Με την περιβαλλοντική αδειοδότηση που ενέκρινε η Επιτροπή Ανάπτυξης της ΠΚΜ στην Εγνατία Οδό Α.Ε., ‘ανάψαμε πράσινο’ σε μία πολύ σημαντική κυκλοφοριακή δίοδο από το Ν. Σερρών προς το Ν. Θεσσαλονίκη. Το έργο σύνδεσης της Νιγρίτας με την Εγνατία Οδό θα εξυπηρετήσει μεγάλο τμήμα του πληθυσμού του νοτιοανατολικού τμήματος του Ν. Σερρών (κυρίως της Βισαλτίας), με επίκεντρο τη Νιγρίτα. Υπολογίζεται ότι οι εξυπηρετούμενοι χρήστες του νέου δρόμου με κατεύθυνση κυρίως τη Θεσσαλονίκη (και δευτερευόντως τη Χαλκιδική) θα είναι περίπου 25.000. Αντίστοιχα, οι μελλοντικά εξυπηρετούμενοι χρήστες του νέου δρόμου μόνο από την ευρύτερη περιοχή του Σoχού υπολογίζονται σε περίπου 5.000. Ταυτόχρονα, διαμορφώνουμε νέους όρους ανάπτυξης του πρωτογενή και του τριτογενή τομέα στην ευρύτερη περιοχή», επισημαίνει ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Πρόεδρος της Επιτροπής Ανάπτυξης της ΠΚΜ, Κ. Γιουτίκας.