H Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της Philoxenia παρουσίασε το Παρατηρητήριο Οικονομικών Μεγεθών Τουρισμού στην εκδήλωση “Destination marketing – Σύμπραξη Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Τουριστικών Επιχειρήσεων”.
Το Παρατηρήτηριο παρουσίασε στον υπουργό Τουρισμό Βασίλη Κικίλια, την πρόεδρο του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου, τον πρόεδρο των ξενοδόχων Γρηγόρη Τάσιο, φορείς του τουρισμού και δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας, ο CEO της ΕΧΕΟ Κωνσταντίνος Νάσιας.
Το Παρατηρητήριο Οικονομικών Μεγεθών Τουρισμού περιλαμβάνει και παρουσιάζει δεδομένα του δυναμικού των τουριστικών καταλυμάτων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οδικές και αεροπορικές αφίξεις και οικονομικά στοιχεία. Επίσης, περιλαμβάνει και παρουσιάζει αφίξεις και διανυκτερεύσεις ανά τύπο καταλύματος, Περιφερειακή Ενότητα και Δήμο.
Μπορεί να αξιοποιηθεί είτε από αιρετούς, φορείς του τουρισμού, επαγγελματίες του κλάδου ακόμα και δημοσιογράφους και ερευνητές.
«Σύγχρονο εργαλείο για την προβολή και την ανάπτυξη του τόπου μας»
Στο μήνυμά του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας έκανε λόγο για μια κομβική σύμπραξη της Περιφέρειας με τους δήμους που θα δώσει τεράστια αναπτυξιακή δυναμική στον τουρισμό της περιοχής.
«Στην Κεντρική Μακεδονία χάσαμε 1 εκ τουρίστες λόγω του πολέμου και χάσαμε οδικές αφίξεις λόγω ενεργειακής κρίσης και ανόδου βενζίνης» σημείωσε τονίζοντας πως τα χρόνια της πανδημίας ο τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία άντεξε και το 2022 είναι η χρονιά της ανάκαμψης. «Αυτή είναι η βάση για να πετύχουμε ακόμα περισσότερα» πρόσθεσε θυμίζοντας τόσο την αύξηση της κρουαζιέρας, τουριστών από τις μεγάλες αγορές της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Αγγλίας αλλά και τα 100 εκ. έσοδα και τις 90.000 διανυκτερεύσεις μόνο από τις τέσσερις χολιγουντιανές παραγωγές που γυρίστηκαν στην Κεντρική Μακεδονίας.
Χαρακτήρισε το Παραηρητήριο ένα πολύ σημαντικό, χρήσιμο και σύγχρονο εργαλείο «για την προβολή και την τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας».
«Αλλάζει τα δεδομένα στο τουριστικό μάρκετινγκ»
Με τα καλύτερα λόγια μίλησε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. «Αλλάζει τα δεδομένα στα σύγχρονα εργαλεία του τουριστικού μάρκετινγκ» τόνισε προσθέτοντας πως θα βοηθήσει στη σύγκριση, στη στοχευμένη διαφήμιση αλλά και στα νέα ανοίγματα που πρέπει να γίνονται σε τουριστικές αγορές.
Ο υπουργός μίλησε για «εθνική πατριωτική προσπάθεια στον τουρισμό» ενώ για την σύμπραξη Περιφέρειας και δήμων έκανε λόγο για κοινή προσπάθεια που έχει υπερπολλαπλάσια αποτελέσματα.
«Η χώρα της ευζωίας»
«Ο στόχος είναι κοινός και τα αποτελέσματα είναι εδώ. Ισχύς εν τη ενώσει» σημείωσε από τη μεριά της η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου.
Απέδωσε την πολύ καλή χρονιά στον τουρισμό “γιατί συνεργάστηκαμε καλύτερα και συντονιστηκαμε περισσότερο”.
Επανέλαβε το όραμά της για να διαφημιστεί η Ελλάδα ως “η χώρα της ευζωίας». Αναφερόμενη δε στις ταινίες έκανε λόγο για ένα μείζον θέμα χαρακτηρίζοντας τες ως “ασύγκριτα μεγαλύτερο όπλο για τη διαφήμιση του τόπου μας».
«Να τεκμηριώσουμε τη δυναμική μας»
«Πρώτη φορά βρισκόμαστε σε ένα επίπεδο ωριμότητας» ανέφερε στην αρχή της τοποθέτησής του ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.
Χαρακτήρισε ως εργαλείο το παρατηρητήριο «για να κάνουμε το επόμενο βήμα ή το άλμα που χρειάζεται Κεντρική Μακεδονία, να διαφημίσουμε και να τεκμηριώσουμε τη δυναμική μας» σχολιάζοντας πως η λέξη στρατηγική ήταν πονεμένη λέξη τα προηγούμενα χρόνια για τον τουρισμό στη Κεντρική Μακεδονία.
Τέλος ο καθηγητής Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, Δημήτρης Δημητρίου που συνέβαλε στη δημιουργία του Παρατηρητηρίου εδωσε τις βασικές κατευθύνσεις για τον τουριστικό σχεδιασμό. Στρατηγική, ρυθμιστικό πλαίσιο, ανταγωνιστικότητα, καινοτομία. «Το destination marketing δεν είναι ευχή αλλά σειρά δράσεων με budget» πρόσθεσε.