Στο ίδιο έργο θεατές είναι οι καταστηματάρχες και υπάλληλοι της οδού Βενιζέλου, η οποία από το πρωί της 19ης Σεπτεμβρίου είναι κλειστή για να ολοκληρωθούν τα έργα του Μετρό.
Ορισμένοι εξ αυτών δηλώνουν στο TheOpinion.gr την αγανάκτησή τους για το νέο κλείσιμο του δρόμου, ενώ όλοι εύχονται το ίδιο πράγμα: Να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.
Όπως ανέφερε νεαρή υπάλληλος σε κατάστημα με ρούχα, οι συνέπειες του κλεισίματος του δρόμου έχουν φανεί από την πρώτη κιόλας ημέρα. «Ήδη έχουμε μια μείωση της κινητικότητας, από χθες ακόμα. Δε ξέρουμε που θα φτάσει αυτό, αλλά ελπίζουμε να τελειώσει σύντομα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Από την μεριά της, η Ι.Κ, ιδιοκτήτρια καταστήματος με διάφορα είδη, ιδιαιτέρως εκνευρισμένη, μίλησε για μια γελοία κατάσταση, όπως την χαρακτήρισε, η οποία κρατάει περίπου 20 χρόνια.
«Βαρεθήκαμε πια. Πάει 20 ολόκληρα χρόνια αυτή η κατάσταση και είμαστε το λιγότερο αγανακτισμένοι», τόνισε στο TheOpinion.gr και πρόσθεσε πως «μας έχουν χαντακώσει πια, η μείωση στην κίνηση είναι φανερή από την πρώτη μέρα. Όλα αυτά τα χρόνια έχουν κλείσει πολλά μαγαζιά λόγω της κατάστασης».
Μάλιστα, η ίδια εξιστόρησε και ένα περιστατικό που είχε λάβει χώρα πριν μια δεκαετία στο μαγαζί της με πρωταγωνιστή έναν τουρίστα.
«Είχε έρθει ένας τουρίστας και ρώτησε τι είναι αυτά τα κιγκλιδώματα. Όταν του εξήγησα ότι δέκα χρόνια κατασκευάζεται το μετρό, δεν άντεξε και έβαλε τα γέλια. Φανταστείτε τι θα έλεγε τώρα, που πέρασαν συνολικά 20 χρόνια», υπογράμμισε.
Η μη διέλευση των λεωφορείων «ταφόπλακα» για την περιοχή
Για όλους τους επιχειρηματίες και υπαλλήλους βασικό στοιχείο για να «ανασαίνει» η περιοχή είναι η διέλευση των αστικών λεωφορείων, άρα η κίνηση του κόσμου είναι μεγαλύτερη.
Κάτι τέτοιο δεν θα υπάρχει για τον επόμενο ένα μήνα (σ.σ σύμφωνα με την ανακοίνωση της Τροχαίας) γεγονός που κανένας δεν βλέπει θετικά.
«Από τη στιγμή που δεν υπάρχει αστική συγκοινωνία και ο κόσμος ξέρει ότι θα ταλαιπωρηθεί δεν μπαίνει καν στον κόπο να περάσει από εδώ, κάτι που αυτομάτως συνεπάγεται με μείωση στην αγοραστική δύναμη η οποία ήδη έχει φανεί», υπογράμμισε ιδιοκτήτης καταστήματος με τοπικά προϊόντα. Στην ερώτηση για το αν ευελπιστεί να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που δίνει η Τροχαία και η Ελληνικό Μετρό, ο ίδιος σημείωσε ότι αυτά δεν έχουν τηρηθεί ποτέ, ωστόσο «η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία».
Λίγα μέτρα παραπάνω, ο Βασίλης Βασιλείου, φαρμακοποιός, ισχυρίζεται ότι «πνοή» στη γειτονιά έδινε ο κόσμος που επέβαινε στα αστικά λεωφορεία και οι υπάλληλοι, αφού η οδός Βενιζέλου είναι εδώ και χρόνια μια «νεκρή γειτονιά». Ακόμα, ο ίδιος υποστήριξε ότι καμία από τις προηγούμενες φορές το χρονοδιάγραμμα που έδινε η Τροχαία δεν είχε τηρηθεί, «οπότε αν δεν δούμε πράξεις δεν πιστεύουμε κάτι».
«Η κατάσταση που ήμασταν πριν κλείσει ο δρόμος ήρθε μετά από πολύ και πολλές συναντήσεις με την Αττικό Μετρό. Τώρα εργολάβοι και εταιρεία δε ξέρω τι πολιτικά χατίρια είχαν μεταξύ τους, πάντως εμείς επηρεαζόμαστε και πάλι», δήλωσε.
Τέλος, η Θεανώ, η οποία εργάζεται σε ζαχαροπλαστείο-καφέ στη συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου με Εγνατία, υποστηρίζει στο TheOpinion.gr ότι η κίνηση στο εν λόγω κατάστημα έχει σημειωθεί πτώση στην αγοραστική κίνηση, ιδίως τις απογευματινές ώρες.
«Τα πρωινά είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα, αφού οι περισσότεροι εργαζόμενοι από τις επιχειρήσεις και τα γραφεία περνάνε, παίρνουν έναν καφέ κάτι να φάνε. Το απόγευμα όμως, είναι μια νεκρή στιγμή για εμάς». Αναφερόμενη στο χρονοδιάγραμμα, η ίδια ισχυρίστηκε ότι αυτό έχει τηρηθεί τις προηγούμενες φορές που η Βενιζέλου έκλεινε.
Η ανακοίνωση της Τροχαίας για τη Βενιζέλου
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε στις 19 Σεπτεμβρίου η διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει το αναλυτικό πρόγραμμα των ημερών που θα μείνει κλειστό το τμήμα της οδού Βενιζέλου, από την οδού Ερμού έως την Εγνατία.
Έτσι, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν ως εξής:
α) Από την Τρίτη 19-09-2023 έως την Δευτέρα 16-10-2023
β) Από την Τετάρτη 01-11-2023 έως την Πέμπτη 02-11-2023
γ) Την Πέμπτη 09-11-2023
Τέλος, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι οδηγοί καλούνται να καταβάλλουν ιδιαίτερη προσοχή, να συμμορφώνονται με τις πινακίδες σήμανσης, προς αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και δημιουργίας κυκλοφοριακών συμφορήσεων.