Με περισσότερα από 300 λεωφορεία, για πρώτη φορά μετά από δυο χρόνια, εξυπηρετεί σήμερα το επιβατικό κοινό ο ΟΑΣΘ.
Η πρόσληψη των πρόσθετων 150 οδηγών, που ήρθαν να ενισχύσουν το ήδη υπάρχον προσωπικό, είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα δρομολόγια κυρίως σε δημοφιλείς λεωφορειακές γραμμές και να πέσουν οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις.
«Διανύουμε μια περίοδο κατά την οποία ο ΟΑΣΘ λύνει τα δομικά του προβλήματα και πετά γερά στα πόδια του. Βγαίνουν πλέον στους δρόμους πολλά περισσότερα λεωφορεία για την εξυπηρέτηση του κοινού. Σε σύγκριση με τον Δεκέμβρη του 23 που έβγαιναν στους δρόμους 245 λεωφορεία, σήμερα βγαίνουν περισσότερα από 300», τονίζει μιλώντας στο TheOpinion o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.
Όπως επισημαίνει στις δηλώσεις του ο κ. Ταγγίρης, ήδη στο τιμόνι βρίσκονται σχεδόν στο σύνολό τους οι πρόσθετοι 150 οδηγοί που προσλήφθηκαν με διαδικασίες εξπρές για την ενίσχυση του έργου που εκτελείται. Συγκεκριμένα, απομένει η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την πρόσληψη των τελευταίων 10, καθώς οι συμβάσεις γίνονται με διαδικασία που προβλέπει ο ΑΣΕΠ.
Έρχονται τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία και οι σταθμοί φόρτισης
Ο επόμενος σημαντικός σταθμός για τον Οργανισμό αλλά κυρίως για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης είναι η άφιξη των πολυαναμενόμενων 110 ηλεκτρικών λεωφορείων. Τα λεωφορεία αυτά αναμένεται να φτάσουν στις 2 Μαρτίου, αλλά στη συνέχεια θα απαιτηθεί να ολοκληρωθούν διαδικασίες (όπως η ταξινόμηση, η ασφάλεια των οχημάτων, η φόρτιση των ακυρωτικών μηχανημάτων κ.α.) προκειμένου να βγουν στους δρόμους.
«Εκτιμώ ότι στα τέλη Απριλίου θα δούμε στους δρόμους και τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που για πρώτη φορά θα κυκλοφορήσουν στη Θεσσαλονίκη», τονίζει ο κ. Ταγγίρης.
Τι γίνεται όμως με τους σταθμούς φόρτισης; Μήπως υπάρχει ο κίνδυνος να έρθουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία και να μην έχουμε τρόπο να τα φορτίσουμε;
«Δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και η ανάδειξη αναδόχου που θα εκτελέσει το έργο, ενώ και ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ολοκληρώσει τις εργασίες ώστε να υπάρχει ηλεκτροδότηση στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, όπου θα εγκατασταθούν οι υποδομές για τους σταθμούς φόρτισης των λεωφορείων», εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ.
Στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης θα τοποθετηθούν 55 ειδικοί φορτιστές για τα λεωφορεία αυτά.
Το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κ. Ταγγίρη, σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την ψηφιακή αναβάθμιση του ΟΑΣΘ, με μια νέα τηλεματική πιο εκσυγχρονισμένη, μέσω της οποίας θα «παρακολουθείται» το σύνολο του στόλου και θα εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό.
Η ψηφιακή αναβάθμιση του Οργανισμού αποτελεί τμήμα ενός μεγαλύτερου διαγωνισμού στον οποίο πρωταρχικής σημασίας είναι το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα ισχύει και στο Μετρό όταν θα λειτουργήσει.
Για τον εν λόγω διαγωνισμό υπήρξε σημαντική καθυστέρηση, γεγονός που δεν αρνείται ο κ. Ταγγίρης. «Συμφωνούμε ότι υπήρξε καθυστέρηση, όμως σήμερα είμαστε σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και με τους αναδόχους του έργου. Στόχος μας το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο να είναι έτοιμο στις 31.8.2024», εξηγεί.