Στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε σήμερα, Πέμπτη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Η πολιτική επικαιρότητα απαιτεί αλλαγή ατζέντας και φυσικά το να μιλάς για κινηματογράφο ή να αναφέρεσαι σε λαμπερά πρόσωπα και να πουλάς «φύκια για μεταξωτές κορδέλες», σίγουρα σε βγάζει από τον κόπο του να μιλήσεις για τις παρακολουθήσεις και την αγανάκτηση του κόσμου όπως αυτή εκδηλώθηκε στις χθεσινές πορείες σε όλη τη χώρα.
Ναι, είναι «φύκια» κι όχι «μεταξωτές κορδέλες» η διατύπωση πως «για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκε στο παγκόσμιο κοινό μέσω της κινηματογραφικής παραγωγής που έλαβε χώρα στην πόλη» (διαβάστε ΕΔΩ το ρεπορτάζ του Παναγιώτη Αχλατλή στο theopinion.gr).
Η Θεσσαλονίκη του Θόδωρου Αγγελόπουλου υμνήθηκε σε όλο τον κόσμο εδώ και δεκαετίες κύριε Μητσοτάκη. Δεν περίμενε τον Αντόνιο Μπαντέρας να έρθει εδώ να γυρίσει μια τριτοκλασάτη ταινία που παρουσιάζει την πόλη με φοίνικες ως ένα αόριστο τοπίο κάπου στις αμερικανικές ακτές.
Καμιά παραγωγή που έγινε ως τώρα στη Θεσσαλονίκη δεν έβαλε την πόλη στο επίκεντρο, ούτε την διαφήμισε. Δεν πειράζει, φυσικά. Είναι καλό που ξεκίνησαν κάποια γυρίσματα, που δίνει το κράτος φορολογικά κίνητρα, που ακολουθούμε ασθμαίνοντας αυτό που κάνει η Βουλγαρία και η Σερβία, ωστόσο, μη μας θεωρείτε και τόσο αφελείς και μη μας αφήνετε να φαντασιωνόμαστε μεγαλεία που ούτε στο ελάχιστο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η αναφορά του πρωθυπουργού στο συμβόλαιο του Χριστόφορου Παπακαλιάτη με την πλατφόρμα του NETFLIX ώστε το «Maestro» να παιχτεί σε διάφορες χώρες του κόσμου. «Φύκια για μεταξωτές κορδέλες». Φανταστείτε τους πρωθυπουργούς της Φινλανδίας, της Ισπανίας, της Δανίας και τόσων μα τόσων χωρών που οι σκηνοθέτες τους δίνουν σίριαλ στο NETFLIX να στέλνουν συγχαρητήρια ή να θεωρούν σπουδαίο γεγονός τα συμβόλαια αυτά. Κανένας δεν το κάνει, πολύ περισσότερο στη διάρκεια διεθνών Φεστιβάλ όπως το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης που περιλαμβάνει σπουδαιότατες ελληνικές και ξένες ταινίες οι οποίες παλεύουν για να πάρουν διανομή σε αίθουσες της Ευρώπης (συχνά και της Ελλάδας).
Ο πρωθυπουργός ήρθε στη Θεσσαλονίκη, έκανε τις δηλώσεις του κι έφυγε. Τα παρουσιάζει όλα… ειδυλλιακά. Την ίδια ώρα το κέντρο «φράκαρε» από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ενώ στον περιφερειακό, μια απλή βλάβη κλούβας των ΜΑΤ στο μέτωπο προς ανατολικά, ήταν αρκετό ώστε χιλιάδες οδηγοί να εγκλωβιστούν εκεί για ώρες. Αυτές οι… «κινηματογραφικές» εικόνες δε θα υποπέσουν στην αντίληψη του πρωθυπουργού που αρκείται σε κάθε επίσκεψή του στην πόλη να βλέπει μια εντελώς φτιασιδωμένη πόλη, την «ερωτική», την «νύφη του Θερμαϊκού», την παρακατιανή «παρακόρη» που της τάζουμε «γάμους» αλλά «στρίβουμε διά του αρραβώνος» όταν φτάνουμε αεροδρόμιο.