Μουσική και θέατρο σας προτείνει το TheOpinion για σήμερα, αύριο και την Κυριακή.
O Mίλτος Πασχαλίδης στο Block 33 (24-25/3)
Ο Μίλτος Πασχαλίδης, μετά από μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία, την επανεκτέλεση του οριακού δίσκου του Θάνου Μικρούτσικου «Εμπάργκο» (εκδ. Ogdoo Music Group), αλλά και της τέταρτης συγγραφικής του εργασίας, με τίτλο «Ξενοδοχεία» (εκδ. Αλεξάνδρεια), επιστρέφει στο σταθερό του στέκι, για να παρουσιάσει ένα πρόγραμμα εφ’ όλης της ύλης: τις καλύτερες στιγμές της δισκογραφίας του, τραγούδια που αγαπά αλλά και -όπως μας έχει συνηθίσει – εκπλήξεις της στιγμής.
Ευαίσθητος δημιουργός και χαρισματικός ερμηνευτής, δυναμικός και αυθόρμητος, κοινωνικά ευαίσθητος και ταυτόχρονα βαθιά ερωτικός, ο Μίλτος Πασχαλίδης ξεχωρίζει για τις ζωντανές εμφανίζεις του, που συνδυάζουν στοιχεία ετερόκλητα, έχουν καθορισμένη αρχή αλλά άγνωστο τέλος και μας παρασύρουν σε μια μουσική περιπέτεια που μένει αξέχαστη.
* Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Η Ευρυδίκη και οι Μπλε στο Μύλος Club (24-25/3)
Ύστερα από τις αλεπάλληλες sοld out εμφανίσεις τους στην Αθήνα, η Ευρυδίκη και οι Μπλε ταξιδεύουν στην Θεσσαλονίκη!
Οι δύο πιο ξεχωριστές ποπ-ροκ φωνές της ελληνικής σκηνής, η Ευρυδίκη και η Τζώρτζια ετοιμάζονται να βάλουν φωτιά στο club του Μύλου την Παρασκευή 24 & το Σάββατο 25 Μαρτίου!
Η Ευρυδίκη και οι Μπλε σε μία ιδιαίτερη μουσική συνάντηση, μας παρουσιάζουν τα αγαπημένα τους τραγούδια και μια σειρά από ντουέτα ελληνικά και ξένα, χωρίς να λείπουν φυσικά οι μεγάλες τους επιτυχίες.
Επί σκηνής λοιπόν Ευρυδίκη και Μπλε, αποζημιώνοντας τους fans και των δύο, που ζητούσαν επίμονα – εδώ και πολύ καιρό – αυτήν τη συνεργασία.
* Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
A Tribute to David Bowie στο Principal Club (24/3)
Η “Heroes” είναι η μοναδική tribute band που αποτελείται από διαφορετικούς τραγουδιστές, καθώς κάθε ερμηνευτής αποτυπώνει ένα σημείο, μια περίοδο από το τεράστιο έργο του David Bowie.
Ξεκίνησε την πορεία της πριν 6 περίπου χρόνια, με αφορμή το θάνατό του, και έχει στο ενεργητικό της μεγάλα live. Το πρώτο έγινε το 2016, υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ με σκοπό να συγκεντρωθούν χρήματα για την ανακούφιση των προσφύγων. Έκτοτε συμμετέχει σε αφιερώματα για τον Bowie (Gazarte, Gagarin, Ρομάντσο, ραδιοσταθμός Pepper)) συγκεντρώνοντας πλήθος κόσμου, αλλά και εξαιρετικές κριτικές.
* Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«Όποιος θέλει να χωρίσει να σηκώσει το χέρι του» στο Βασιλικό θέατρο (24&25&26/3)
Πρόκειται για το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, μια ξεκαρδιστική κωμωδία για τις ανθρώπινες σχέσεις που παρουσιάζεται, σε ανανεωμένη εκδοχή με ηθοποιούς από το δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου.
Η παράσταση
Μια παρέα τριαντάρηδων βρίσκεται αντιμέτωπη με την πολυπλοκότητα και τα αδιέξοδα των σχέσεων, με τον φόβο της δέσμευσης, με τις ελπίδες και με τις ματαιώσεις της ζωής. Όλα αυτά σε μια μεταβατική ηλικία που η επιθυμία για έρωτα συγκρούεται με την ανάγκη για αφοσίωση και σιγουριά.
Ένας γάμος που διαλύεται εξαιτίας μιας απιστίας.
Ένας άλλος που αναβάλλεται επ’ αόριστον, αλλά κανείς δεν τολμά να το πει στον γαμπρό.
Κι ένας ανομολόγητος έρωτας που αποκαλύπτεται ύστερα από είκοσι χρόνια.
Ένας πρώην, ένας νυν… κι ένα σπίτι γεμάτο μυστικά, που όσο περνά η ώρα… πλημμυρίζει. Κυριολεκτικά!
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» στο Θέατρο Μονής Λαζαριστών (24&25&26/3)
Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάζεται η παράσταση «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου στο κατάμεστο Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Αργκάν υποφέρει. Η υγεία του έχει κλονιστεί και οι γιατροί δοκιμάζουν πάνω του όλες τις θεραπείες της επιστήμης τους με σκοπό να τον απαλλάξουν από τις ασθένειές του. Είναι όμως ο ασθενής πράγματι ασθενής; Είναι οι γιατροί αληθινοί γιατροί και, άραγε, είναι η ιατρική επιστήμη, πραγματική επιστήμη; Ο Μολιέρος μέσα από τη διάσημη αυτή κωμωδία, θέτει σε αμφιβολίατα κίνητρα και τις προθέσεις τόσο του ασθενή όσο και των γιατρών και σχολιάζει τα βαθύτερα ψυχολογικά αίτια, όπως αυτά ανιχνεύονται πίσω από τους χαρακτηριστικούς κωμικούς τύπους. Έτσι, οι ήρωές του αποκαλύπτονται μέσα στην πεζή ανθρώπινή τους διάσταση: μικροί, φοβισμένοι, εγωιστές, αδύναμοι. Βαθύτερα κίνητρα και επιδιώξεις θα ξεσκεπαστούν και οι ανθρώπινες σχέσεις θα αποκαλυφθούν μέσα στην αλήθεια τους αλλά και μέσα στη φαυλότητά τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«ΑΛΓΟ-ΡΥΘΜΟΣ, μια σουρεαλιστική περιπλάνηση μνήμης» στο Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (24&25&26/3)
H νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «ΑΛΓΟ-ΡΥΘΜΟΣ», μια σύγχρονη περφόρμανς σε σύλληψη – σκηνοθεσία, ερμηνεία επί σκηνής Ελεάνας Γεωργούλη & Αλεξάνδρας Καζάζου, αποκαλύπτει με τον πιο οδυνηρό τρόπο την αλήθεια των σκηνοθετών που μιλάνε για την ασφάλεια και την θαλπωρή της λήθης.
Οι βελούδινες χροιές της Ελεάνας και της Αλεξάνδρας μετατρέπονται σε σπαρακτικές φωνές και τα κορμιά τους σε άψυχες κούκλες που εκτελέστηκαν, προκαλούν ρίγη συγκίνησης αλλά και συναισθήματα θυμού και απελπισίας.
Για μια ώρα και 20 λεπτά η σκηνή του Φουαγιέ στο Θέατρο της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών σαν χρονομηχανή ταξιδεύει τους θεατές στην μνήμη του πόνου και του αφανισμού της ανθρώπινης υπόστασης, ψυχρά αποτυπωμένης από έναν αλγόριθμο.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«Σ’ εσάς που με ακούτε» στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (24&25&26/3)
Σε ένα σπίτι στο Βερολίνο «μπαίνουν» ως παρατηρητές οι θεατές της νέας παραγωγής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Σε εσάς που με ακούτε, της πάντα επίκαιρης και με το ανήσυχο βλέμμα της στραμμένο στην πολιτική, Λούλας Αναγνωστάκη.
Η παράσταση
Βερολίνο, 2001 ή 2023.
Βερολίνο, τώρα.
Σε μια πόλη σύμβολο του ταραγμένου παρελθόντος της Ευρώπης, επικρατεί πολιτική και κοινωνική αναστάτωση αλλά και η λήθη που «προσφέρει» η καθημερινότητα. Αύριο, θα γινεί μια τεράστια ειρηνική συγκέντρωση. Αύριο, όλοι θα πρέπει να μιλήσουν. Όλοι θα πρέπει να δηλώσουν τη θέση τους, στον νέο κόσμο. Μέσα στο σπίτι της Μαρίας και του Χανς, μαζί με αυτούς, η Σοφία, ο Άγης, η Τρούντελ, ο Νίκος, ο Τζίνο, η Έλσα, ο Ιβάν κι εμείς, οι θεατές, θα μετρήσουμε τα τραύματα μας. Τις αφόρητες συλλογικές ήττες, τις εφήμερες προσωπικές νίκες. Το ατομικό επίπεδο που διαμορφώνει το πανανθρώπινο, το πολιτικό επίπεδο που ορίζει τη ζωή του καθένα μας ξεχωριστά. Ίσως ανακαλύψουμε πως είμαστε της Γης οι χαμένοι, μα αυτό δεν θα μας σταματήσει από το να χορεύουμε, να τραγουδάμε, να ερωτευόμαστε, να γελάμε, να ελπίζουμε.
Να ελπίζουμε.
Να ελπίζουμε, πως μια μέρα κι εμείς θα νικήσουμε.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Χειμερινοί Κολυμβητές στο Μακεδονικόν (25-26/3)
Πριν από λίγο καιρό, ο «Χανης» Δημήτρης Αποστολάκης, σε μια ωραία του συνέντευξη, ανέφερε ότι συχνάζει στην ταβέρνα του Οικονόμου στα Πετράλωνα γιατί δεν βάζουν μουσική, εξηγώντας ότι η μπριζόλα τρώγεται με πατάτες τηγανητές και όχι με μουσική. Είπε ακόμη ότι οι «Χανηδες αποφάσισαν για μια σειρά εμφανίσεων στο Θέατρο «Ροές». Τα παραπάνω ενέπνευσαν τον «εμψυχωτή» (ή «γραμματέα») των «Χειμερινών Κολυμβητών» Αργύρη Μπακιρτζή να προτείνει στα μέλη του συγκροτήματος θα θυμηθούν κάτι που έκαναν αρκετά συχνά κατά τις πρώτες δεκαετίες της παρουσίας τους στη μουσική σκηνή της χώρας μας. Να αρχίσουν να εμφανίζονται και σε κινηματογράφους και θέατρα, σε ωράριο αντίστοιχο με αυτό των θεάτρων, δηλ. ώρα 19.00 και 21.00. Αυτό έχει μερικά βασικά πλεονεκτήματα.
Για πολλούς ανθρώπους, όπως οι συμμαθητές του Σιδέρη και του Μπακιρτζή, των γηραιοτέρων του συγκροτήματος, αλλά και πολλοί ηλικιωμένοι συγγενείς και φίλοι ή άνθρωποι που ακολουθούν ένα υγιεινό και πειθαρχημένο καθημερινό πρόγραμμα, είναι δύσκολο να βγουν αργά το βράδυ, αλλά και να πιεστούν απ’ το στριμωξίδι που επικρατεί στα νυχτερινά κέντρα. Βέβαια υπάρχουν και μερικά μειονεκτήματα, όπως το ποτό, το οποίο όμως οι θεατές-ακροατές θα μπορούν να προμηθεύονται απ‘ το κυλικείο του κινηματογράφου. Ένα άλλο μειονέκτημα φαίνεται να είναι το ότι σε μια τέτοια αίθουσα δύσκολα θα δημιουργηθεί ατμόσφαιρα γλεντιού, όμως αυτό δεν είναι απαραίτητο, αφού στη χώρα επικρατεί μια ζοφερή κατάσταση μετά την τραγωδία που εκτυλίχθηκε στη Λάρισα και μας έχει κυριολεκτικά παγώσει όλους. Κάποιος είπε πως παρηγοριέται για λίγο ακούγοντας μουσική. Αυτό προτείνουν οι «Χειμερινοί Κολυμβητές» με τις εμφανίσεις τους στον κινηματογράφο «Μακεδονικόν» της Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 25 Μαρτίου στις 21.00 και την Κυριακή 26 στις 19.00.
* Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Εχθροί, μια ερωτική ιστορία στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (25/3)
Το έργο του νομπελίστα συγγραφέα Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ Εχθροί, μια ερωτική ιστορία θα παρουσιαστεί από το ΚΘΒΕ στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε θεατρική διασκευή Ρόι Χεν, μετάφραση Λεωνίδα Καρατζά και δραματουργική επεξεργασία – σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Ένας άντρας προσπαθεί να ξεπεράσει τον εφιάλτη, το αξεπέραστο τραύμα του ολοκαυτώματος και βρίσκεται αντιμέτωπος με τις τρεις σημαντικότερες γυναίκες της ζωής του, ψάχνοντας για έρωτα, αγάπη και σωτηρία.
Λίγα λόγια για το έργο
«Χέρμαν… Δεν φταίμε εμείς.
Ο κόσμος γύρω μας έγινε κομμάτια
κι εμείς είμαστε τα θραύσματα.»
Ο Χέρμαν Μπρόντερ, εβραϊκής καταγωγής, έχοντας διασωθεί από το Ολοκαύτωμα ζει στη Νέα Υόρκη, λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι μνήμες της καταδίωξης τον αναγκάζουν να επιβιώνει στη σκιά, προστατεύοντας διαρκώς τα ίχνη του. Παντρεμένος με την Πολωνή υπηρέτριά του που τον έσωσε, διατηρεί σχέση με τη Μάσα, με την οποία είναι ερωτευμένος, ενώ τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν εμφανίζεται στην πόλη και η Ταμάρα, η πρώην γυναίκα του, που τη θεωρούσε νεκρή.
Ο Χέρμαν προσπαθεί να συλλάβει την ύπαρξή του, μέσα σε έναν κόσμο, που η φιλοσοφία δεν δίνει απαντήσεις, η πίστη στην πρόοδο της ανθρωπότητας έχει εγκαταλειφθεί και ο Θεός έχει πεθάνει. Ενώ αποζητά τρόπους να ορθοποδήσει μετά το τραύμα, οι επιλογές του τον καθιστούν υπόλογο τόσο απέναντι στον αμερικάνικο νόμο, όσο και απέναντι στην ηθική και στον Θεό.
Ο νομπελίστας συγγραφέας, Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ, έγραψε το μυθιστόρημα Εχθροί, μια ερωτική ιστορία το 1966 στα Γίντις. Μέσα από τον σκοτεινό κόσμο των ηρώων του αναδύονται ο ερωτισμός, το μαύρο χιούμορ και η βαθιά υπαρξιακή ειρωνεία, έτσι όπως το γέλιο συνοδεύει τη δυστυχία, όταν η συνείδηση παύει να επαναπαύεται σε καθησυχαστικές αφηγήσεις. Στη θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος από τον Roy Chen, ο χαρακτήρας του Χέρμαν καλείται να επιβιώσει και να ισορροπήσει μεταξύ ενοχής και απόλαυσης, μη μπορώντας να πάρει μια απόφαση για τη ζωή του.
* Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Γιαγκίνηδες στη Μουσική Σκηνή ΠΡΟΖΑ (26/3)
Eρχόμενοι με φόρα από την απολύτως επιτυχημένη χειμερινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, οι 22χρονοι πρωτοστάτες της αναβίωσης της μουσικής του δρόμου Γιαγκίνηδες, επιστρέφουν μετά από καιρό στην βάση τους, την αγαπημένη τους Σαλονίκη.
Οι νεαροί Γιαγκίνηδες που αυτοχαρακτηρίζονται ως ρεμπετικολαϊκοπαραδοσιακό σχήμα, έχουν αλωνίσει τους δρόμους των ελληνικών πόλεων και νησιών προκαλώντας «χαμό» στα social media, με εκατοντάδες χιλιάδες προβολές, αποκτώντας φανατικό κοινό σε όλη την Ελλάδα.
Μαζί τους:
Σπύρος Κουρουμπέτσης: Κρουστά
Γιώργος Πασμάς: 2ο Μπουζούκι
* Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
«Γκάρης, το μιούζικαλ» στο Βασιλικό Θέατρο (26/3)
«Πετάει ο γάιδαρος»; Ναι απαντούν, με ενθουσιασμό, κάθε Κυριακή μικροί και μεγάλοι που παρακολουθούν την παιδική παράσταση του Κρατικού Θέατρου Βορείου Ελλάδος «Γκάρης, το μιούζικαλ» στο Βασιλικό Θέατρο.
Η παράσταση
Γκάρης, το μιούζικαλ είναι η ιστορία ενός γαϊδάρου, που με την ανέλπιστη ικανότητά του να πετάει παρασύρει τα παιδιά σε συναρπαστικές περιπέτειες και ανατρέπει την αναμενόμενη απάντηση του λαϊκού παιχνιδιού (αλλά και του ρητορικού ερωτήματος), «πετάει ο γάιδαρος;».
Η Τασούλα, μια δυναμική δημοσιογράφος, καλείται να γράψει ένα άρθρο για τον Σούπερμαν. Εκείνη όμως, μέσα σε έναν οίστρο δημιουργικότητας και έρευνας, αρχίζει να αναρωτιέται το πώς εδραιώθηκε η κακή φήμη των γαϊδάρων. Έτσι ξεκινά μια αναζήτηση για να εντοπίσει πού βασίζονται αυτές οι προκαταλήψεις και πώς μπορούμε να δούμε τα τόσο ιδιαίτερα και καλοσυνάτα ζώα αυτά αλλιώς.
Ο Γκάρης είναι ένας γάιδαρος που κάποια στιγμή συνειδητοποιεί ότι μπορεί να πετάξει. Η υπερδύναμή του ενεργοποιείται όμως μόνο μέσω της ενσυναίσθησης: αφουγκράζεται και νιώθει τον πόνο των άλλων και στο τέλος τους βοηθά – με κριτήριο πάντοτε το καλό και το δίκαιο. Ο Γκάρης θα μεταφέρει τα παιδιά στον κόσμο της φαντασίας, κάνοντάς τα να αγαπήσουν έναν «δικό μας» σούπερ ήρωα: το ταλαιπωρημένο ανά τους αιώνες γαϊδουράκι της ελληνικής υπαίθρου. Κι είναι αυτό, το παρεξηγημένο στη λαϊκή μας παράδοση αλλά και στη γλώσσα μας, ζώο, που καταφέρνει να κάνει την υπέρβαση: να μας «πετάξει» σε έναν τόπο όπου οι έννοιες της δικαιοσύνης, της συντροφικότητας, της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης επανακτούν τη θέση και την αξία τους.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.