Το… κήρυγμα δέκα χρόνων για έργο στη δυτική Θεσσαλονίκη

Το… κήρυγμα δέκα χρόνων για έργο στη δυτική Θεσσαλονίκη
Στιγμιότυπο από σύσκεψη Κυρανάκη-Βαρνάβα κι άλλων τοπικών παραγόντων

Ο  νέος αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2025, με τις εργασίες να ξεκινούν την άνοιξη του 2026, αν… όλα πάνε καλά. Αμήν!

Σύσκεψη για μεγάλο έργο της Θεσσαλονίκης με συμμετοχή… Μητροπολίτη δεν είναι πρωτοφανής, τουλάχιστον για τη δυτική περιοχή της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας. Η δυτική Θεσσαλονίκη δεν είχε τη στήριξη της πολιτείας και της εκάστοτε κυβέρνησης και γι αυτό πολλές φορές ο κ. Βαρνάβας είτε από τον άμβωνα είτε σε συναντήσεις του με βουλευτές και πολιτευτές, «τους τα έψαλλε ένα χεράκι» κυρίως προεκλογικά τότε που ήθελαν μια καλή κουβέντα του.

Ο δε ρόλος του συγκεκριμένου εκπροσώπου της Εκκλησίας ήταν πάντα σημαντικός αλλά σίγουρα αναβαθμίστηκε τα τελευταία χρόνια λόγω απουσίας άλλων κληρικών με “στεντόρεια” φωνή. Βέβαια εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι το πολιτικό προσωπικό της Θεσσαλονίκης αφού… πιεζόταν από τον Μητροπολίτη, είτε… δεν πίεζε αρκετά το Μαξίμου, είτε πίεζε και το μέγαρο τους «εγραφε στα παλαιότερα των υποδημάτων του» αν και δεν νομίζω ότι στο Μαξίμου κυκλοφορούν πολλά υποδήματα για τσαγκάρηδες

Μία ακόμη ενημέρωση

Το ζήτημα είναι ότι κάθε τόσο κάνουν και μια σύσκεψη με το που αναλαμβάνει νέος υπουργός, νέος αναπληρωτής υπουργός, νέος υφυπουργός, νέος γενικός γραμματέας, νέος πρόεδρος, νέος δήμαρχος κοκ όπως -καλή ώρα- με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της δυτικής Θεσσαλονίκης και τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Ετσι ξανακάθισαν για μια ακόμη συσκεψη αντιπεριφερειάρχης, αυτοδιοικητικοι, πρύτανης του ΔΙΠΑΕ και ο πρόεδρος της Hellenic Train με την ευχή και την παρουσία του Μητροπολίτη Νεαπόλεως-Σταυρουπόλεως Βαρνάβα ο οποίος εκτός από καμπάνες ιερών ναών έχει επανειλημμένα «κρούσει τον κώδωνα» για την περιθωριοποίηση και απαξίωση της ευρύτερης περιοχής, εκκλησιαστικής αρμοδιότητας του. Ο δε νέος αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για το έργο θα προκηρυχθεί… μέχρι τον Οκτώβριο του 2025, με τις εργασίες να ξεκινούν την άνοιξη του 2026, αν όλα πάνε καλά (!!!).

Σε επτά λεπτά και… δέκα χρόνια

Το σχέδιο προβλέπει σύνδεση του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού με Μενεμένη, Επτάνησο, Κορδελιό, Σίνδο και Αγχίαλο, με πιθανή επέκταση σε Γέφυρα και Άγιο Αθανάσιο. Ο κ Κυρανάκης υποσχέθηκε επίσης λεωφορεία για το ΔΙΠΑΕ, που θα μεταφέρουν φοιτητές και εργαζόμενους σε… επτά λεπτά, και ανακαίνιση του Σιδηροδρομικού Σταθμού για σύνδεση με το Μετρό. Ωραία ακούγονται όλα αυτά, βεβαίως μέχρι τον επόμενο αν. υπουργό υποδομών που θα θελήσει να ενημερωθεί για την πορεία του έργου ή να βάλει τις ράγες αλλού ή και να μην τις βάλει καθόλου. Αλλωστε εδώ και μια δεκαετία, η Δυτική Θεσσαλονίκη ακούει τέτοιες υποσχέσεις για καλύτερες συγκοινωνίες, τι πειράζει να τα ακούσει λίγα χρόνια ακόμη;

Η δυτική Θεσσαλονίκη δεν ήταν ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής

Σας θυμίζουμε ότι η σημερινή κυβέρνηση βρίσκεται στην εξουσία από το 2019 και δεν ανέλαβε πέρυσι. Η δε ιδέα του προαστιακού σιδηροδρόμου  προέκυψε στο πλαίσιο της ανάγκης για αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και σύνδεση της Θεσσαλονίκης με κοντινά αστικά κέντρα της κεντρικής Μακεδονίας. Το 2008 ολοκληρώθηκε προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας για τον «Προαστιακό Περιφερειακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης», που περιλάμβανε και νέες συνδέσεις, όπως Θεσσαλονίκη-Πέλλα μέσω Γιαννιτσών. Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές (2024) η ΕΡΓΟΣΕ θυγατρική του ΟΣΕ προωθεί σιδηροδρομικά έργα ύψους 1 δισ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα, όπως η νέα γραμμή Νέα Καρβάλη-Τοξότες και η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, τα οποία περιλαμβάνουν μελέτες για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με ευρωπαϊκούς διαδρόμους, διότι, ως γνωστόν, προκόψαμε στην Ελλάδα και θέλουμε ΠΡΩΤΑ Ο ΘΕΟΣ να κατακτήσουμε και τις ράγες της ΝΑ Ευρώπης και της ΕΕ.

(η φωτο δοθηκε από την αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης)