Τουρισμός – Φιλοξενία: Υψηλές προσδοκίες από τους εργαζόμενους – Ο ρόλος του οικονομικού bonus

Ποια μηνύματα μεταφέρουν τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του kariera.gr, στον κλάδο της φιλοξενίας και τουρισμού

Τουρισμός – Φιλοξενία: Υψηλές προσδοκίες από τους εργαζόμενους – Ο ρόλος του οικονομικού bonus

Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία, που σύμφωνα με τους εργαζόμενους στον κλάδο της φιλοξενίας και του τουρισμού, αποτελούν θετικό αντίκτυπο στην εργασία τους; Και ποιες θεωρούν καλύτερες μορφές επιβράβευσης από τους εργοδότες τους;

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

Μια νέα έρευνα μέσω του LinkedIn διεξήγαγε το μεγαλύτερο hub εργασίας στην Ελλάδα, kariera.gr,  απευθυνόμενη σε επαγγελματίες του κλάδου της φιλοξενίας και του τουρισμού.

Στόχος της έρευνας ήταν να αναδειχθούν οι παράγοντες που καθιστούν ένα εργασιακό περιβάλλον ελκυστικό, οι μορφές επιβράβευσης που θεωρούν σημαντικές οι εργαζόμενοι, ο βαθμός αναγνώρισης της εργασίας τους, καθώς και οι επαγγελματικές τους φιλοδοξίες.

Το εργασιακό περιβάλλον

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που κάνουν ένα εργασιακό περιβάλλον πραγματικά ελκυστικό, οι εργαζόμενοι δίνουν προτεραιότητα στο θετικό και υποστηρικτικό κλίμα (42%), ενώ ακολουθεί η αναγνώριση της δουλειάς και της αφοσίωσης (36%). Οι ευκαιρίες για μάθηση και ανάπτυξη συγκεντρώνουν 15%, ενώ το «δέσιμο με την ομάδα» μόλις το 8%.

Οι μορφές επιβράβευσης

Όσον αφορά τις μορφές επιβράβευσης, το 38% των ερωτηθέντων θεωρεί ως σημαντικότερο bonus την πλήρη διατροφή και διαμονή, ενώ η εκπαίδευση και εξέλιξη ακολουθούν με 24%.

Οι επιπλέον ημέρες άδειας προτιμώνται από το 21%, και η ιδιωτική ασφάλιση υγείας συγκεντρώνει το 16%.

Το οικονομικό bonus

Στην ερώτηση τι θα τους έκανε να νιώσουν πραγματική εκτίμηση από τον εργοδότη τους η πλειοψηφία (56%) απάντησε ότι θα ήθελε οικονομικό bonus ή δώρο.

Το 22% προτιμά περισσότερες ευκαιρίες ανέλιξης και το 20% εμπιστοσύνη και αυτονομία. Μόλις το 3% θεωρεί πως αρκεί ένα δημόσιο «ευχαριστώ».

Υψηλές φιλοδοξίες

Βάσει της έρευνας, διαπιστώνεται ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο της φιλοξενίας και του τουρισμού διατηρούν υψηλές φιλοδοξίες.

Συγκεκριμένα, το 27% επιθυμεί να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση, ενώ 25% στοχεύει σε διεθνές εργασιακό περιβάλλον και άλλο ένα 25% σε ηγετική θέση. Σημαντικό ποσοστό (24%) επιθυμεί να εξειδικευτεί (expert) σε έναν τομέα.

Τι χρειάζεται ο κλάδος για να παραμείνει ελκυστικός

Βάσει των παραπάνω αποτελεσμάτων, η έρευνα αναδεικνύει ότι ο κλάδος της φιλοξενίας και του τουρισμού χρειάζεται να επενδύσει περισσότερο στην αναγνώριση, την εκπαίδευση και τις παροχές, ώστε να παραμείνει ελκυστικός και να υποστηρίξει τις φιλοδοξίες των εργαζομένων του.

«Όταν οι εργαζόμενοι στη βαριά βιομηχανία της χώρας μιλούν, οφείλουμε να τους ακούμε με προσοχή. Η πρόσφατη έρευνα του kariera.gr αναδεικνύει τι έχει πραγματικά σημασία και πού χρειάζεται να εστιάσουν οι εργοδότες στη φιλοξενία, ώστε ο κλάδος να παραμείνει βιώσιμος και να αναπτυχθεί» επισημαίνει ο Χρήστος ΚουρούκληςHead of Business Operations HO.RE.CA., kariera.gr.