Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία για την κατάσταση στα λεωφορεία στη σκιά… πολέμου ανακοινώσεων μεταξύ ΟΑΣΘ και εργαζομένων

«Το ζήτημα δεν είναι τι ενέργειες έκανε ο ΟΑΣΘ μετά το ατύχημα, αλλά τι δεν έκανε πριν», λένε οι εργαζόμενοι.

Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία για την κατάσταση στα λεωφορεία στη σκιά… πολέμου ανακοινώσεων μεταξύ ΟΑΣΘ και εργαζομένων

Σε διαμαρτυρία έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΘ στην οδό Παπαναστασίου καλούν σήμερα Παρασκευή στις 11 το πρωί φορείς, σωματεία και πολίτες, τα μέλη της παράταξης ΔΑΣ των εργαζομένων στον Οργανισμό.

Αφορμή για τη διαμαρτυρία το προχτεσινό ατύχημα στην Κ. Καραμανλή όταν ένα αρθρωτό (διπλό) λεωφορείο από αυτά τα οποία έχει μισθώσει ο Οργανισμός έπεσε πάνω σε λεωφορείο των ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό 5 επιβατών.

Μετά το ατύχημα ακολούθησε σειρά ανακοινώσεων μεταξύ της ΔΑΣ και της διοίκησης του Οργανισμού, με τελευταία τη χτεσινοβραδινή ανακοίνωση της παράταξης των εργαζομένων με την οποία άλλωστε καλούν τους κατοίκους και τους φορείς σε διαμαρτυρία.

Σε αυτή την τελευταία ανακοίνωση η ΔΑΣ αντικρούει προηγούμενη ανακοίνωση της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που επισήμαινε ότι το εν λόγω ατύχημα δεν οφειλόταν σε βλάβη στα φρένα, αν και οι εργαζομενοι αυτό επικαλέστηκαν εξαρχής με μια πρώτη ανακοίνωσή τους.

«Το περιστατικό με τη σύγκρουση λεωφορείων του ΟΑΣΘ και τον τραυματισμό 5 επιβατών δεν είναι απλά ”δυσάρεστο” όπως αναφέρει ο ΟΑΣΘ στο Δελτίο Τύπου του αλλά ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να συμβαίνει και μάλιστα όταν αυτό έχει επισημανθεί από τους εργαζόμενους επί μήνες! Επιχειρείται και με αυτό το περιστατικό υποβάθμιση των σοβαρών ζητημάτων ασφάλειας που θίγουμε οι εργαζόμενοι εδώ και καιρό συνολικά στη συγκοινωνία με συσκότιση των αιτιών τους», απαντούν οι εργαζομενοι προς τον ΟΑΣΘ μετά την ανακοίνωσή του.

Παράλληλα, εξηγούν, πως, «για το συγκεκριμένο προμελετημένο “ατύχημα” και αφού αποδείξαμε την ιστορικότητα των βλαβών του οχήματος (που δε διορθώθηκε αμετάκλητα όπως αποδείχτηκε και δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό περιστατικό) χωρίς να μπορεί να το αρνηθεί πλέον ο ΟΑΣΘ, ισχυρίζεται ότι τα φρένα του λεωφορείου δούλευαν κανονικά καθώς “στο ΚΤΕΟ διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης” ενώ θα ακολουθήσει “περαιτέρω τεχνική διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος”.

Στο χθεσινό δελτίο τύπου μας (23-10-2024) αναφέραμε ότι η σύγκρουση έγινε επειδή δεν έπιασαν τα φρένα και αυτό δεν το βγάλαμε από το κεφάλι μας. Τα δελτία βλαβών και αυτά που αναφέρουν οι οδηγοί είναι ξεκάθαρα και δε χωρούν ερμηνείες. Το πρόβλημα της απώλειας πέδησης συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις και δεν είναι μόνιμο, δηλαδή το λεωφορείο δεν εκτελούσε τα δρομολόγια χωρίς καθόλου φρένα.

Στο χθεσινό ατύχημα το υπ’ αριθμόν 2210 λεωφορείο εκτελούσε το δεύτερο δρομολόγιο του από την αρχή της βάρδιας που σημαίνει ότι μέχρι εκείνη την ώρα κατά την υπηρεσία “όλα έβαιναν καλώς”.

Αν όμως προσέξουμε για παράδειγμα στο δελτίο βλάβης στις 7-10-2024 ο οδηγός γράφει ότι “Το αυτοκίνητο κάνει υπερφόρτωση ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ και πετάει έξω το ABS/ASR” που σημαίνει ότι το όχημα παθαίνει στιγμιαία κάποιο “black out” για κάποια δευτερόλεπτα και μένει χωρίς φρένα όπως συμπληρώνει παρακάτω στο ίδιο δελτίο ο οδηγός γράφοντας “παραλίγο να χτυπήσω”.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από το δελτίο βλάβης στις 15-9-2024 όπου ο οδηγός αναφέρει ότι η βλάβη που παρουσίασε το λεωφορείο επανήλθε μετά από «reset» αλλά μετά παρουσιάστηκε ξανά που σημαίνει ότι με το «reset» (επαναφορά) το λεωφορείο λειτουργεί κανονικά μέχρι να επανεμφανιστεί η βλάβη”.

Η ΔΑΣ τονίζει ότι «το ζήτημα δεν είναι τι ενέργειες έκανε ο ΟΑΣΘ ΜΕΤΑ το ατύχημα αλλά ΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΡΙΝ το ατύχημα διότι με τέτοιες δηλώσεις από την πλευρά του ΟΑΣΘ προκύπτει ότι ο Οργανισμός δεν φέρει καμία ευθύνη κι ότι φταίει ο οδηγός για το ατύχημα! Ε όχι, αυτό δεν θα το δεχτούμε»”.

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ

«Αυτό το δυσάρεστο γεγονός αποτελεί αφορμή ώστε ο ΟΑΣΘ να εντείνει τους ελέγχους όλων των λεωφορείων», αναφέρεται μεταξύ άλλων στη χτεσινή ανακοίνωση του Οργανισμού, αν και θα ανέμενε κανείς κάτι τέτοιο να γίνεται ήδη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Σε σχέση με το χθεσινό περιστατικό, κατά το οποίο λεωφορείο του ΟΑΣΘ προσέκρουσε σε προπορευόμενο λεωφορείο των ΚΤΕΛ, ο ΟΑΣΘ θέλει να διευκρινίσει τα εξής:

– Κάθε φορά που υπήρξε δελτίο βλάβης του λεωφορείου, το οποίο απέκτησε ο ΟΑΣΘ μέσω leasing, έγινε επιδιόρθωση από τους τεχνικούς του αναδόχου, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρησή του.

-Ακολούθησε έλεγχος από τους τεχνικούς της Διεύθυνσης Συντήρησης του ΟΑΣΘ.

-Αμέσως μετά το ατύχημα, με έγκριση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, το λεωφορείο του ΟΑΣΘ μετακινήθηκε οδικώς (και όχι με γερανό, καθώς η τεχνική εικόνα έδειχνε ότι μπορεί να κυκλοφορήσει) σε ΚΤΕΟ, κάτι που αποτελεί πάγια τακτική του Οργανισμού σε περιπτώσεις ατυχημάτων.

– Στο ΚΤΕΟ διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης.

– Στη συνέχεια το λεωφορείο μετακινήθηκε στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στον Φοίνικα, προκειμένου να επισκευαστούν οι βλάβες που προκλήθηκαν στο αμάξωμα από τη σύγκρουση, αλλά και να γίνει περαιτέρω τεχνική διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος.

– Αυτό το δυσάρεστο γεγονός αποτελεί αφορμή ώστε ο ΟΑΣΘ να εντείνει τους ελέγχους όλων των λεωφορείων.

– Ο Οργανισμός εύχεται ολόψυχα περαστικά στους πέντε, ευτυχώς ελαφρά, τραυματίες επιβάτες».