Ταχιάος για Fly over: Λογικό να υπάρχει δυσαρέσκεια στους πολίτες που ταλαιπωρούνται
Για τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης η κατασκευή του FlyOver τοποθετήθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος.
Για τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης η κατασκευή του FlyOver τοποθετήθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος.
Ο ίδιος ανέλυσε τα μέτρα που παίρνουν οι Αρχές για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες αλλά και τα οφέλη που θα φέρει το έργο στη Θεσσαλονίκη.
«Καθώς το Μετρό ολοκληρώνεται, το FlyOver αποτελεί, πλέον, την πιο σημαντική κυκλοφοριακή παρέμβαση που γίνεται αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη. Βασικός σκοπός είναι να δώσει διέξοδο στην Ανατολική Περιφερειακή, όπου οι μετακινήσεις ασφυκτιούσαν μεταξύ των κόμβων με την μικρότερη εφικτή επιβάρυνση στο δάσος του Σέϊχ-Σού, και να προσφέρει στην διάθεση των μετακινουμένων ασφάλεια και ποιότητα σε όλο το μήκος της Περιφερειακής για τα επόμενα της κατασκευής 26 χρόνια», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι: «Καταλαβαίνω, βεβαίως, ότι στη φάση αυτή, οι πολίτες δεν μπορούν να δουν τα οφέλη του έργου, τα οποία αναμένεται να έρθουν σε κάτι περισσότερο από τρία χρόνια, αλλά μένουν στην αναστάτωση που επήλθε στις μετακινήσεις τους. Είναι φυσικό!
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προτεραιότητα αποτελεί το να διευκολύνουμε με νομοθετικές παρεμβάσεις και διάθεση πόρων, τις αρχές που έχουν την ευθύνη των αποφάσεων και των παρεμβάσεων στην πόλη, εν προκειμένω την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, να προσφέρουν λύσεις ανακούφισης στο πρόβλημα. Και γι’ αυτό είμαστε και σε διαρκή διαβούλευση μαζί τους, μέσω του μηχανισμού που σχηματίσαμε από κοινού. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποσβεστούν εντελώς οι πιθανότητες για συμφορήσεις στον Περιφερειακό στις ώρες αιχμής, αλλά είναι σίγουρο, ότι οι επεμβάσεις στα όποια περιστατικά θα είναι αμεσότερες και η κίνηση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης ασφαλής».
Ο κ. Ταχιάος σημειώσε ότι πρέπει να διαχωριστεί η δυσαρέσκεια που εκ των πραγμάτων έχει δημιουργηθεί στους πολίτες που συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται, παρά το γεγονός ότι καταγράφεται μείωση των καθυστερήσεων, από τις οργανωμένες αντιδράσεις. Σε αυτές, όταν δεν οφείλονται σε προσωπικά κίνητρα, αναγνωρίζω απροκάλυπτο πολιτικό υπόβαθρο και μάλιστα με προεξάρχοντες τους ίδιους χώρους που έχουν τεράστιες ευθύνες για τις καθυστερήσεις των έργων στην Θεσσαλονίκη.
«Δυστυχώς, δεν είναι μόνο τα κόμματα του λαϊκισμού και των άκρων, αυτά τα οποία έχουν οδηγηθεί στην επιλογή της αντίδρασης έναντι του FlyOver για να καλύψουν τι έλλειμμα ουσιαστικού πολιτικού λόγου. Ακόμα και το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε διά στόματος του Προέδρου του, να ταυτιστεί με τις πιο ακραίες απόψεις για ακύρωση του έργου, υιοθετώντας μάλιστα την πιο φτηνή λαϊκιστική επιχειρηματολογία. Είναι κρίμα! Διολισθαίνει στον παλιό του εαυτό του ΄80, όταν είχε σταματήσει όλα τα δημόσια έργα, παραλείποντας μία στάση -ακόμη και για τα προσχήματα- στην εκσυγχρονιστική περίοδο του δεύτερου μισού του ΄90, όταν αποφάσισε ότι χωρίς αυτά η Ελλάδα έμενε ουραγός στην ανάπτυξη», κατέληξε.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, μεταξύ άλλων, είναι
– 12 χμ αναβαθμισμένου οδικού άξονα με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση,
– 8 χμ υπερυψωμένης νέας οδού, 4 εκ των οποίων θα είναι συνεχής γέφυρα -το λεγόμενο FlyOver- με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση,
– κατασκευή 2 πεζογεφυρών,
– επεμβάσεις σε 8 ανισόπεδους κόμβους και κατασκευή 2 νέων,
– προσθήκη ΛΕΑ,
– εκσυγχρονισμένα συστήματα αποστράγγισης, αποχέτευσης και οδοφωτισμού, κ.λπ.
Ακόμα, το έργο συμπεριλαμβάνει την κατασκευή Κέντρου Διοίκησης Περιφερειακής Οδού, συντήρηση 11 υφιστάμενων οχετών, επιμήκυνση άλλων 15 υφιστάμενων οχετών και δημιουργία 10 νέων.
Πρακτικά, τα χαρακτηριστικά αυτά, μεταφράζονται ως διέξοδος στην διαρκώς αυξανόμενη κίνηση της Θεσσαλονίκης και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών της:
1. Μειώνοντας το χρόνο μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
2. Διπλασιάζοντας την χωρητικότητα της υφιστάμενης οδού σε 10.000 αυτοκίνητα ανά ώρα ανά κατεύθυνση και βελτιώνοντας τις κυκλοφοριακές συνθήκες των διερχομένων.
3. Μειώνοντας τα ατυχήματα και συντελώντας στην συντήρηση και τη λειτουργία του περιμετρικού οδικού δικτύου.
4. Μειώνοντας το λειτουργικό κόστος των οχημάτων, και
5. Βελτιώνοντας την συνδεσιμότητα με κομβικά σημεία εντός και εκτός του πολεοδομικού ιστού και εξασφαλίζοντας την γρήγορη και κυρίως ασφαλή πρόσβαση στην ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονίας και τη Χαλκιδική.