FLYOVER: Ταλαιπωρία δίχως τέλος – Οδηγοί σε… απόγνωση!

Η καθημερινή οδύσσεια των οδηγών της Θεσσαλονίκης

FLYOVER: Ταλαιπωρία δίχως τέλος – Οδηγοί σε… απόγνωση!

Σε οδύσσεια εξελίσσεται η καθημερινή μετακίνηση των οδηγών στη Θεσσαλονίκη. Το έργο του FlyOver έχει φέρει τα «πάνω κάτω» στις καθημερινές μετακινήσεις των οδηγών της Θεσσαλονίκης, αφού μία διαδρομή 15 λεπτών λόγω των εργασιών της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου γίνεται πλέον σε 45 λεπτά.

Με τις μεγάλες και πολύωρες καθυστερήσεις έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά οι οδηγοί που κινούνται στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης. Το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα ξεκινά από νωρίς το πρωί και κορυφώνεται τις  ώρες αιχμής.

Τα παράπονα και οι διαμαρτυρίες είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, ενώ τίποτα δεν φαίνεται να πείθει ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί τους επόμενους μήνες.

«Ο περιφερειακός στην Θεσσαλονίκη είναι ένας δρόμος με μία Α επικινδυνότητα λόγω του όγκου αυτοκινήτων που δέχεται, τώρα που ξεκίνησαν οι εργασίες έγινε 10 φορές πιο επικίνδυνος εξαιτίας του κάκιστου σχεδιασμού του έργου», αναφέρει οδηγός.

H κυβέρνηση ωστόσο επαναλαμβάνει από την πλευρά της ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης  του έργου. Την εκτίμησή του ότι ο χρόνος έναρξης της υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας  στη Θεσσαλονίκη θα είναι στα μέσα Μαϊου του 2027 επανέλαβε o υφυπουργός Υποδομών και  Μεταφορών Νίκος Ταχιάος διευκρινίζοντας ότι το μόνο που μπορεί να καθυστερήσει το έργο είναι πολιτικοί λόγοι ή δικαστικές εμπλοκές.

Δημοσκόπηση «βόμβα»

Απαισιοδοξία για την κατασκευή του έργου καταγράφεται από την πλειοψηφία των πολιτών που συμμετείχαν στη μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview για λογαριασμό του Ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5

Σύμφωνα με την δημοσκόπηση το 58% των ερωτώμενων δεν συμφωνεί με την κατασκευή του Flyover, έναντι του 42% που συμφωνεί, ενώ παράλληλα το 54% εκτιμά ότι το έργο δεν θα βοηθήσει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, το 83% απαντούν πως το έργο του Flyover έπρεπε να ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση του Μετρό.

Να σημειωθεί ότι, το προηγούμενο διάστημα εκδήλωση ενημέρωσης και συντονισμού κατά του έργου του FlyOver απηύθυναν οργανώσεις και φορείς κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Στη συγκεκριμένη ανοιχτή εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο της Τούμπας, κατατέθηκαν διάφορα επιχειρήματα από ειδικούς επιστήμονες, με τα οποία παρουσίασαν τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει.

Στο Ευρωκοινοβούλιο κατά του FlyOver

Αναφορά κατά της κατασκευής του Flyover προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, κατέθεσε ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών της Πυλαίας.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του δικηγόρου τους, Αλέξη Αδαμίδη, η «αναφορά περιλαμβάνει επιχειρήματα κατά της κατασκευής, με βάση περιβαλλοντικές, νομικές και κοινωνικές συνέπειες. Προβάλλεται η καταστροφή του οικοσυστήματος του δάσους Σέιχ Σου, η αύξηση ατμοσφαιρικών και ηχητικών ρύπων, η δυσμενής επίδραση στην ποιότητα του αέρα και η αυξημένη κίνδυνοι πυρκαγιάς».

Επισημαίνονται, παράλληλα, «οι νομικές παραβάσεις σχετικά με την απαλλοτρίωση και υλοτόμηση αναδασωτέας έκτασης, την απουσία του έργου από το χωροταξικό σχεδιασμό και την παράβλεψη περιβαλλοντικών προτύπων της ΕΕ».

Ντόμινο σοβαρών επιπτώσεων

Τις επιπτώσεις του έργου έχουν αναδείξει φορείς της Θεσσαλονίκης, αλλά και σωματεία και συνδικάτα. Το εν λόγω έργο έχει φέρει ντόμινο επιπτώσεις στην οικονομία, αλλά και τον τουρισμό.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι, μέχρι και στη… Ρουμανία, στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, έφτασε η «χάρη» του FlyOver και των αναμενόμενων συνεπειών του στον τουρισμό της Πιερίας, καθώς  οι ξενοδόχοι του νομού ζητούν την αξιοποίηση ενός άλλου αεροδρομίου – και όχι του «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης – για τους επισκέπτες του καλοκαιριού.

Από την άλλη πλευρά η Χαλκιδική αποτελεί τον καθιερωμένο και αγαπημένο προορισμό, τόσο για τους Θεσσαλονικείς, όσο και για τους Βαλκάνιους επισκέπτες. Το μποτιλιάρισμα στην Περιφερειακή είναι ένα φαινόμενο το οποίο αναμένεται σύμφωνα με παράγοντες του τουρισμού να αυξηθεί τόσο πολύ, που θα διαρκεί αρκετές ώρες.

Μέχρι και ο «χάρτης» των ακινήτων έχει αλλάξει με πολλούς κατοίκους να μετακομίζουν λόγω του έργου. Η νέα αυτή πραγματικότητα φαίνεται πως επηρεάζει πλέον και την επιλογή κατοικίας για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Την τάση αυτή καταγράφουν ήδη μεσίτες που τονίζουν ότι πλέον οι πελάτες τους δείχνουν να συνυπολογίζουν και τον χρόνο των μετακινήσεων, προκειμένου να επιλέξουν κατοικία ή και να μετακομίσουν από εκεί που διαμένουν.

Αναζητούν νέους σταθμούς ΕΚΑΒ κοντά στον Περιφερειακό

Στο μεταξύ, τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν και οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ, καθώς η αναμονή και οι καθυστερήσεις στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές. Νέες βάσεις για το ΕΚΑΒ αλλά και εναλλακτικές διαδρομές αναζητούνται ως λύσεις άμεσης ανάγκης μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και να παραδοθεί το έργο του  FlyOver  στους Θεσσαλονικείς.

Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει μήκος 13χιλιόμετρων που θα περιλαμβάνει την κατασκευή μίας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου μήκος τεσσάρων χιλιομέτρων, εννέα ανισόπεδους κόμβους, δέκα νέες γέφυρες και τρία τούνελ και θα οδηγεί από τη δυτική είσοδο στην περιοχή του αεροδρομίου «Μακεδονία».