Το λεωφορείο 10 από Τσιμισκή – Τι αλλάζει στις λεωφορειακές γραμμές με το Μετρό (ΦΩΤΟ)

Το λεωφορείο 10 από Τσιμισκή, ποιες γραμμές σταματούν να διέρχονται από την Εγνατία

Το λεωφορείο 10 από Τσιμισκή – Τι αλλάζει στις λεωφορειακές γραμμές με το Μετρό (ΦΩΤΟ)

Συνολικά 11 λεωφορειακές γραμμές στη Θεσσαλονίκη «αλλάζουν» και μια νέα δημιουργείται για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου.

Τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας και ο συγκοινωνιολόγος του Οργανισμού Σαμ Σαλέμ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταΐκούρα.

Η πρώτη φάση αφορά μόνο τις 11 γραμμές που διέρχονται από τον δήμο Θεσσαλονίκης και τη δημιουργία μιας νέας που θα ξεκινά από το αεροδρόμιο και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας.

Οι αλλαγές θα υλοποιηθούν σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ

Συγκεκριμένα, για την περιοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης:

Τροποποιούνται έντεκα λεωφορειακές γραμμές

Δημιουργείται μια νέα γραμμή Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο- Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό Μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.

Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία των γραμμών Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη που δεν τροποποιούνται.

Απομακρύνονται δύο Λεωφορειακές Γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.»

Απομακρύνονται αρχικά δύο Λεωφορειακές Γραμμές από Τ.Σ. Αριστοτέλους (Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους», Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους)

Απομακρύνονται επιπλέον δυο Λεωφορειακές Γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου»)

Θεσπίζεται ξεκάθαρη Τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών (Λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣ Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το ΜΕΤΡΟ

Βασικές Τροποποιήσεις Διαδρομών 11 Λεωφορειακών Γραμμών:

Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία

Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.

Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)

Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό

Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου

Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου

Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος

Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων

Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό

Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης

Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου).

Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».

Στόχος του σχεδιασμού του ΟΣΕΘ είναι αυτό το πλήθος επιβατών να μπορέσει να μετακινείται από και προς τις στάσεις του Μετρό με την αστική συγκοινωνία, εφαρμόζοντας την πρακτική της Μετεπιβίβασης.

«Δεν είναι θέσφατο»

Οι αλλαγές αυτές αφορούν τον βασικό κορμό του σχεδίου αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών στην πόλη εν όψει της λειτουργίας του Μετρό και το σχέδιο «δεν αποτελεί θέσφατο», όπως εξήγησε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο ίδιος επανέλαβε την προσπάθεια αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη. Σύμφωνα με τον υπουργό, θα ενταθούν οι προσπάθειες τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες ώστε το αποτέλεσμα που θα παρουσιαστεί με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό να είναι ακόμα καλύτερο.

Ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου επισήμανε ότι οι συγκοινωνιακοί χάρτες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα θα ολοκληρωθούν τον Μάιο του 2025.

«Συμφωνώ ότι είναι μια δυναμική διαδικασία που έχει πολύ χρόνο μπροστά της, επισήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, που υπέβαλε πρόταση να μελετηθούν και τα θέματα μικρό κινητικότητας, αναφερόμενος για μια ακόμη φορά στα πατίνια και στους νέους κανόνες στην κυκλοφορία τους στη Θεσσαλονίκη, επαναλαμβάνοντας ότι το ενδεχόμενο κατάργησής τους θα μελετηθεί αν δεν γίνονται σεβαστοί αυτοί οι κανόνες είτε από τους χρήστες είτε από τις εταιρίες που τα διαχειρίζονται. “Είμαστε εδώ, είμαστε μαζί, θα είμαστε εδώ και για την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά», είπε ο δήμαρχος κι αποκάλυψε ότι ο δήμος μπορεί να αποδεσμεύσει οικόπεδο που έχει χαρακτηρίσει για σχολείο στην περιοχή του σιδηροδρομικού Σταθμού για τις ανάγκες του τερματικού σταθμού, αρκεί το υπουργείο να βοηθήσει στη χρηματοδότηση για την ανέγερση σχολείου σε ένα άλλο οικόπεδο στη Σαπφούς με Νοταρά, στην ίδια περιοχή.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων, Πάρις Μπίλλιας επισήμανε ότι επιτέλους η πόλη βγαίνει από τον συγκοινωνιακό αναλφαβητισμό.