Συνεχίζουν να κυκλοφορούν σε γερμανική… βερσιόν τα «δωρισμένα» λεωφορεία του δήμου στον ΟΑΣΘ (ΦΩΤΟ)

Χάρτες, πληροφορίες και πινακίδες στα γερμανικά, ενώ παράλληλα κόλλες Α4 για να ξεχωρίζουν τα νούμερα των γραμμών

Συνεχίζουν να κυκλοφορούν σε γερμανική… βερσιόν τα «δωρισμένα» λεωφορεία του δήμου στον ΟΑΣΘ (ΦΩΤΟ)

Αναγκαία φαίνεται να είναι η γνώση της γερμανικής γλώσσας για τους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης που θέλουν να μετακινηθούν με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.

Περίπου 2,5  χρόνια μετά την άφιξη των «νέων» λεωφορείων του Οργανισμού, οι ενημερωτικές πινακίδες και τα ακυρωτικά μηχανήματα παραμένουν εις την…γερμανική.

Σχολιάζεται από το 2020

Από την πρώτη κιόλας εμφάνιση των λεωφορείων, στις 2 Σεπτεμβρίου του 2020 – λεωφορείων που δώρισε ο δήμος Θεσσαλονίκης στον ΟΑΣΘ, είχαν σχολιαστεί έντονα δύο βασικά ζητήματα: το θέμα των κλιματιστικών, για το οποίο θα έπρεπε να γίνει νέα επένδυση και αυτό των πινακίδων στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό των λεωφορείων, που κάθε τι αναγραφόμενο είναι στα γερμανικά.

Νούμερα γραμμών με κόλλες Α4

Τα οχήματα έμειναν για μήνες στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες προσθήκες αλλά και όταν βγήκαν στους δρόμους εμφάνιζαν δρομολόγια στα γερμανικά”.

Τα περισσότερα λεωφορεία των γραμμών του ΟΑΣΘ κατάφεραν με μεγάλη καθυστέρηση να εμφανίζουν τα σωστά νούμερα γραμμών στις φωτεινές πινακίδες στο μπροστινό μέρος του οχήματος.

Βέβαια, ακόμη και σήμερα, ειδικά τα λεωφορεία που έχουν κοινό τερματικό σταθμό και λόγω έλλειψης οχημάτων αναγκάζονται να εκτελούν διπλά δρομολόγια, έχουν κολλημένο στο τζάμι κόλλες Α4 με τα νούμερα των γραμμών, που αλλάζουν ανάλογα με την διαδρομή που ακολουθούν.

Κουμπιά που δε λειτουργούν

Στα νέα και θεωρητικά – γιατί τα λεωφορεία από τη Λειψία αγοράστηκαν μεταχειρισμένα –  πιο σύγχρονα λεωφορεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης συγκριτικά με αυτά που κυκλοφορούσαν μέχρι και το 2020, εκτός από τις πληροφορίες στα γερμανικά και τα νούμερα λεωφορείων σε χαρτιά Α4, υπάρχουν κι άλλα λειτουργικά ζητήματα.

Ένα από αυτά είναι τα κουμπιά εκτός λειτουργίας, που προκειμένου να μην πατιούνται από τους επιβάτες έχουν καλυφθεί με ταινία σήμανσης.

Η ευθύνη του ΟΑΣΘ

Από πλευράς του, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μπορεί να ελέγχει την κατάσταση των λεωφορείων, διαθέτει διεύθυνση Συντήρησης.

«Δεν υπάρχει λεωφορείο που να φεύγει από κάποιο αμαξοστάσιο και να μην έχει ελεγχθεί» αναφέρουν οι αρμόδιοι του Οργανισμού στο TheOpinion.

Σχετικά με τις πιθανές βλάβες και την συμμετοχή των πολιτών στην καταγραφή των παραπάνω, ο ΟΑΣΘ διαθέτει και τηλεφωνικό κέντρο, αλλά και ηλεκτρονική επικοινωνία, που οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν όχι μόνο κάποια βλάβη που έχει εμφανιστεί σε κάποιο όχημα, αλλά οτιδήποτε αφορά  τον στόλο των λεωφορείων, τις στάσεις, αλλά και τους πίνακες πληροφοριών άφιξης γραμμών.

Από την άλλη μεριά, όσον αφορά τις γερμανικές πινακίδες με πληροφορίες και την αντικατάσταση τους στα ελληνικά και τα αγγλικά, η κατάσταση φαίνεται να μην είναι στα χέρια του Οργανισμού, αφού όπως αναφέρουν οι αρμόδιοι του ΟΑΣΘ «τα νέα λεωφορεία δεν είναι ιδιοκτησία μας, είναι μισθωμένα. Δεν είναι στο χέρι μας».