ΟΣΕΘ: Ζητούνται… πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος

Εκκρεμεί η αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών λόγω Μετρό και ο διαγωνισμός για τις περιαστικές γραμμές

ΟΣΕΘ: Ζητούνται… πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος

«Ανοιχτή» ως αύριο Τετάρτη είναι η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κάλυψη των θέσεων του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου του δ.σ. του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Η θητεία των κ.κ. Ιωάννη Καλογερούδη και Ιωάννη Τόσκα έχει λήξει και αναμένεται με ενδιαφέρον η εξέλιξη.

Θα είναι οι ίδιοι που θα αναλάβουν και πάλι τα ηνία σε αυτόν τον ιδιαίτερα σημαντικό φορέα για τις συγκοινωνίες στον νομό Θεσσαλονίκης ή θα πρέπει να αναμένουμε εκπλήξεις και ανατροπές; Θα έχει άραγε η νέα διοίκηση τις… ευλογίες του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών, όπου ήδη ένας Θεσσαλονικιός, ο Νίκος Ταχιάος, παίζει ενεργό ρόλο;

Θα δείξει…  Πρόκειται πάντως για μια διοίκηση που θα παίξει ρόλο στα συγκοινωνιακά δεδομένα της πόλης, κυρίως ενόψει της επικείμενης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που θα αλλάξει όλα όσα ξέραμε στον συγκοινωνιακό χάρτη.

Οι δύο προκλήσεις

Εν όψει ακριβώς αυτής της τεράστιας αλλαγής, μεγάλο στοίχημα για την Θεσσαλονίκη παραμένει η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό της πόλης. Πόσες και ποιες λεωφορειακές γραμμές θα λειτουργούν όταν θα μπει στις ράγες ο πρώτος συρμός; Θα χρειαστούν κάποιες που θα λειτουργούν τροφοδοτικά στους σταθμούς της βασικής γραμμής του Μετρό; Ποιες και πόσες θα είναι αυτές;

Αυτή η αναδιάρθρωση θα πρέπει να είναι αντικείμενο μελέτης η οποία οπως εκτιμούν πολλοί έπρεπε ήδη να ετοιμάζεται, καθώς φτάσαμε στον Μάρτιο και σύμφωνα με όλες τις υποσχέσεις, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να μπει στις ράγες το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με τις πληροφορίες να συγκλίνουν για τον Νοέμβριο.

Ανοιχτό άλλωστε παραμένει και το θέμα του διεθνούς διαγωνισμού που θα πρέπει να βγει στον αέρα, για την ανάληψη του συμπληρωματικού προς τον ΟΑΣΘ συγκοινωνιακού έργου, το οποίο σήμερα εκτελούν τα ΚΤΕΛ, κάτι που τους ανατίθεται με ετήσιες παρατάσεις.

Από την εποχή της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων «κρατά» η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, η οποία ανανεώνεται έκτοτε με συνεχείς παρατάσεις. Οι παρατάσεις αυτές συνήθως απορρίπτονται από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ωστόσο μετά την υποβολή ενστάσεων περί του κατεπείγοντος χαρακτήρα τους, τελικά γίνονται αποδεκτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός αυτός είναι σε φάση προετοιμασίας, αλλά δεν έχει βγει ακόμη «στον αέρα».

Με αυτά τα δεδομένα, τα πρόσωπα που θα αναλάβουν τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού έργου Θεσσαλονίκης θα πρέπει να «τρέξουν» γρήγορα τις διαδικασίες.

Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει αναρτηθεί στο πρόγραμμα «Διαύγεια» και στους ιστοτόπους του ΑΣΕΠ, του ΟΣΕΘ και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μένει να δούμε τους ενδιαφερόμενους.