Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε ποιες γειτονιές θα γίνουν οι νέοι σταθμοί έως το 2040
Ποιες οι περιοχές που «ευνοούνται» από τον υφιστάμενο σχεδιασμό.
Τον Νοέμβριο είναι πια η τελική ημερομηνία για την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, από την Νέα Ελβετία έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, με τους 13 σταθμούς του.
Η παρουσίαση την περασμένη Δευτέρα της επόμενης μέρας αυτού του προς το παρόν… μίνιμαλ Μετρό είναι μια εικόνα ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα καλύπτει μεγάλη έκταση του νομού Θεσσαλονίκης.
Όπως έδειξε άλλωστε η Μελέτη για το Μετρό που παρουσιάστηκε, φαίνεται πως ήδη από το 2030, η υφιστάμενη γραμμή του Μετρό θα έχει ξεπεραστεί ως προς τις δυνατότητες χωρητικότητας και γι’αυτό. Όπως χαρακτηριστικά είπαν οι μελετητές, με 1,5 λεπτό συχνότητα, 40 οι διελεύσεις και 450 άτομα η χωρητικότητα του συρμού, φτάνουμε στις 18.000, νούμερο που ξεπερνιέται ήδη από το 2030.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τους μελεητητές, έχει υπολογιστεί ότι έως το 2030, θα λειτουργούν και δύο γραμμές του προαστιακού, τις οποίες θέλουν να συνδέσουν με το δίκτυο του Μετρό: αυτή από Σίνδο έως ΝΣΣ και η δεύτερη Γέφυρα – Διαβατά – Λιμάνι.
Το βέλτιστο σενάριο που επιλέχτηκε για τη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει τις εξής επεκτάσεις έως το 2040:
Πρώτη επέκταση προς Άνω Εύοσμο και Κορδελιό
Η πρώτη επέκταση έχει δύο κλάδους προς τα δυτικά με 8 σταθμούς και 10,75 χλμ.
Ο πρώτος κλάδος είναι από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον Άνω Εύοσμο και περιλαμβάνει έξι σταθμούς:
Αμπελόκηποι, σήμερα είναι ανοιχτός χώρος στάθμευσης
Μενεμένη, σήμερα είναι ανοιχτός χώρος στάθμευσης
Εύοσμος, δίπλα στην πλατεία του Ευόσμου σήμερα είναι ανοιχτός χώρος στάθμευσης
Περιφερειακή (δίπλα από την Ολυμπιάδος, προς το ρέμα),
Άνω Εύοσμος, σε ανοιχτό χώρο
Αμαξοστάσιο – τέρμα, σε ανοιχτό χώρο
Ο δεύτερος δυτικός κλάδος ξεκινά επίσης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και φτάνει μέχρι το Κορδελιό. Έχει κοινούς σταθμούς (Αμπελόκηποι) και συνεχίζει με τους σταθμούς:
ΚΤΕΛ , σε ελεύθερο χώρο μπροστά από τα ΚΤΕΛ
Επτανήσου (όπου συναντιέται με τη διπλή χάραξη του προαστιακού), όπου το Μετρό θα περάσει εγκάρσια κάτω από τη χάραξη του προαστιακού και επομένως είναι στα όρια της αστικής περιοχής
Κορδελιό (Στη διασταύρωση Ανδρέα Παπανδρέου με Μ. Μερκουρη, εκεί ο σταθμός θα είναι υπόγειος, για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία)
Η δεύτερη επέκταση προς Σταυρούπολη – Νοσοκομεία
Η επέκταση αυτή θα ξεκινά από τον σταθμό Δημοκρατίας (τον ήδη υφιστάμενο) και θα φτάνει μέχρι το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου με 6 σταθμούς και 7,96 χλμ.
Μετά τον σταθμό Δημοκρατίας, στη συνέχεια θα διαθέτει τους σταθμούς:
Νεάπολη (πλατεία)
πλατεία Τερψιθέας
Σταυρούπολη (επί της Λαγκαδά)
Πολίχνη (επί της Λαγκαδά)
Ευκαρπία (δίπλα στον κόμβο, σε ανοιχτό χώρο)
Νοσοκομείο Παπαγεωργίου
Παράλληλα προβλέπεται και ένα ακόμα αμαξοστάσιο εκεί.
Η τρίτη επέκταση προς κεντρική περιοχή και Χαριλάου – Τούμπα
Η επέκταση αυτή θα συνδέεται με τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (θα κατασκευαστεί δίπλα στον ήδη υφιστάμενο) και τον σταθμό Δημοκρατίας και ακολούθως η χάραξη προβλέπει υπόγεια όδευση από Τσιμισκή και σταθμούς:
Αριστοτέλους στην καρδιά της πόλης,
ΧΑΝΘ
Πανεπιστήμιο (που είναι ήδη υφιστάμενος σταθμός)
Αγίου Δημητρίου (σε ανοιχτό χώρο)
Τούμπα (Έξω από το γυμνάσιο της Τούμπας)
Χαριλάου (στην πλατεία)
Αγία Κυριακή (στα σύνορα με Πυλαία)
Η τέταρτη επέκταση προς αεροδρόμιο
Επειδή η κίνηση από το αεροδρόμιο είναι ισχνή σύμφωνα με τις προβλέψεις, κρίθηκε σκόπιμο η επέκταση αυτή να ενσιχυθεί και με άλλα αστικά κέντρα.
Θα περιλαμβάνει 6 σταθμούς και 8,72χλμ.
Θα ξεκινά μετά από τον τερματικό σταθμό Μίκρα και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς:
Σχολή Πολέμου,
Πατριαρχικά (Cosmos), από όπου μελλοντικά προβλέπται και επέκταση προς Θέρμη
Διαβαλκανικό,
Γεωργική Σχολή,
Αεροδρόμιο
Κέντρο Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Περαία\(ThessINTEC).