Μετακομίζουν λόγω… FlyOver – Aλλαγές στον «χάρτη» των ακινήτων στη Θεσσαλονίκη

Το FlyOver οδήγησε αρκετούς Θεσσαλονικείς να μετακομίσουν σε άλλες περιοχές που μέχρι πρότινος δεν ήταν στις επιλογές τους.

Μετακομίζουν λόγω… FlyOver – Aλλαγές στον «χάρτη» των ακινήτων στη Θεσσαλονίκη
(EUROKINISSI)

Μπαράζ προβλημάτων έχει φέρει η κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, Flyover  στη Θεσσαλονίκη.

Η καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης έχει αλλάξει ριζικά από τον Νοέμβριο και μετά, από τότε δηλαδή που λόγω των εργασιών «έκλεισε» η πρώτη λωρίδα στον περιφερειακό. Τα παράπονα και οι διαμαρτυρίες είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, ενώ τίποτα δεν φαίνεται να πείθει ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί τους επόμενους μήνες.

Οι περισσότεροι ξοδεύουν πλέον εκνευριστικά πολύ χρόνο στο μποτιλιάρισμα, με πολλούς να παραπονιούνται ότι ο χρόνος αυτός έχει σχεδόν διπλασιαστεί!

Εκτός όμως από το απίστευτο χάσιμο χρόνου στις μετακινήσεις, έχουν αυξηθεί και τα έξοδα σε κάθε νοικοκυριό, καθώς η βενζίνη που απαιτείται είναι σαφώς περισσότερη.

Διαβάστε κι εδώ: Το FlyOver… βλάπτει σοβαρά τον τουρισμό! – Την ανησυχία τους εκφράζουν στο TheOpinion φορείς

Αλλάζει ο «χάρτης» των ακινήτων

Η νέα αυτή πραγματικότητα φαίνεται πως επηρεάζει πλέον και την επιλογή κατοικίας για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Την τάση αυτή καταγράφουν ήδη μεσίτες που τονίζουν ότι πλέον οι πελάτες τους δείχνουν να συνυπολογίζουν και τον χρόνο των μετακινήσεων, προκειμένου να επιλέξουν κατοίκία ή και να μετακομίσουν από εκεί που διαμένουν.

Έτσι, εκτός από το κυκλοφοριακό αλλά και τον τουρισμό που αναμένεται να δεχθεί πλήγμα, το Flyover επηρεάζει και τον «χάρτη» των ακινήτων στη Θεσσαλονίκη, καθώς ήδη καταγράφονται αλλαγές στην επιλογή κατοικίας με βάση τη χιλιομετρική απόσταση και την περιοχή!

«Φυσικά, στην πόλη λείπουν μεγάλα έργα και γι’ αυτό τον λόγο με κάθε έργο που  γίνεται δημιουργούνται σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα, όπως με το Flyover. Δυστυχώς η εμπειρία έχει δείξει μέχρι τώρα ότι δεν τηρούνται δυστυχώς τα χρονοδιαγράμματα των έργων. Ήδη, ακόμα και στο Flyover,  παρόλο που δόθηκε ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου, ανακοινώθηκε πεντάμηνη παράταση. Με την λειτουργία του Μετρό θα βελτιωθεί η κατάσταση, αλλά το Μετρό δεν θα λύσει όλο το πρόβλημα», αναφέρει ο Κώστας Γεωργάκος, μεσίτης και πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τιμών και  Εκτιμήσεων Ακινήτων Ν.Α. Ευρώπης μιλώντας στο TheOpinion.

«Πλώρη για άλλες περιοχές»

Όπως εξηγεί, το Flyover οδήγησε αρκετούς Θεσσαλονικείς να μετακομίσουν σε άλλες περιοχές που μέχρι πρότινος δεν ήταν στις επιλογές τους.

«Είναι γεγονός ότι όλοι αυτοί οι οποίοι ξεκινούν από τα ανατολικά με προορισμό τη δυτική Θεσσαλονίκη, εκεί που έκαναν 20 λεπτά,  αυτό το διάστημα  κάνουν μία και δύο ώρες προκειμένου να φτάσουν στη δουλειά τους», συμπληρώνει ο κ. Γεωργάκος.

Το κόστος της βενζίνης, ο επιπλέον χρόνος μέσα στα αυτοκίνητα λόγω μποτιλιαρίσματος, αλλά και η διαφορά στην τιμή ενοικίασης  διαμερισμάτων στη ανατολική συγκριτικά με τη δυτική Θεσσαλονίκη  κάνει πολλούς να μετακομίζουν σε άλλες περιοχές κοντά στην εργασία τους.

«Ένα μεγάλο μέρος πολιτών που έμεναν μόνοι τους μετακόμισαν στα δυτικά. Πολλοί υπάλληλοι που εργάζονται στη δυτική Θεσσαλονίκη κι έμεναν ανατολικά πλέον έχουν νοικιάσει σπίτια κοντά στην εργασία τους», προσθέτει ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τιμών και Εκτιμήσεων Ακινήτων Ν.Α. Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργάκο στη δυτική Θεσσαλονίκη καταγράφονται χαμηλότερες τιμές στα ακίνητα της τάξεως του 10 με 20%  συγκριτικά με την ανατολική Θεσσαλονίκη.

Την ίδια επιλογή κάνουν και αρκετές οικογένειες που στρέφονται στην αλλαγή περιοχής για διαμονή, προκειμένου να «γλιτώσουν» χρόνο και να περιορίσουν τα έξοδα τους, όσον αφορά τη βενζίνη με το μόνο εμπόδιο το οποίο λειτουργεί -μέχρι στιγμής- ως ανασταλτικός παράγοντας να είναι η αλλαγή του σχολείου των παιδιών.

Διαβάστε κι εδώ: Οι 11 προτάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης για το κυκλοφοριακό κομφούζιο λόγω Flyover

Μεγάλη σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη

Την Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη συναρμόδιων φορέων, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης για την πορεία του Flyοver.

Τις προηγούμενες ημέρες άλλωστε μιλώντας κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μεταξύ άλλων χαρακτήρισε το Flyοver «χρήσιμο και αναγκαίο έργο για τη Θεσσαλονίκη», λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».