FLYOVER: Τα καραβάκια του Θερμαϊκού ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης
Πιο ορατή από ποτέ η ανάγκη για θαλάσσια αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη.
Την ιδέα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, που πολλές φορές στο παρελθόν απασχόλησε τη Θεσσαλονίκη, επαναφέρουν πολλοί, ως μία λύση που θα αντισταθμίσει τις σοβαρές επιπτώσεις που έχει επιφέρει στην καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και των επισκεπτών της πόλης, η κατασκευή του FlyOver.
Θα μπορούσαν στο πλαίσιο αυτό να… επιστρατευτούν τα καραβάκια που ήδη πλέουν στον Θερμαϊκό για τουριστικούς σκοπούς κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες; Θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, όσο το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, εξυπηρετώντας ένα μέρος των κατοίκων των παραθαλάσσιων περιοχών της Θεσσαλονίκης, ώστε να μειωθεί σε ένα βαθμό η κίνηση στους δρόμους της πόλης;

«Το έργο του FlyOver έφερε ξανά στο τραπέζι την ανάγκη της Θεσσαλονίκης για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Θα έπρεπε ήδη να έχει προχωρήσει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία γιατί τώρα θα ήταν μια πολύ καλή ενναλακτική λύση για την μετακίνηση πολιτών που μένουν στους παραθαλάσσιους δήμους, όπως της Καλαμαριάς», αναφέρει στο TheOpinion ο Νίκος Τσαμασλής, υπεύθυνος επικοινωνίας της «Karavaki Thessaloniki Cruises».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία θα μπορούσε να αποσυμφορήσει σε ένα μεγάλο βαθμό το μποτιλιάρισμα στους δρόμους της πόλης ιδίως τις ώρες αιχμής. «Είναι μεγάλο το μποτιλιάρισμα που καταγράφεται καθημερινά με τους οδηγούς να ταλαιπωρούνται», προσθέτει.

«Αρκετοί συμπολίτες μας ακόμα και πριν την έναρξη των εργασιών του FlyOver μας ζητούσαν να έχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου τα καραβάκια, ώστε να μπορούν να μετακινηθούν. Πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται γιατί δεν υπάρχει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία», τονίζει ο κ. Τσαμασλής.
Εξηγεί, όμως, ότι στην παρούσα φάση είναι δύσκολο με τα καραβάκια που εκτελούν δρομολόγια να υλοποιηθεί η θαλάσσια αστική συγκοινωνία, καθώς θα πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο για τη σωστή λειτουργία της συγκοινωνίας όπως οι προκαθορισμένες στάσεις. «Εμείς θα θέλαμε να υπάρχει η θαλασσιά αστική συγκοινωνία , καθώς ένα μεγάλο μέρος των πολιτών θα μπορούσε να βοηθηθεί στις καθημερινές του μετακινήσεις. Ωστόσο, απαιτείται σχέδιο, στάσεις, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που σήμερα δεν υπάρχει, προσθέτει.

Πότε «σαλπάρουν» τα καραβάκια του Θερμαϊκού
Προς το παρόν, και αυτή την τουριστική σεζόν, θα συνεχιστεί η «κρουαζιέρα» στον Θερμαϊκό Κόλπο και τις παραλιακές περιοχές της Θεσσαλονίκης. «Αρχές Μαΐου θα ξεκινήσουν τα σαλπάρουν τα καραβάκια στον Θερμαϊκό, η αρχή θα γίνει με δύο καραβάκια και στη συνέχεια θα σαλπάρουν ακόμη δύο», αναφέρει ο Νίκος Τσαμασλής.
Τα καραβάκια που ξεκινούν την πορεία τους από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τον Λευκό Πύργο, προσφέρουν μια ωραία κρουαζιέρα στους τουρίστες, αλλά και έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης των κατοίκων των Νέων Επιβατών, της Περαίας και της Αγίας Τριάδας.

«Τόσο οι Θεσσαλονικείς, όσο και οι τουρίστες της πόλης μας έχουν ‘’αγκαλιάσει’’ τα καραβάκια, τους αρέσει να κάνουν βόλτα εν πλω, καθώς βλέπουν όλη τη Θεσσαλονίκη από τη θάλασσα και ταυτόχρονα αποτελεί μία διαφορετική και ευχάριστη μετακίνηση προς τις κοντινές παραλίες. Αυτή η διαδρομή σε κάνει να ξεφεύγεις, σε ‘’χτυπάει’’ το αεράκι είναι μία πολύ όμορφη εμπειρία», συμπληρώνει ο κ. Τσαμασλής.

«Η περσινή χρονιά ήταν πολύ καλή, αγγίξαμε τα νούμερα του 2019, χρονιά που αποτελεί σημείο αναφοράς για τον τουρισμό. Φέτος αναμένεται να είναι μία πολύ τουριστική σεζόν, ο τουρισμός είναι στην πραγματικότητα η βαριά βιομηχανία της χώρας μας, όπως και της Θεσσαλονίκης», καταλήγει ο κ. Τσαμασλής.