Flyover: Πόσο κοστίζουν τον μήνα οι 100 αστυνομικοί που μετακινούνται
Λάθος επιχειρησιακό σχεδιασμό «βλέπουν» οι αστυνομικοί της Θεσσαλονίκης.
Λάθος επιχειρησιακό σχεδιασμό που μας κοστίζει περισσότερο «βλέπουν» οι αστυνομικοί της Θεσσαλονίκης σε ό,τι αφορά το προσωπικό που καλείται να μετακινηθεί, λόγω των μέτρων για το έργο του Flyover.
Όπως επισημαίνει μιλώντας στο TheOpinion ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, Θοδωρής Τσαϊρίδης, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των δυνάμεων της Τροχαίας για περισσότερη αστυνόμευση ελέω Flyover, χρειάστηκε να γίνουν μετακινήσεις αστυνομικών με τρόπο όμως που δεν φαίνεται και πολύ λογικός.
«Μετακινήθηκαν για παράδειγμα 9 αστυνομικοί από τα ΜΑΤ της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι λόγω αυτής της μετακίνησης χάνουν 300 ευρώ στον μισθό τους. Την ίδια ώρα, έφεραν στη Θεσσαλονίκη για τα ΜΑΤ 15 αστυνομικούς από άλλους νομούς, ο καθένας από τους οποίους κοστίζει στο κράτος συνολικά 2.000 ευρώ τον μήνα! Με άλλα λόγια, μετακινούν κάποιους οι οποίοι χάνουν και φέρνουν άλλους στις θέσεις τους που κοστίζουν περισσότερο!», εξηγεί ο κ. Τσαϊρίδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «έγιναν 68 μετακινήσεις αστυνομικών από άλλες υπηρεσίες της Θεσσαλονίκης για να ενισχυθεί η Τροχαία. Έγιναν όμως και μετακινήσεις 100 αστυνομικών από άλλες πόλεις προς Θεσσαλονίκη, για τις οποίες θα κληθεί το κράτος να πληρώσει 200.000 ευρώ τον μήνα».
«Θα μπορούσαν άμεσα όσοι έρχονται από άλλους νομούς να ενισχύουν απευθείας την Τροχαία. Αυτό λέει η λογική. Τώρα τι κάνουμε; Παίρνουμε μόνιμο προσωπικό από αστυνομικές υπηρεσίες της Θεσσαλονίκης και το μετακινούμε εσωτερικά στην Τροχαία, και φέρνουμε άλλους ως αποσπάσεις από άλλους νομούς για να ενισχύσουμε τις υπηρεσίες από τις οποίες μετακινήσαμε προσωπικό για την Τροχαία!», περιγράφει.
Πού είναι η Δημοτική Αστυνομία;
Με χαρτί και μολύβι, πάντως, όπως λέει ο πρόεδρος των αστυνομικών της Θεσσαλονίκης, απαιτείται περισσότερη δύναμη.
«Μόνο για τον Περιφερειακό, στους 17 κόμβους της, απαιτείται περιπολικό με δύο άτομα πλήρωμα σε δύο βάρδιες, χωρίς να προσθέτουμε αυτούς που θα απασχοληθούν στα γερανοφόρα, ούτε σε αυτούς που απαιτείται για παρουσία στις συνδετήριες οδούς, όπως για παράδειγμα η Κατσιμίδη. Κι αυτοί μόνο για την Περιφερειακή. Δεν αναφέρω αυτούς που θα πρέπει να είναι μέσα στην πόλη για έλεγχο στάθμευσης και λεωφορειολωρίδες», τονίζει ο κ. Τσαϊρίδης.
Σε αυτή την κρίσιμη φάση για την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης και με χιλιάδες οδηγούς να «στενάζουν» στους δρόμους, κάθε δύναμη θα έπρεπε να αξιοποιηθεί.
«Η Δημοτική Αστυνομία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί τουλάχιστον για τα διπλοπαρκαρισμένα στο κέντρο της πόλης. Γιατί να ελέγχει μόνο τη στάθμευση στις θέσεις στάθμευσης του δήμου; Πρέπει να βάλει πλάτη και η Δημοτική Αστυνομία», προσθέτει ο κ. Τσαϊρίδης.
«Δεν κληθήκαμε ποτέ»
«Δεν κληθήκαμε ποτέ ως Δημοτική Αστυνομία να συμμετέχουμε σε κάποια από τις συσκέψεις αυτού του Συντονιστικού Οργάνου. Προσωπικά δεν κλήθηκα ποτέ, ούτε κάποιος άλλος υπηρεσιακός παράγοντας», τονίζει από την πλευρά του μιλώντας στο TheOpinion ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για τη Δημοτική Αστυνομία, Δημήτρης Δαγκλής.
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, στις αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας συγκατελέγονται τροχονομικού τύπου καθήκοντα. «Με πρωτοβουλία δική μας και της Τροχαίας, είμαστε σε συνεννόηση σχεδόν καθημερινά με τη διευθύντρια Τροχαίας ώστε να υπάρχει συντονισμός και σε κάποιο σημείο να μην παρεμβαίνουμε και εμείς και η Τροχαία», τονίζει ο κ. Δαγκλής.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα η δύναμη της Δημοτικής Αστυνομίας ανέρχεται σε 74 άτομα, ενώ ζητήθηκε η πρόσληψη άλλων 80 ατόμων, για τα οποία αναμένεται η σχετική προκήρυξη.