Δήμος Θεσσαλονίκης: Ένας υπάλληλος στις μεταδημοτεύσεις, κανένας στις άδειες πολιτικών γάμων, ένας για 280.000 φακέλους οικογενειακών μερίδων!
Τα προβλήματα που δημιουργούνται στο νευραλγικό Δημοτολόγιο από την απόφαση για εσωτερικές μετακινήσεις υπαλλήλων - Τι απαντά ο Γ.Γ. του Δήμου
Την τραγική υποστελέχωση του τμήματος Δημοτολογίου, μετά την απόφαση της διοίκησης για εσωτερικές μετακινήσεις υπαλλήλων, αναδεικνύει με επιστολή του στον δήμαρχο, Στέλιο Αγγελούδη, ο Ενωτικός Σύλλογος Εργαζομένων στον δήμο. Όπως επισημαίνουν, στην ουσία μένουν, μεταξύ άλλων, μόλις… ένας εργαζόμενος στις μεταδημοτεύσεις, κανένας στις άδειες πολιτικών γάμων, ένας για 280.000 φακέλους οικογενειακών μερίδων.
Μια νευραλγική υπηρεσία του δήμου αποδυναμώνεται και μένει έως το τέλους του έτους με.. 10 εργαζόμενους, μετά τις πρόσφατες μετακινήσεις υπαλλήλων που ανακοινώθηκαν στις αρχές Ιουλίου στους συνολικά 3.500 εργαζόμενους του δήμου Θεσσαλονίκης σήμερα.
Ο Ενωτικός Σύλλογος και η πρόεδρός του, Αλεξία Μαργαρίτη, αναφέρεται στον κρίσιμο ρόλο του Δημοτολογίου για τους ίδιους τους πολίτες αλλά και εν γένει για το ελληνικό δημόσιο αφού τα κατά τόπους δημοτολόγια αποτελούν τη βασική πηγή δεδομένων για πολλούς φορείς του Δημοσίου (ΕΦΚΑ, ΑΔΕ, Εργάνη, Μητρώο Πολιτών κ.λπ.) οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αντλούν σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία που απαιτούνται χωρίς να ζητούν έγγραφα από τον πολίτη μειώνοντας την γραφειοκρατία. Επίσης, εμπλέκεται σε δημοτολογικά έγγραφα για αιτήσεις (επιδόματα, ιθαγένεια, οικογενειακά δικαιώματα) και αποτρέπει απάτες και διπλές εγγραφές, ενώ μέσω των δημοτολογικών πληροφοριών στηρίζει και τροφοδοτεί κρίσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες (my KEPlive, Gov.gr, Εθνικό μητρώο ΑΜΚΑ, Φορολογικό Μητρώο, Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών).
«Με τις μετακινήσεις που ανακοινώσατε το τμήμα υπέστη 11 απώλειες εργαζομένων οι περισσότεροι εκ των οποίων υπηρετούσαν στο τμήμα τουλάχιστον 18 χρόνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην γνώση την εμπειρία και την εξοικείωση με το πληροφοριακό σύστημα, ενώ ακόμα 2 υπάλληλοι επέλεξαν να αποχωρήσουν μέσω κινητικότητας. Στο τμήμα υπήρξε μόλις 1 προσθήκη με αποτέλεσμα το σύνολο των εργαζομένων να περιοριστεί σε 14 εργαζόμενους. Επιπλέον ως το τέλος του έτους αναμένεται να αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης ακόμη 4 υπάλληλοι συρρικνώνοντας ακόμα περισσότερο το τμήμα και επιδεινώνοντας περαιτέρω την κατάσταση», τονίζεται στην επιστολή.
Τα προβλήματα
Σύμφωνα πάντα με τους εργαζόμενους, η προαναφερόμενη αποδυνάμωση είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία της υπηρεσίας, όπως:
-Στην ενημέρωση των μεταβολών της αστικής κατάστασης των δημοτών, στις διορθώσεις λανθασμένων ατομικών στοιχείων και στην επικοινωνία με τα αστυνομικά τμήματα για έκδοση αστυνομικής ταυτότητας (η οποία θα είναι ιδιαίτερα αυξημένη τουλάχιστον ως το 2026), λόγω μετακίνησης των 3 από τους 4 υπάλληλους που είχαν επαρκείς γνώσεις και εμπειρία του αντικειμένου.
– Στην έκδοση αδειών πολιτικών γάμων όπου το τμήμα έμεινε χωρίς κανέναν εργαζόμενο αφού μετακινήθηκαν δύο από τους τρεις υπαλλήλους και ο τρίτος αποχωρεί μέσω κινητικότητας.
-Στην αδυναμία διεκπεραίωσης αιτήσεων αλλαγής ονοματεπωνυμικών στοιχείων και πρόσδοσης πλασματικών στοιχείων πατρός σε άτομα που γεννήθηκαν χωρίς γάμο των γονέων και δεν αναγνωρίστηκαν, όπου μετακινήθηκαν και οι δύο υπάλληλοι.
– Στις μεταδημοτεύσεις όπου μετακινήθηκαν οι 4 από τους 5 εργαζόμενους.
-Στη λειτουργία του αρχείου όπου ο ένας από τους δυο εργαζόμενους που παρέμεινε εκτός του ότι ανά πάσα στιγμή πρέπει να μεταφέρει φακέλους από το αρχείο στους υπαλλήλους του τμήματος έχει να διαχειριστεί πάνω από 280.000 φακέλους οικογενειακών μερίδων, να δημιουργεί περίπου 10.000 φακέλους ετησίως λόγω νέων μερίδων και να επιμεληθεί του αρχείου των πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών, συν το γεγονός ότι ο υπάλληλος που μετακινήθηκε στην Πρόνοια και κατοικεί στην Μαρτίου είναι ΑΜΕΑ και με δύο χειρουργεία στο κεφάλι.
-Στη λειτουργία της γραμματειακής υποστήριξης όπου μετακινήθηκαν οι 3 από τους 4 υπάλληλους που κατά περίσταση κάλυπταν το αντικείμενο. Οι εναπομείναντες υπάλληλοι βρίσκονται σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση τόσο λόγω του όγκου της εργασίας που είναι πρακτικά αδύνατο να καλυφθεί όσο και για την πιθανότητα ανάληψης ευθύνης -για καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες στην εξυπηρέτηση των δημοτών – που δεν τους αναλογεί.
Ο Ενωτικός Σύλλογος ζητά από τον δήμαρχο να επανεξεταστεί το ζήτημα, εκφράζοντας την κατανόησή του για την «ανάγκη ενίσχυσης άλλων υπηρεσιών του δήμου, ιδίως των οικονομικών ωστόσο η αποδυνάμωση του συγκεκριμένου τμήματος και μάλιστα σε αυτή την τάξη μεγέθους έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ρόλο του».
Τι λέει ο δήμος
Σε εξορθολογισμό του αριθμού των υπαρχόντων υπαλλήλων που υπηρετούν σε διάφορες υπηρεσίες στον δήμο στη σκιά της μεγάλης έλλειψης προσωπικού, αποδίδει ο Γενικός Γραμματέας του δήμου, Μιχάλης Μήττας, την αποψίλωση του τμήματος Δημοτολογίου και κάνει λόγο, μιλώντας στο TheOpinion, για μετακινήσεις υπαλλήλων που είναι απαραίτητες προκειμένου να ενισχυθούν και άλλες υπηρεσίες. Η εσωτερική αυτή κινητικότητα αφορούσε συνολικά 128 υπαλλήλους και γνώμονας ήταν η ενίσχυση υπηρεσιών, όπως οι Οικονομικές και τα Έσοδα, που είχαν επείγουσες ανάγκες.
«Οι μετακινήσεις έχουν γίνει εδώ και έναν μήνα. Ο πληθυσμός του προσωπικού στη συγκεκριμένη υπηρεσία του Δημοτολογίου μειώθηκε καθώς έπρεπε να γίνει “εξομάλυνση” με μια άλλη, επίσης νευραλγική υπηρεσία, δηλαδή τα Ταμεία, τα Έσοδα και εν γένει τη Διεύθυνση Προσόδων. Οι υπηρεσίες αυτές είχαν ελάχιστο προσωπικό και ήταν ανέφικτο να γίνουν διαδικασίες όπως η εκκαθάριση δαπανών ή το ΤΑΠ (ακίνητη περιουσία) όπου έχουμε καθυστερήσεις δύο μηνών», εξηγεί ο κ. Μήττας.
Σύμφωνα με τον κ. Μήττα, σήμερα ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει 900 κενές οργανικές θέσεις, καθώς εδώ και 15 χρόνια δεν γίνονται προσλήψεις. Κατ’ έτος, αποχωρούν περίπου 150 υπάλληλοι λόγω συνταξιοδοτήσεων και μετακινήσεων ενώ προσλαμβάνονται περίπου 10 μόνιμου ή αορίστου χρόνου. «Η έγκριση πρόσληψης μόνιμου προσωπικού έχει τεθεί στο επίκεντρο των διεκδικήσεων της παρούσας διοίκησης. Ενώ κάθε χρόνο η εκάστοτε διοίκηση αιτούνταν 15 με 20 προσλήψεις το έτος, που δεν εγκρίνονταν συνήθως, φέτος ζητήσαμε – με τεκμηρίωση από τη Διεύθυνση Ανθρωπίνων Πόρων – με αίτημα προς το Υπουργείο Εσωτερικών την πρόσληψη συνολικά 281 μονίμων και ΙΔΑΧ υπαλλήλων, όλων των κλαδοειδικοτήτων, περιλαμβανομένων 120 εργατών καθαριότητας,όπου επίσης υπάρχει μεγάλο πρόβλημα», προσθέτει ο κ. Μήττας.
Αναφερόμενος, πάντως στο θέμα του υπαλλήλου με ειδικές ανάγκες που έχει υποστεί εγκεφαλικά, (με τόπο κατοικίας στη Μαρτίου) για το οποίο έχει γίνει μετακίνηση από το Δημοτολόγιο στο δημαρχείο στην Διεύθυνση Πρόνοιας στη Μοναστηρίου, με αποτέλεσμα να διασχίζει καθημερινά όλο το κέντρο της πόλης, ο Γ.Γ. του Δήμου τονίζει ότι σε κάθε μετακίνηση εργαζομένου με βαθμό αναπηρίας υπάρχει μέριμνα ώστε η υπηρεσία στην οποία μετακινείται να είναι των ίδιων ή ακόμη και ελαφρύτερων καθηκόντων. «Έχω άλλωστε επισημάνει και στους ίδιους ότι για κάθε πρόβλημα που δημιουργείται στους ίδιους, μπορούν απευθείας να με ενημερώνουν για να βρίσκουμε μια λύση», προσθέτει.