Από το… 2026 οι εργασίες στον δρόμο – καρμανιόλα του Πολυκάστρου

Οι εξελίξεις και για ένα άλλο σημαντικό έργο στην Περιφέρεια, το οδικό έργο Νέας Σάντας -Ασσηρου στο Κιλκίς.

Από το… 2026 οι εργασίες στον δρόμο – καρμανιόλα του Πολυκάστρου

Εως τα τέλη του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση της Εγνατίας οδού στον ιδιώτη, κάτι που θα επανεκκινήσει τις διαδικασίες για τις εργασίες ανακατασκευής του πολύπαθου τμήματος της ΠΑΘΕ από το Πολύκαστρο έως την Χαλάστρα, ενός δρόμου – καρμανιολα, στον οποίο κάθε χρόνο γίνονται πάρα πολλά τροχαία.

Την ίδια ώρα, θέμα χρόνου είναι η υπογραφή της χρηματοδότησης για ένα άλλο σημαντικό έργο στην Περιφέρεια, το οδικό έργο Νέας Σάντας -Ασσηρου στο Κιλκίς.

Στις εξελίξεις σε αυτά τα δύο έργα αναφέρθηκε διεξοδικά κατά τη συνεδρίαση λογοδοσίας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπιλλιας.

Για τον δρόμο Πολυκάστρου

Την πληροφορία ότι η παραχώρηση της Εγνατίας οδού στον ιδιώτη θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025 μετέφερε ο αντιπεριφερειάρχης, που εξήγησε ότι στη συγκεκριμένη σύμβαση έχει ενταχθεί και ο δρόμος Πολυκάστρου -Χαλαστρας. Αυτό, βέβαια, πρακτικά σημαίνει ότι συνεργεία για το πολύπαθο έργο θα μπουν στην καλύτερη περίπτωση από το… 2026.

Ο κ. Μπιλλιας έκανε λόγο για έναν πολύπαθο δρόμο, μήκους περίπου 55 χλμ χωρίς κατάλληλη σήμανση και πολλά τροχαία, με μελέτες που ολοκληρώθηκαν το 2009.

Ωστόσο, όπως εξήγησε, το έργο δεν προχωρά, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, λόγω γραφειοκρατίας και πολλών ελέγχων, η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας οδού προς τον παραχωρησιουχο. Όπως είπε ο κ. Μπίλλιας, το έργο θα προχωρήσει μόλις ολοκληρωθεί η παραχώρηση της Εγνατίας στον ιδιώτη, καθώς ήδη έχουν στηθεί εργοτάξια στον Άγιο Αθανάσιο.

Όπως είπε, «εμείς ως περιφέρεια στέλνουμε επιστολές στην Εγνατία Οδό ζητώντας συντηρήσεις επικίνδυνων τμημάτων».

Στον δρόμο Νέας Σάντας – Ασσηρου

Σε ο,τι αφορά τον δρόμο Νέας Σάντας – Ασσηρου, ο κ.Μπιλλιας επισήμανε ότι είναι θέμα χρόνου η επανέναρξη των εργασιών μετά τη χρηματοδότησή του.

Αναφερόμενος στο ιστορικό του έργου, τόνισε : «Είναι ένα από τα έργα που μας έχει ταλαιπωρήσει και κυρίως έχει ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της περιοχής αλλά και τους εργαζόμενους που πηγαινοέρχονται εκεί. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2010, η σύμβαση υπογράφηκε το 2012 και δυστυχώς δεν είχε συντελεσμενες απαλλοτριώσεις. Τότε ο νόμος επέτρεπε να γίνεται δημοπράτηση έργων χωρίς συντελεσμενες απαλλοτριώσεις. Αυτές ολοκληρώθηκαν το 2016. Τότε ξεκίνησε ο ανάδοχος, εν μέσω οικονομικής κρίσης, να κατασκευάζει τμήματα του έργου με αργούς ρυθμούς, που μειώθηκαν ακόμη περισσότερο το 2021. Τότε κάναμε ως Περιφέρεια την πρώτη προσπάθεια να κηρυχθεί έκπτωτος ο ανάδοχος, υποβάλλοντας το σχετικό αίτημα στο Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείου Υποδομών. Τότε δεν έγινε αποδεκτή, επανηλθαμε όμως το 2022, και έγινε τότε δεκτή. Πήγαμε λοιπόν στον δεύτερο ανάδοχο, υπογράψαμε τη σύμβαση αλλά τότε είχε πλέον εκτιναχθεί το κόστος των εργασιών και δεν κατέστη δυνατόν να ολοκληρωθεί το έργο. Προχωρήσαμε λοιπόν στη διάλυση της σύμβασης πριν από περίπου δύο μήνες. Τοτε ξεκινήσαμε άμεσα τις διαδικασίες για επαναδημοπράτηση του έργου».

Λόγω εκτιναξης των τιμών για αυτό το έργο που είναι έτοιμο για δημοπράτηση, αναμένεται πλέον από μερα σε μέρα η υπογραφή του αρμόδιου υπουργού κ.Παπαθαναση για χρηματοδότηση ύψους περίπου 55 εκατ. ευρώ με στόχο ως τα τέλη του 2025 η ΠΚΜ να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης , αν δεν υπάρχουν προσφυγές. “Πιστεύω ότι όλα θα γίνουν σύντομα και δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις για να έχουμε πρόβλημα με την ΕΕ και με επιστροφή χρημάτων που μας δόθηκαν για το έργο”, πρόσθεσε ο αντιπεριφερειάρχης.