Αν θέλουν, μπορούν: Το έργο στη Θεσσαλονίκη που ολοκληρώνεται με ρυθμούς… Ολυμπιακών Αγώνων!
Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της Ψελλού - Μέσα σε τρεις μέρες λύθηκε το θέμα με τις απαλλοτριώσεις
Με τη διάνοιξη της οδού Ψελλού, που επί χρόνια ήταν στη λίστα των διανοίξεων οδών που θα έφερναν καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι του έργου του τερματικού σταθμού στην περιοχή της Νέας Ελβετίας.
Πρόκειται για το έργο που θα ολοκληρώσει το παζλ των σταθμών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης και που πραγματικά πριν από δύο μήνες τίποτα δεν προμήνυε ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί έως τις αρχές Δεκέμβρη. Αλλά ο σταθμός αυτός δεν θα είναι απλώς ο τερματικός σταθμός του Μετρό. Επιπρόσθετα, εκεί θα διαμορφωθεί ένας από τους σπουδαιότερους συγκοινωνιακούς κόμβους της πόλης, όπου οι πολίτες θα χρησιμοποιούν συνδυαστικά όλα τα μέσα μεταφοράς, αποτελώντας έναν σύγχρονο σταθμό μετεπιβίβασης.
Ενδεικτικό του πόσο γρήγορα «τρέχει» το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 13,4 εκατ. ευρώ, είναι ότι μόλις τον Ιούνιο υπεγράφη η σύμβαση της Ελληνικό Μετρό με τον ανάδοχο για την υλοποίησή του.


Κι όμως, όπως διαβεβαίωσαν κατά τη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου για την πολιτική κομίστρου στα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό (που έχει αναλάβει να «τρέξει» το έργο), Νίκος Κουρέτας, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, το έργο θα είναι πλήρως λειτουργικό στις αρχές Δεκέμβρη.
Σήμερα, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, «αν κάποιος περάσει αυτή τη στιγμή από το σημείο θα δει πάρα πολύ κόσμο να δουλεύει εντατικά και να γίνονται πολλά έργα».
«Το έργο υλοποιείται με ρυθμούς Ολυμπιακών Αγώνων», είπε χαρακτηριστικά, ενώ αναφερόμενος στη διάνοιξη της Ψελλού που ήδη ολοκληρώθηκε, σημείωσε ότι ο δρόμος θα βγαίνει βόρεια στην Παπαναστασίου και νότια στη Μουδανίων, ενώ έχει διαμορφωθεί κυκλικός κόμβος για να γυρνούν τα λεωφορεία.
Παράλληλα, ο κ. Κουρέτας υπενθύμισε για το θέμα ότι «έπρεπε να πατήσουμε γκάζι για την υλοποίηση του πρότζεκτ, αφού μας καθυστέρησαν οι απαλλοτριώσεις, ενώ υπήρξαν και αρκετά νομικά ζητήματα».
Αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας μίλησε για την ολοκήρωση μιας παρέμβασης σε ένα σημείο προβληματικό για τη νοτιοανατολική πρόσβαση της περιοχής.
«Έχει διανοιγεί πλήρως ο δρόμος. Υλοποιείται ο τερματικός χώρος, ενώ ήδη οικοδομούνται οι βοηθητικοί χώροι που χρειαζόμαστε. Εάν δεν προλάβουμε να έχουμε ολοκληρωμένο τον τερματικό σταθμό μέχρι την 1η Δεκεμβρίου, θα είμαστε έτοιμοι μέσα στον Δεκέμβρη να έχουμε έτοιμη την πλήρη λειτουργία ενός σταθμού, για τον οποίον θα είμαστε υπερήφανοι ως ΟΣΕΘ. Θεωρώ ότι θα είναι ο πιο σύγχρονος πολυτροπικός σταθμός μετεπιβίβασης. Θα έχει και χώρους στάθμευσης ποδηλάτων, ενώ προβλέψαμε ακόμα και για χώρους ηλεκτροδότησης στην αστική συγκοινωνία», ανέφερε.
Σε ό,τι αφορά το κομμάτι των απαλλοτριώσεων, εξήγησε ότι για τη διάνοιξη δόθηκαν 25 εκατ. ευρώ μόνο για τις απαλλοτριώσεις, συν άλλα 10 εκατ. για το έργο.
Σε τρεις μέρες οι απαλλοτριώσεις στην Ψελλού!
Οι ταχύτατοι ρυθμοί είχαν άλλωστε ακολουθηθεί και στη διαδικασία των απαλλοτριώσεων, που συνήθως διαρκούν… δεκατίες! Λόγω της σημασίας του έργου της Ψελλού για τη λειτουργία του πολυτροπικού τερματικού σταθμού της Νέας Ελβετίας του Μετρό, ο δήμος Θεσσαλονίκης ολοκλήρωσε σε χρόνο… ρεκόρ τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων.
Μέσα σε διάστημα μόλις τριών ημερών από την εκταμίευση του ποσού των 12.028.891 ευρώ που αποδόθηκαν στον δήμο στα τέλη Οκτωβρίου με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να απαλλοτριωθεί το σύνολο των ιδιοκτησιών, οι υπηρεσίες του Δήμου διεκπεραίωσαν την παρακατάθεση των ποσών στους δικαιούχους στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.