Κουίζ: Ο πολιτικός που… πάει πακέτο με το Μετρό Θεσσαλονίκης!
Από τότε που το Μετρό Θεσσαλονίκης είχε βασικό χρηματοδότη την TV100!
Ποιος δεν θα μπορούσε να λείπει από την παρουσίαση των (πολύ) μελλοντικών επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης, που παρουσιάστηκαν χτες Δευτέρα από τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο;
Μα φυσικά, ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Σωτήρης Κούβελας, που παρά την ηλικία του, όχι μόνο έδωσε το «παρών» στο Καραπάντσειο πολιτιστικό κέντρο Αμπελοκήπων, όπου έγινε η εκδήλωση, αλλά παρέμεινε και στην παρουσίαση της σχετικής μελέτης, όταν όλοι οι «επίσημοι» είχαν αποχωρήσει. Μάλιστα, απηύθυνε και ερωτήσεις!
Την παρουσία του στην κατάμεστη αίθουσα επισήμανε πρώτος ο ίδιος ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, που κατά την τοποθέτησή του, είπε ότι υπάρχει κάποιος στην αίθουσα που ξέρει το Μετρό της Θεσσαλονίκης καλύτερα από τον καθένα…
Και πώς θα μπορούσε να ήταν αλλιώς, αφού κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει ότι η πρώτη… απόπειρα κατασκευής Μετρό στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε την τριετία 1986-1989, επί δημαρχίας του, επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα. Προσπάθεια, βέβαια, που κατέληξε μάλλον άδοξα, με την γνωστή ως «τρύπα του Κούβελα» να μένει στην ιστορία.
Το σχέδιο προέβλεπε Μετρό στην Εγνατία από Καυταντζόγλου έως Πλατεία Δημοκρατίας, με προοπτική ολοκλήρωσης του έργου το 1995! Τον Οκτώβρη του 1988 ξεκινά το πρώτο τμήμα της κατασκευής, μήκους 650 μέτρων, στο τμήμα μεταξύ Πλατείας Συντριβανίου και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων. Η κυκλοφορία στην Εγνατία διεξάγεται σε δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενώ ξηλώθηκε η νησίδα στο συγκεκριμένο τμήμα.
Οι ρυθμοί ήταν μάλλον ρυθμοί χελώνας και η χρηματοδότηση ανύπαρκτη. Λίγο πριν παραιτηθεί από δήμαρχος (εξελέγη βουλευτής στις εκλογές τον Ιούνιο του 1989), ο Σωτήρης Κούβελας όρισε ως φορέα χρηματοδότησης τη νεοϊδρυθείσα Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης, TV 100…
Η δημοτική τηλεόραση δεν τα κατάφερε να διαθέσει πόρους για το έργο και το πρότζεκτ τελικώς σταμάτησε οριστικά, αφού δεν υπήρξε πρόθεση χρηματοδότησης και από την κεντρική κυβέρνηση.
Αυτό που έμεινε, ήταν, τελικά, η «τρύπα του Κούβελα»…