Θρίαμβος! – Ανοίγει το ένα ρεύμα στη γέφυρα Δενδροποτάμου
Δεν τη λες και γέφυρα του Μπρούκλυν, ούτε καν γέφυρα του Αλιάκμονα. Είναι όμως σημαντική για τις μετακινήσεις στα δυτικά.
Δεν τη λες και γέφυρα του Μπρούκλυν, ούτε καν γέφυρα του Αλιάκμονα. Είναι μια γέφυρα, σημαντική για τις μετακινήσεις στο δυτικό κομμάτι της Θεσσαλονίκης, αλλά μέχρι εκεί.
Κι όμως. Έχει συγκεντρώσει, ως έργο, τέτοιους συμβολισμούς, που πραγματικά αξίζει να μνημονευτεί ότι σήμερα, από τις 5 το απόγευμα, δίνεται στην κυκλοφορία, έστω και στο ένα ρεύμα της η γέφυρα Δενδροποτάμου.
Στις 30 Νοεμβρίου, την ημέρα που οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης – όλης της Θεσσαλονίκης – έβλεπαν (και δεν το πίστευαν) ότι παραδίδεται το μετρό, ένα άλλο γεγονός «έκλεψε» – έστω και με δυο τρεις ειδησεογραφικές αναρτήσεις – για λίγο το ενδιαφέρον πολλών. Ήταν η είδηση ότι κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας Δενδροποτάμου, ή μάλλον -για να είμαστε πιο ακριβείς – κατέρρευσε το επίχωμά της, το επιτοίχιό της, το σημείο που ανυψώνεται από το έδαφος.
Ο πρώτος συμβολισμός, φανερός. Τη μέρα που από τη μια, παραδίδεται το μετρό – έστω και με πολλά χρόνια καθυστέρησης – ΄έστω και των 9,6 χλμ – που θα εξυπηρετήσει την ανατολική Θεσσαλονίκη, ένα απλό έργο υποδομής, μια γέφυρα, η γέφυρα Δενδροποτάμου, στη δυτική πλευρά της πόλης, μια γέφυρα που ήταν ήδη κλειστή σε ένα της τμήμα λόγω προβλημάτων, καταρρέει λίγο πριν δοθεί στην κυκλοφορία.
Η σύγκριση ανατολικών και δυτικών περιοχών της Θεσσαλονίκης, αναπόφευκτη. Άλλωστε, τις μέρες που ακολούθησαν, οδηγοί και κάτοικοι στα δυτικά που ταλαιπωρούνταν από το μποτιλιάρισμα, μονολογούσαν για την υποβάθμιση της περιοχής, χωρίς κανείς να μπορεί να τους πείσει με επιχειρήματα για το αντίθετο…
Συμβολισμός δεύτερος: Η γέφυρα, που κατασκευάστηκε το 1985, μεταφέρθηκε το 2007 στην αρμοδιότητα των τότε δήμων Μενεμένης και Ευόσμου, χωρίς όμως να μεταφερθούν σε αυτούς ούτε τα χρήματα για να μπορούν να τη συντηρούν, ούτε και το προσωπικό…
Και μπορεί η γέφυρα να μην είναι πράγματι η γέφυρα του Μπρούκλυν, ωστόσο μέσω αυτής δεν διακινούνται μόνο οι κάτοικοι που πηγαινοέρχονται μεταξύ των δύο αυτών δήμων. Το αντίθετο. Από αυτή διέρχονται, όπως τονίζουν οι δυο δήμαρχοι, οχήματα του ΚΤΕΛ, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, των τσιμέντων, της jet oil, της Βιομηχανικής περιοχής Σίνδου, των πάσης φύσεως βιοτεχνικών επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή Καλοχωρίου, φοιτητές (Σίνδος), χιλιάδες βιομηχανικοί εργάτες, πολίτες.
Επομένως, πώς είναι δυνατόν τη φθορά μιας τέτοιας γέφυρας να την «σηκώσουν» δύο δήμοι; «Ο δήμος μας προσέφυγε στο ΣτΕ εναντίον της παρανόμου αποφάσεως με την οποία η συντήρηση της γέφυρας είχε μεταφερθεί το 2007 στους τότε δήμους Ευόσμου και Μενεμένης, διότι δεν μεταφέρεθηκαν παράλληλα ούτε οι ειδικοί επιστήμονες, οι μηχανικοί, που θα κάνουν τη συντήρηση ούτε οι απατιούμενοι πόροι και τα μέσα», τόνιζε χαρακτηριστικά στο TheOpinion ο δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου που παρέπεμψε στο άρθρο 102 § 5, εδάφιο γ΄ του Συντάγματος: «Κάθε μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από Κεντρικά ή περιφερειακά όργανα του Κράτους προς την τοπική αυτοδιοίκηση συνεπάγεται και τη μεταφορά των αντίστοιχων πόρων».
Παράλληλα, όπως τονίζουν σε κοινή ανακοίνωση οι δήμοι Κορδελιού-Ευόσμου και Αμπελοκήπων-Μενεμένης, ταυτόχρονα συνεχίζονται οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών στην πλευρά του επιχώματος, στην οποία κατέρρευσε το τοιχείο αντιστήριξης, ώστε να δοθεί σε κυκλοφορία, το συντομότερο δυνατόν, ολόκληρη η γέφυρα.
Άντε να δούμε…