Δύο μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά στην ιστορία της Θεσσαλονίκης: Αργήσαμε ακόμη και στα εισιτήρια…

Απροετοίμαστοι ακόμη και σε ζητήματα που γνωρίζαμε ότι θα «ανοίξουν» με ή χωρίς τη λειτουργία του μετρό. Γράφει η Ευτυχία Βατάλη.

Δύο μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά στην ιστορία της Θεσσαλονίκης: Αργήσαμε ακόμη και στα εισιτήρια…

Άκουσα με προσοχή τους διευθύνοντες συμβούλους ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και Μετρό στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου για την πολιτική κομίστρου σε λεωφορεία και μετρό. Όλοι τους μίλησαν για επανάσταση στις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη και δεν έχουν άδικο.

Άλλωστε, αν με ρωτάτε, θα χαρακτήριζα ιστορική την ίδια τη συνέντυξη Τύπου, αν σκεφτεί κανείς ότι ήταν εκεί εκπρόσωποι δύο μέσων μαζικής μεταφοράς που για πρώτη φορά στην ιστορία της θα έχει η πόλη: λεωφορεία (που εκπροσωπεί ο ΟΑΣΘ ενώ  θα “έρθουν” κι άλλοι πάροχοι) και το μετρό (που εκπροσωπεί η Ελληνικό Μετρό), αλλά και έναν Οργανισμό που θα εποπτεύει (τον ΟΣΕΘ).

Αν όμως οι άνθρωποι των οργανισμών αυτών, ήταν σίγουροι για αυτή την επανάσταση στις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη, μήπως έπρεπε να προετοιμαστούν λίγο νωρίτερα σε καποια ζητήματα;

Γιατί τόσο αργά, για παράδειγμα, στο θέμα του λογοτύπου του μετρό; Πραγματικά δεν ξέρω αν πείθουν κανέναν οι δύο ματαιώσεις διαγωνισμών μέσα σε διάστημα έξι (!) μηνών, αφού στις 28/2 ξεκίνησε ο πρώτος που ματαιώθηκε, στις 25/6 ο δεύτερος που επίσης ματαιώθηκε και στη συνέχεια, επειδή προφανώς δεν προλάβαιναν, πήγαν σε απευθείας ανάθεση.

Γιατί τόσο αργά στο θέμα της διαλειτουργικότητας των συστημάτων και άρα του ενιαίου εισιτηρίου; Το… δωράκι των 0,60 ευρώ για το εισιτήριο του λεωφορείου και 0,60 ευρώ για το εισιτήριο του μετρό προφανώς και δεν αφορά αυτούς που θα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν και το΄ ένα αλλά και το άλλο μέσο για να φτάσουν στο κέντρο. Αυτοί προφανώς θα πληρώνουν 1,20 ευρώ για μια διαδρομή, όπως για παράδειγμα οι επιβάτες των λεωφορείων 57,  58, 11, 21, 17. Αν μάλιστα οι επιβάτες αυτοί θέλουν να κινούνται με κάρτα απεριορίστων διαδρομών, τότε πρέπει να πληρώσουν 16 +16 ευρώ για να μετακινηθούν.

Γιατί τόσο αργά στο θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία; Τι ακριβώς εμπόδισε την πρότερη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία από τη στιγμή που δεν συνδέεται καθόλου μα καθόλου με το μετρό και τη λειτουργία του; Αν η διαλειτουργικότητα των δύο συστημάτων ήταν κάτι που δεν επρόκειτο να προχωρήσει άμεσα, από την έναρξη λειτουργίας και του μετρό, τότε γιατί το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα λεωφορεία δεν το εφάρμοζαν νωρίτερα ούτως ώστε να μην «συμπε΄σει» με το αλαλούμ λόγω και της λειτουργίας του μετρό και την ανάγκη «εκπαίδευσης» του επιβατικού κοινού στη νέα πραγματικότητα των δύο μέσων μεταφοράς;

Γιατί τόσο αργά στο θέμα των εκδοτηρίων εισιτηρίων στα λεωφορεία από τη στιγμή που και πα΄λι το θέμα δεν συνδέεται με το μετρό; Έπρεπε να φτάσουμε στο… παρά πέντε για να «ξηλώνονται» τα παραδοσιακά εκδοτικά μηχανήματα και να τοποθετούνται άρον άρον οι νέοι αυτόματοι πωλητές εντός των λεωφορείων για αγορά εισιτηρίοιυ αποκλειστικά με τραπεζική κάρτα; Έπρεπε να στήνονται τώρα τα εκδοτήρια για την προμήθεια προσωποποιημε΄νων καρτών για τα λεωφορεία (για οκτώ σε όλη την πόλη, μάς είπαν στη συνέντευξη Τύπου, τα οποία ΑΚΟΜΗ δεν υπάρχουν), όπως δεν υπάρχουν και οι 29 αυτόματοι πωλητές για αγορά εισιτηρίου και με μετρητά και με κάρτα;

Γιατί να είμαστε απροετοίμαστοι ακόμη και σε ζητήματα που γνωρίζαμε ότι θα «ανοίξουν» με ή χωρίς τη λειτουργία του μετρό;