Αλήθεια χρειάζονται οι νέοι της Ευρώπης την Taylor Swift για να πειστούν να ψηφίσουν στις Ευρωεκλογές;
Αρθρογραφεί στο TheOpinion για τις ευρωεκλογές η Μαρία Νεφέλη Χατζηιωαννίδου, Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ.
Αρθρογραφεί στο TheOpinion για τις ευρωεκλογές η Μαρία Νεφέλη Χατζηιωαννίδου, Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ.
Πριν παρεξηγηθώ για τον τίτλο του άρθρου, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι είμαι μεγάλη φαν του επαγγελματισμού και του θετικού κοινωνικού αντίκτυπου που έχει η συγκεκριμένη σταρ, καθώς και του τρόπου με τον οποίο επιλέγει να χρησιμοποιεί την τεράστια επιρροή που έχει. Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής, Μαργαρίτης Σχοινάς, δήλωσε πριν κάποιους μήνες, ότι κανείς δεν μπορεί να κινητοποιήσει τη νεολαία καλύτερα από τους νέους, αφού επικαλέστηκε το παράδειγμα της Taylor Swift, η οποία έκανε έκκληση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς τους νέους Αμερικανούς για να ψηφίσουν και είχε ως αποτέλεσμα επιπλέον 35.000 νέες εγγραφές.
Πίσω στην Ευρώπη και στο σήμερα. Στα πέντε χρόνια που πέρασαν από τις Ευρωεκλογές του 2019, το τοπίο στην Ελλάδα άλλαξε και το αποτύπωμα της Ευρώπης έγινε ορατό σε κάθε έκφανση της καθημερινής ζωής των πολιτών, στην υγεία, στη εκπαίδευση, στην ψηφιοποίηση του κράτους, στις εταιρείες κολοσσούς που εμπιστεύονται και επενδύουν στη χώρα μας δημιουργώντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και στα δημόσια έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλάζοντας την εικόνα της χώρας από την Κρήτη μέχρι τον Έβρο.
Παρόλα αυτά οι αναλυτές αναμένουν ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό αποχής της νέας γενιάς στις επερχόμενες εκλογές, στις 9 Ιουνίου και όλοι μας ψάχνουμε τρόπους να κινητοποιήσουμε τους νέους ψηφοφόρους με κάθε μέσο για να προσέλθουν στις κάλπες. Και αναρωτιέμαι, τί είναι αυτό που πραγματικά θα κάνει τους νέους να ψηφίσουν; Η Ελλάδα είναι μία Ευρωπαϊκή χώρα αλλά πόσο κοντά στο θεσμό της Ε.Ε. νιώθει κάποιος νέος που κατοικεί στην Ελλάδα; Γνωρίζουν οι νέοι πώς και σε τι βαθμό επηρεάζεται η ζωή τους από τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Οι νέοι στους οποίους αναφερόμαστε, είναι η πιο μορφωμένη και ενημερωμένη γενιά που είχαμε ποτέ. Είναι η γενιά με την μεγαλύτερη ενσυναίσθηση και ευαισθησία σε θέματα που αφορούν την κλιματική αλλαγή, τη συμπερίληψη, την κοινωνική δικαιοσύνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα ενώ παράλληλα είναι και η γενιά με τα περισσότερα ψηφιακά εργαλεία στα χέρια της. Είναι η γενιά που μιλάει ανοικτά για όσα την απασχολούν ενώ έχει κάνει άλματα στην εξάλειψη του στίγματος που συνδέεται με διάφορα θέματα, όπως η ψυχική υγεία. Λαμβάνοντας υπόψιν, λοιπόν, όλα τα παραπάνω, θα έλεγε κανείς ότι η νέα γενιά της Ευρώπης και συγκεκριμένα της Ελλάδας δεν έχει ανάγκη από ανθρώπους με επιρροή για να την πείσουν να ψηφίσει. Και αυτό είναι που κάνει την αποχή ακόμα πιο τρομακτική. Πρέπει να ενισχύσουμε την κατανόηση του αντίκτυπου που έχει η Ε.Ε. στην καθημερινότητα των νέων και να αποδείξουμε ότι η συμμετοχή τους είναι ουσιαστική και καθοριστική, να αισθανθούν ότι η φωνή τους έχει αντίκρισμα. Να τους κάνουμε να πιστέψουν στη δύναμή τους. Τότε θα έχουμε κάνει ένα σπουδαίο βήμα.